Toon posts:

opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pIII 500 op een JetWay 93AS moederbordje. Ik heb er een videokaartje diamond viper II z200 in zitten, een idsn modempje, een geluidskaart en een intel 2011 wireless LAN kaart. zodra ik ze er allemaal in heb zitten en op de powerknop druk om hem aan te zetten, hoor de de fannetjes en de HDD ratelen, maar er gebeurt nix. De monitor blijft ook op standby staan, en je hoort geen piep.

zodra ik de geluidskaart eruit haal, start hij wel gewoon op.

TOT NU TOE WERKTE HET REDELIJK GOED, IN IEDER GEVAL HAD IK GEEN PROBLEMEN MET DE 4 KAARTEN DIE ERIN ZITTEN! HIJ STARTTE IN IEDER GEVAL GEWOON OP.

Wie kan mij helpen? Een andere geluidskaart is niet de oplossing, want dat heb ik al geprobeert.

tnx

BlaGmaT

Verwijderd

Dit klinkt als een conflictje. Zet in je bios Plug N Play OS is op disable. Anders een beetje met kaarten switchen...
suc6

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
geluidskaart al in een ander slot geprobeerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Kaarten geswitched, pnp op disable, ik heb het allemaal al geprobeert. nix werkt. Het is echt een vaag probleem

suggesties? ik kan niet iets vinden op GoT dat het antwoord zou kunnen zijn

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

plaats kaarten een voor een (eerst grafishe natuurlijk ;) ) en start steeds opnieuw, kom je er vanzelf achter *D

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Is de aansluiting van je geluidskaart nog wel goed?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

update je bios. reset to default en dan weer pnp op disable, dan nog een keer kaarten switchen... moet echt werken...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 11:39 schreef merkens het volgende:
plaats kaarten een voor een (eerst grafishe natuurlijk ;) ) en start steeds opnieuw, kom je er vanzelf achter *D
heb ik gedaan, en bij de geluidskaart loopt het spaak. toch heeft hij het tot vandaag wel gedaan.

Het begon dat de wLAN kaart spontaan een fout gaf onder windows. heb ik wel vaker gehad. moet dan ff kaart eruit halen, rebooten, uitzetten, kaart erin en hij doet het weer. Nu bleef hij dus hangen toen ik de wLAN kaart terugstopte. Dus wLAN kaart eruit gehaald, en hij bleef weer hangen. modem eruit, bleef nogsteeds hangen. geluidskaart eruit en hij deed het. toen kaarten gewisseld over de sloten, andere geluidskaart geprobeert, maar nix werkt. Het is dus een probleem dat onstaat nog VOOR de POST.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is je isdn toevallig een Teles kaart? Ik weet dat die kaarten heel veel bootprobs geven.

Meh ...

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Mischien een stome opmerking, maar kan je voeding niet rot zijn, mischien trekt hij het nietmeer?

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
OK, bios updaten, dat ga ik doen. Ik heb nu versie a08, en er is van JetWay bios n10 uit. waar die a en die n voor staat weet ik niet, maar is dat een probleem denken jullie als ik n10 erop zet? (kijk maar bij JetWay: http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/index-1.htm)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een JetWay 993AS bord

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 11:54 schreef nickv het volgende:
Mischien een stome opmerking, maar kan je voeding niet rot zijn, mischien trekt hij het nietmeer?
zou kunnen, maar hoe kom je daar achter als je ff geen vervangende voeding hebt?

Verwijderd

Als je een voeding probleem hebt valt je pc meestal uit (meestal ook met een aflopend geluid). Bij een conflict hangt je pc of gaat deze uit zoals dat ook gebeurd als je de stekker er uit haalt.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 11:32 schreef BlaGmaT het volgende:
TOT NU TOE WERKTE HET REDELIJK GOED, IN IEDER GEVAL HAD IK GEEN PROBLEMEN MET DE 4 KAARTEN DIE ERIN ZITTEN! HIJ STARTTE IN IEDER GEVAL GEWOON OP.
zet als eerste je capslock eens uit...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Clear je CMOS eens, laad bios defaults en wijs dan zelf IRQ's toe aan je sloten, zorg dat alle sloten een ander IRQ hebben. Plaats dan een voor een de kaarten terug. Zorg wel dat je geen IRQ's gebruikt die niet al door je systeem zelf gebruikt worden. (3 en 4 voor je COM poorten, 7 voor je LPT, 0, 1 en 2 al helemaal afblijven. 14 en 15 je HD controllers. Eerst even kijken dus welke je mag gebruiken hiervoor)
Pagina: 1