Toon posts:

Schadelijke invloeden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af in hoeverre het roken achter de pc/ in de pc-kamer schadelijk is voor de pc/randapperatuur. Zijn er rokende tweakers met ervaring op dit gebied? Ook andere zaken als vocht, extreme hitte/kou kunnen hier besproken worden.

Ik wou gewoon is weten wat er allemaal schadelijk kan zijn voor je pc, met uitzondering van (verkeerd)tweaken.

Dus...laat maar komen die verhalen

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Rook is volgens mij volstrekt onschadelijk in die hoeveelheden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Het maakt alleen je kunstof om die apparaten geel :P

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
rook slaat neer op je pc, ook op bewegende delen, de sigaretten rook die op een fan neerslaat is best wel schadelijk.

de rook zal, eenmaal neergeslagen op je fan, omgezet wprden in een laag.
doordat deze laag steeds dikker word zal je fan vastlopen.

dit kan heel snel gebeuren.

bij extreme warmte wisselingen kan er condens in je pc komen.
in geval van waterkoeling kunnen dingen gaan "zweten" slangen die extreme verschillen krijgen qua temperatuur, kunnen dus gaan zweten, evenals je pomp.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

Lordy79

Fundamentalist

Inderdaad... zwaar geel... ik werk in PC-zaak waar we ook een TD hebben en sommige kasten zijn echt te smerig om aan te pakken.

Zelf rook ik al jaren bij de PC en heb nog nooit ergens last van gehad. Ook vrienden van mij die nog veel meer roken dan ik hebben eigenlijk alleen het probleem dat als ze hun toetsenbord omdraaien, ze weer 4 sigaretten kunnen draaien van de troep die uit hun toetsenbord komt >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking:

Ik heb deze topic gestart omdat ik hier op mijn stage plek zelf in het rokerhol ben gevestigd. Hier staan ook een aantal pc's dus ik vroeg me af wat voor een invloed al die rook op deze pc's heeft. Ik heb van de systeembeheerder vernomen dat er fabrikanten zijn die geen garantie verlenen als de apperatuur aan rook wordt blootgesteld.

Dus dat rook geen invloed heeft op de harware lijkt me onlogisch, als ik dat verhaal moet geloven.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als sigaretten-rook echte rook zou zijn (alleen as-deeltjes gesuspendeerd in lucht), dan zou het wel meevallen. Maar, helaas voor computers en mee-rokers, bevat sigaretten-rook aanzienlijke hoeveelheden teer- en teer-derivaten. Sommige daarvan zijn schadelijk voor mensen (carcinogeen enz.), sommige daarvoor zijn schadelijk voor computers.
De schade voor computers kan ijvoorbeeld komen doordat de stoffen zuur zijn en dus je geleidende componenten aantasten of doordat ze kleverig zijn en daardoor als isolatie-laagje ergens tussen gaan zitten. Die laatste zijn met name vervelend omdat ze samen met de as-deeltjes een bijzonder taaie laag kunnen vormen, en zelfs in staat zijn de kleinste fannetjes (chipset en geheugen) tot stilstand te kleven.
Verder zijn gevoelig :
- diskettes en diskette-drives (ik heb al eens een 3.5"-exemplaar gezien waarbij het kop-mechanisme door teer-aanslag vast zat).
- tapes (de leesbaarheid van een eens beschreven tape hangt af van de berooktheid van de tape zelf en de koppen van de drive).
- CD's enz.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

De teer slaat neer op je mobo, er blijven stofdeeltjes inplakken en die smurrie kan onder bepaalde omstandigheden geleidend worden -> onstabiele PC...

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

ach ja boeie, mijn onderdelen gaan niet zo lang mee dat er een laagje op kan ontstaan, en zolang er geen rook uit de computer zelf komt vind ik alles best >:)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Misschien als je wat THC tot je neemt dat je dan beter kan OCen :Y)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Roken maakt meer kapot dan je lief is :P

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

heb eens gelezen in de manual van mijn CD-writer, dat roken er schadelijk voor dat ding was.

/dev/null

Pagina: 1