Toon posts:

Levensduur backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maken jullie backups? Ik zelf brand eens in de zoveel tijd een dubbel CD'tje met al mijn crucial / eigen materiaal. Maar nu las ik dat CD'tjes een levensjaar van 3 - 5 jaar hebben. Nu wil ik deze info over 5 jaar ook nog hebben. Herkopieren jullie jullie backup om de zoveel jaar?

Mijn oudste eigen CD'tjes zijn nu bijna 5 jaar... vandaar.

Verwijderd

uuhm wat bedoel je nou precies hoelang de cds meegaan of de materiaal wat je op de cd's hebt opgeslagen.?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik check eens in de zoveel tijd of m'n backup-cd's nog leesbaar zijn, nadat ik er achter kwam dat er eentje compleet onleesbaar is geworden

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Als je een cd netjes in het doosje laat zitten gaan deze gemiddeld veel langer als 5 jaar mee. Natuurlijk werkt de kwaliteit van de cd ook mee...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Zelf gebrande CD's hebben iederdaad een levens duur van een aantaal jaren er is pas nog een test geweest in een computertijdschrift. Mijn advies is test ze eens in de zoveel tijd en vervang ze zonodig eens in de 5 jaar voor die paar gulden kan je het beste geen risico nemen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm inderdaad, moet ik me die gewoonte maar even aanleren. Om die paar euro's hoef je 't niet te laten.

/me heeft vanavond weer wat te doen :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 20:15
Vooral donker bewaren, nooit in direct zonlicht leggen. :+

Verwijderd

Idd. in de PC-Active van een paar maanden geleden stond een uitgebreide test.
Het hangt nogal af van het gebruikte merk CD-R en de brandsnelheid waarmee gebrand is en hoe de CD is opgeslagen.
Wat je natuurlijk wel mee moet nemen is hoe waarschijnlijk het is dat je je 5 jaar oude data nog gebruikt. Op mijn werk gebeurt het al nauwelijks, thuis echt nooit.

Mocht je behoefte hebben aan een betrouwbaarder medium, dan kan je een tapedrive overwegen. Onstream heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding voor privé gebruik, de tapes blijven ook langer goed dan bijv. DDS.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

een extra hardeschijf / removeable hardeschijf gaat veel langer mee. ook handig om te backuppen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Backup gebruik je inderdaad niet vaak. Hier op 't werk echter wel :) . Maar waar het mij om gaat is mijn eerste website, posters die ik voor school heb gemaakt, pruts 3d filmpjes.

Mijn zolder ligt ook vol met dosen afgeladen met tekeningen en schetsen *D
Pagina: 1