een vriend van me wil zijn pc zonder fan laten draaien, en nu zag ik ergens een heatsink die er uitzag als een soort waaier. enig idee of dit voldoende is, of zijn er andere oplossingen om de cpu zonder fan te laten draaien?
Gewoon een GROTE heatsink gebruiken.
Als er maar voldoende airflown in de kast is [helemaal zonder fans gaat dus moeilijk worden]
Als er maar voldoende airflown in de kast is [helemaal zonder fans gaat dus moeilijk worden]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
heatsink werken prima tot op bepaalde hoogte, en zeker met intel sjips
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Zonder koeler in je voeding gaat het fout en geen koeler op je proc. lijkt mij ook niet verstandig maar dat kan nog net.
Maar de koeler uit je voeding halen is net zoiets als van 10 meter omlaag springen en hopen dat je het red --> dat word krap.
Maar de koeler uit je voeding halen is net zoiets als van 10 meter omlaag springen en hopen dat je het red --> dat word krap.
Die waaier die jij bedoelt is waarschijnlijk de Zalman CNPS 3100+. Als je een beetje airflow in de kast hebt (van de voedingsfan o.i.d) is dit een prima heatsink om zonder fan z'n werk te laten doen.Op maandag 21 januari 2002 12:13 schreef Scorpion het volgende:
een vriend van me wil zijn pc zonder fan laten draaien, en nu zag ik ergens een heatsink die er uitzag als een soort waaier. enig idee of dit voldoende is, of zijn er andere oplossingen om de cpu zonder fan te laten draaien?
hmmm ... werkt nog steeds hoor ...
Uptime van me server is alweer een week ...
Kast staat wel open ... maar staat slecht bij de verwarming ... is btw een P150@133. Mobo kan niet meer aan
Uptime van me server is alweer een week ...
Kast staat wel open ... maar staat slecht bij de verwarming ... is btw een P150@133. Mobo kan niet meer aan
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
nieuw mobo kopen 
oja, bij een pentium zit toch een beveiliging, dus dat is geen probleem, wat je ook nog kan doen is een warmte sensor op de heatsing plakken, dan kan je vanzelf zien of het gaat of niet, als de heatsink en temp van 60 heeft, mag je rekenen dat je cpu toch wel erg warm is
oja, bij een pentium zit toch een beveiliging, dus dat is geen probleem, wat je ook nog kan doen is een warmte sensor op de heatsing plakken, dan kan je vanzelf zien of het gaat of niet, als de heatsink en temp van 60 heeft, mag je rekenen dat je cpu toch wel erg warm is
Een P2-266 moet IMO wel lukken met alleen een passieve koeling. Ik heb ook es een Celeron 333 gehad met allen een groot koelblok erop, dat ging prima.
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Mijn celeron 733 draait nu ook zonder fan.
Als er maar genoeg airflow is in je kast.
Als er maar genoeg airflow is in je kast.
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
Verwijderd
Ik heb waterkoeling erin gemaakt, werkt perfect en is zeer stil. Klinkt als een aquarium...
p2 266, niet een k6. een oud ding, niet een nieuwe.Op maandag 21 januari 2002 13:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
gaat het hier wel om een p2-266?, of om een k6-266?..die worden namelijk loei heet!!...
Hmm, best vaag, wij hebben hier ook nog een p2 266 systeem met zo'n dual fan cooler erop van coolermaster, dat ding wordt echt knettter heet en de fans draaien nog steeds, ik kan me haast niet voorstellen dat ie zonder fans zou kunnen lopen..
Jah, misschien met een errug groot koelbok, of iid een zahlman als die daarvoor zijn, maar niet minder als dat.
Ps, nee het ligt niet aan de montage van de cooler of de airflow..
Jah, misschien met een errug groot koelbok, of iid een zahlman als die daarvoor zijn, maar niet minder als dat.
Ps, nee het ligt niet aan de montage van de cooler of de airflow..
Pagina: 1