Toon posts:

Performance ics vs sygate/winroute/linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me duidelijk, zit er veel verschil in de performance tussen deze internet sharing oplossingen? Persoonlijk heb niet al te beste ervaringen met ics, tenminste...ik zit gewoon perfect te surfen, maar me pa zit te klagen(en terecht) over de snelheid....zodra er meer dan 2 netwerkgebruikers het netwerk opkomen dan dondert de performance hiero van ics naar beneden, al doet er 1 niets. Is dit beter bij de andere oplossingen?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wacht ff voor de duidelijkheid? Jij zit te internetten op je pc, die server is voor je vader?

Als ik het goed begrijp.

Dit had ik eerst ook en het klopt, dan is internet niet echt snel, dat komt doordat je pc ook nog andere dingen aan het doen is. En daarin krijg jij dan voorrang. Had ik eerst ook, als ik met 160 kb/s aan het downloaden was konden ze op andere pc's niet meer normaal internetten. Nu heb ik een losse freesco server onder mijn buro staan en nu heb ik hier geen last meer van. Nu worden alle clients als gelijk behandeld, en valt er op andere pc's nog goed te internetten.

Verder had ik voorheen ook altijd ICS, maar het verschilt nogal welk os je hebt. Onder windows98 kon ik niet eens normaal meer ftp-en op de server als ICS aanstond. En onder windows 2k moest ik de clients en de server resetten omdat de verbinding niet goed was, en onder xp liep alles goed, op de snelheid van de clients na dan.
Wel een groot voordeel van ICS is dat file transfers het wel doen, en dat lukt mij bij freesco nog niet.

Owja, met winroute enzo heb ik wel geprobeerd, maar wou niet lukken en als het lukte dan was het bagger traag. (Misschien wist ik er toen nog net iets te weinig vanaf.)

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

zoals Def_P ook al aangaf, is freesco (www.freesco.org) idd een goed programma/os (hoe je het wil noemen). Ik werk zelf met win98 op een 486 en sygate als sharing prog, maar dit werkt totaal niet. mijn pa wil nix anders :(

Verwijderd

winroute
ben er heel tevreden over

van buitenaf lijkt men pc niet te bestaan, alles stealthed
downloaden vanaf 2pc's tegen 300kbs, merk je niets van :o)

voor filetransfer en sommige games moet je nog wat poortmappings toevoegen. Liever zo, dan dat er standaard vanalles openstaat

Verwijderd

Inderdaad, de performance van ICS laat zeer te wensen over. Echter, ICS is ook bedoelt voor servers. En ja, Microsoft servers staan niet bekend om hun geweldige netwerkperformance en zelfs de toevoeging van het (overigens niet werkende) QOS (quality of service) aan de netwerkomgeving zorgt niet voor verbetering.

De beste oplossing is gewoon een hardware WAN-LAN routertje te kopen. Vanaf 200 piek heb je dan nergens last meer van. Vaak goedkoper (zeker in stroomverbruik) dan een aftandse PC hiervoor gebruiken met een OS die 75% van de Nederlandse Internet hobbi-ist toch niet snapt (hoe goed dat OS dan ook is want ik gebruik het zelf ook). Ik wil alleen voorkomen dat half Nederland gaat beweren dat het bagger is omdat die helft van de bevolking niet weet hoe er mee om te gaan.
En ja, een hardware router die via de browser ingesteld kan worden, dat kan bijna iedere huisvrouw.

Verder heb ik toch nog ICS, SYGATE, Winroute en FreeSco draaien maar de performance verschilt nauwelijks bij minder dan 2 werkplekken. Linux opereert nog het snelste maar Linux is dan ook echt multitasking ipv het mislukte vergaarbak van allerlei bijna oplossingen. Onder Windows 2000 en XP kun je de performance van de werkplek nog enigzins tweaken door background preference te verzetten naar foreground (applications) of door gebruik temaken van ISA server (als je dat aan de praat krijgt hahaha).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 13:33 schreef ISN het volgende:
zoals Def_P ook al aangaf, is freesco (www.freesco.org) idd een goed programma/os (hoe je het wil noemen). Ik werk zelf met win98 op een 486 en sygate als sharing prog, maar dit werkt totaal niet. mijn pa wil nix anders :(
heb zelf smoothwall gevonden, www.smoothwall.org, moet er echter nog mee gaan experimenteren. Maar ICS is gewoon fucking traag, al gooi ik er een aparte pc voor in het netwerk...

voor €200,- heb ik misschien een router, maar voor fl.200????
Pagina: 1