[WC] El cheapo waterkoeling, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53
De titel zegt het al: een poging om als "arme" scholier ook een waterkoel systeem te maken >:)

Reden: mn PIII draait nu met 2 delta's stabiel op 620mHz in plaats van 500, maar verder wil'ie gewoon niet :'(

ZOals je kan zien op het plaatje zit er nogal een bagger koelblok op :(. Helaas is dat ding geboxed, zodat ik hier wel mee moet doen (unboxen begin ik liever niet aan :))

Zou het werken wanneer ik tussen die vinnen water door ga jagen? Dus door er metalen/kunstof leidingen tussen te lassen/solderen/plakken? En vervolgens natuurlijk langs een reservoir met peltier of radiator?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dorst153/proc.jpg

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
persoonlijk denk ik dat je toch zal moeten unboxen.

het koelblok wat erop zit lijkt mij nou niet super, als het met lucht al tegenzit dan vermoed ik dat het met water ook niet echt veel beter zal worden.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Ik denk dat je beter toch over unboxen kunt gaan nadenken. Want als je dit al niet aandurft is het dan wel verstandig om te gaan waterkoelen. Want met dit blok in je waterkoeling zullen de resultaten verre van optimaal zijn. Zeker omdat die Pentium 3 500 al niet van die super overklockbare Cpu's zijn.

• FragFrog
unboxen op zich is niet het probleem, maar om er vervolgens zelf een blok op te maken vin'k nogal riskant, ivm niet goed vastzitten enzo.

Maar dit blokkie zal het niet aankunnen volgens jullie? Tja, dan toch maar gaan sparen :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 11:38 schreef FragFrog het volgende:
unboxen op zich is niet het probleem, maar om er vervolgens zelf een blok op te maken vin'k nogal riskant, ivm niet goed vastzitten enzo.

Maar dit blokkie zal het niet aankunnen volgens jullie? Tja, dan toch maar gaan sparen :)
wat is je budget ongeveer?

Verwijderd

Ik heb vrij lang gedraaid met een dichtgelijmde socket7 koeler op mijn heethoofdige TBird. Dus als je dat blok dichtlijmt, dan is dat ruim voldoende.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
620 Mc is niet gek hoor ik haal met gelijke proc(3 katmai 500) met een iets andere(betere) koelblok(3 fans+koelvinnen) niet hoger als 560Mc dan loopt mijn H te zeuren , met scsi controller kan ik net 600Mc halen, dan gaat AGP kaartje vreemd doen

• FragFrog
Op maandag 21 januari 2002 13:38 schreef DaBit het volgende:
Ik heb vrij lang gedraaid met een dichtgelijmde socket7 koeler op mijn heethoofdige TBird. Dus als je dat blok dichtlijmt, dan is dat ruim voldoende.
eh, blok dichtlijmen :? Ik ben bang dat ik je niet helemaal kan volgen. Bedoel je nu het blok op de proc lijmen ofso?

Enne, wat ik er voor over heb is maximaal rond de 100 euro, voor alles dan. Goede peltierinstallatie heb ik al eens zien staan voor 50, maar heb eigenlijk geen id hoe duur een goed blok is :( Iemand toevallig tips/ideen?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op maandag 21 januari 2002 14:25 schreef FragFrog het volgende:

[..]

eh, blok dichtlijmen :? Ik ben bang dat ik je niet helemaal kan volgen. Bedoel je nu het blok op de proc lijmen ofso?

Enne, wat ik er voor over heb is maximaal rond de 100 euro, voor alles dan. Goede peltierinstallatie heb ik al eens zien staan voor 50, maar heb eigenlijk geen id hoe duur een goed blok is :( Iemand toevallig tips/ideen?
hmm voor 100 euro is er wel een blok+rad te krijgen hoor, tweedehands welliswaar maar ik denk dat het mogelijk is.

Sinlath | Opinions may contain latency

• snars
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 14:36 schreef Sinlath het volgende:

[..]

hmm voor 100 euro is er wel een blok+rad te krijgen hoor, tweedehands welliswaar maar ik denk dat het mogelijk is.
Als je zelf een blokje maakt mbv een kolomboor, en je haalt een radiator van de sloop ben je pas 30 euro kwijt. Pompje kan een Sicce zijn van 22 euro, een goedkope fan voor 20 euro, nog wat los grut....voor €100 moet het lukken. Pak ff de search erbij...er is genoeg te vinden over home-made waterkoeling.

I reject your reality, and substitute my own.

• FragFrog
Op maandag 21 januari 2002 15:14 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Als je zelf een blokje maakt mbv een kolomboor, en je haalt een radiator van de sloop ben je pas 30 euro kwijt. Pompje kan een Sicce zijn van 22 euro, een goedkope fan voor 20 euro, nog wat los grut....voor €100 moet het lukken. Pak ff de search erbij...er is genoeg te vinden over home-made waterkoeling.
Mwua, fans heb ik nog genoeg (heb afgelopen weekend nog een complete LAN gedraait op 575 mhz zonder proc fan, genoeg koeling door mn delta's >:)), blok koop ik denk ik toch liever, zal waarschijnlijk beter werken dan eigengemaakt spul :)

iig bedankt voor de tips, en watch out voor mn waterkoeling binnenkort 8-)

Pagina: 1