Ik heb een 486i DX. Daar zat 8m fast page Dram in. Nu wilde ik er (om mijn server meer te laten kunnen) geheugen bij in zetten. Ik heb er 8 mb bij in gezet. Het vreemde is nu dat mijn pc niet doorteld tot 16 mb maar tot 11,2 mb. Ik kan in de bios ook niet meer aangeven dan 11,2 mb. Ik weet zeker dat het geheugen bankjes zijn van 8mb want als ik ze er allebei individueel in stop dan tellen ze ieders op zich gewoon door tot 8 mb. Samen willen ze echter geen 16 mb geven. Is mijn Mobo niet compatibel of zijn de sloten stuk?
een dipswitch voor geheugen??? nog nooit gezien. In iedergeval kan het natuurlijk ook zo zijn dat je mobo rot isOp maandag 21 januari 2002 11:53 schreef DrJJ het volgende:
Misschien een dipswitch op het mb
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Je zou kunnen proberen om één module in het 2e slot te proberen (ik weet niet meer of dat uberhaupt kan in een 486, maar op een modern SDRAM/DDR bord kan dat wel) en kijken of ie dan ook tot 8MB werkt.
Ook is het mogelijk dat de 2 chippies samen niet werken. Soms wil het dan nog wel eens werken door ze om te draaien (1e module in 2e slot en 2e in eerste slot). Als dat ook niet werkt denk ik dat je gewoon pech hebt.
Ook is het mogelijk dat de 2 chippies samen niet werken. Soms wil het dan nog wel eens werken door ze om te draaien (1e module in 2e slot en 2e in eerste slot). Als dat ook niet werkt denk ik dat je gewoon pech hebt.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Mmm, je hebt niet toevallig een dual sided module erin geprikt terwijl je mobo alleen single sided simms aankan? 11,2 kan namelijk gewoon 8+4 zijn, waar wat afvalt omdat je systeem wat mem gebruikt voor het schaduwen enzo.
Hebben alletwee de simms de chippies aan een kant of een aan twee kanten en een aan een kant?
Hebben alletwee de simms de chippies aan een kant of een aan twee kanten en een aan een kant?
het kan zijn dat je een dubbel sided gebruikt en dat je mobo maar single sided aangeeft, het kan niet zijn dat het 2 verschillende zijn want dan zou ie maar tot 8 moeten tellen en niet tot 11,4, dan zou ie er dus 1tje niet pakken.
edit:
te laat met de opmerking over de dubbel sided.
het kan niet zijn dat die 2e 4mb is hoor, want anders zou ie ook niet 8 mb aangeven wanneer je die in zn 1tje erin zou zetten.
het kan niet zijn dat die 2e 4mb is hoor, want anders zou ie ook niet 8 mb aangeven wanneer je die in zn 1tje erin zou zetten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
Verwijderd
Ik heb hetzelfde rare met een P 100 die met een set ram (Moet per 2 op een pentium) 64 MB aangeeft, met een set van 16 erbij netjes 80 MB, maar die wil niet voorbij de 89 Mb ram.. terwijl de 3 set ook 32 Mb is, ook andersom, met alleen de 64 set en de 32 set erin ook 89 Mb, ook met de 64 Mb en 2 sets van 16.
Ik kan weinig anders bedenken dan een semi rot Mobotje, want het ligt niet aan een bepaald slot.
een 486 moet iig meer aankunnen dan maat 8 MB ram oid.
Succes ermee, maar ik geef je weinig hoop.
(Als het een overgenomen 486je is, kijk of je de Bouwer van het moederbord op kan sporen, en de settings enzo via het net op kan sporen, anders kijk je in het mobo boekje.)
Ik kan weinig anders bedenken dan een semi rot Mobotje, want het ligt niet aan een bepaald slot.
een 486 moet iig meer aankunnen dan maat 8 MB ram oid.
Succes ermee, maar ik geef je weinig hoop.
(Als het een overgenomen 486je is, kijk of je de Bouwer van het moederbord op kan sporen, en de settings enzo via het net op kan sporen, anders kijk je in het mobo boekje.)
Ik zeg ook niet dat het een 4MB-er is. Ik zeg dat het kan dat er een dual sided is, en dan dus 4 aan elke kaant waarvan ie er maar 4 zal zien als ie geen dual sided ondersteundOp maandag 21 januari 2002 14:17 schreef Djonnie het volgende:
edit:
Pagina: 1