I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het is een beetje afhankelijk van je worksheet wat de makkelijkste manier is. Als je er van uit kan gaan dat de eerste kolom altijd is gevuld (en je hebt minstens twee kolommen met data) dan kan je heel simpel dit gebruiken.Is er een vb statement waarmee je kan aangeven dat hij de data moet pasten in de eerst rij waarbij cell 1 tm 10 leeg zijn? Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
code:
1
2
3
| Range("A1").Activate Selection.End(xlDown).Activate ActiveCell.Offset(1, 0).Activate |
Dat is niets meer dat de eerste cell in de worksheet aanklikken, op Ctrl+"pijltje naar beneden" duwen en daarna nog een keer op "pijltje naar beneden" duwen.
Als de rest van de worksheet niet gevuld is (maw kolom 11 en verder), maar er is altijd minstens 1 van de kolommen 1 t/m 10 gevuld (maar dus niet altijd kolom 1) dan kan je onderstaande code gebruiken om de juiste regel te vinden. Dat werkt overigens alleen als er in A1, A2, B1 of B2 wat ingevuld is.
code:
1
2
3
| Range("A1").Activate ActiveCell.CurrentRegion.Select ActiveCell.Offset(ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count, 0).Activate |
Als de rest van de sheet wel gevuld is dan zal je wat meer moeite moeten doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Dim r As Long Range("A1").Activate For r = 1 To 65536 If Not IsEmpty(ActiveCell) Then ActiveCell.Offset(1, 0).Activate Else If IsEmpty(ActiveCell) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 1)) And _ IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 2)) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 3)) And _ IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 4)) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 5)) And _ IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 6)) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 7)) And _ IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 8)) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 9)) _ Then Exit For Else ActiveCell.Offset(1, 0).Activate End If End If Next r |
Afhankelijk hoe je data er uit ziet heeft het testen op de eerste kolom voordat de rest van de kolommen wordt bekeken natuurlijk niet veel zin.
Na het uitvoeren van deze procedures zal de ActiveCell de eerste cell zijn die aan jouw criteria voldoet. Ik neem aan dat het pasten wel lukt?
Ohja, ik gebruik Excel 2000, maar volgens mij werkt het ook wel in andere versies.
He thnks,
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga eens even stoeien.
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga eens even stoeien.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Beste, ik probeer gegevens vanuit een bepaald veld te plakken in een soort logboek.
ik heb een invulveld met daarnaast twee knoppen. Eén knop kopieert de waarde uit het invulveld en zet deze in de eerste rij op een ander tabblad. De tweede knop haalt het invulveld weer leeg.
Vervolgens wil ik een nieuwe waarde invullen en deze moet onder de al geplakte waarde (dus in de volgende rij op het andere tabblad) worden ingevuld. Hoe krijg ik dat voor elkaar in een macro?
De macro moet zien dat er al een waarde bestaat in de eerste rij en daarom de waarde in de volgende rij plakken. Dit moet zo een soort van logboek gaan vormen in de toekomst.
hoor zeer graag!!
ik heb een invulveld met daarnaast twee knoppen. Eén knop kopieert de waarde uit het invulveld en zet deze in de eerste rij op een ander tabblad. De tweede knop haalt het invulveld weer leeg.
Vervolgens wil ik een nieuwe waarde invullen en deze moet onder de al geplakte waarde (dus in de volgende rij op het andere tabblad) worden ingevuld. Hoe krijg ik dat voor elkaar in een macro?
De macro moet zien dat er al een waarde bestaat in de eerste rij en daarom de waarde in de volgende rij plakken. Dit moet zo een soort van logboek gaan vormen in de toekomst.
hoor zeer graag!!
Welkom op Tweakers.dzadzaT schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:40:
Beste, ik probeer gegevens vanuit een bepaald veld te plakken in een soort logboek.
hoor zeer graag!!
Het is niet de bedoeling om een 18-jaar oud topic omhoog te halen. We hebben liever dat je dan een eigen nieuw topic start. Daarbij verwachten we ook enige eigen inzet, dus geef aan wat je al hebt geprobeerd of gevonden. Dit topic gaat in ieder geval op slot.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dit topic is gesloten.