Toon posts:

Readonly LA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit naar aanleiding van het steeds in aantal groeiende users dat zich met admin hetzij mod zaken wil bemoeien, kan LA niet readonly worden voor andere users dan de topicstarter?

De topicstarter is dan de enige die kan replyen op zijn eigen topic, en de enige personen die kunnen antwoorden zijn de mods en admins.

Gevolg zal zijn dat er de vragen worden beantwoord door de personen die daarover gaan en niet door de personen die daar denken over te gaan. Je zult zo meer duidelijkheid creeren richting de user, en een eenduidige manier in omgaan met de problemen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik heb dit heel lang geleden al een keer voorgesteld (achter de schermen welliswaar :)). Ik zou dit zelfs nog iets verder willen doorvoeren; andere mensen kunnen de draadjes ook niet lezen; is het dus meer een overlegforum tussen user en crew. Ik denk echter dat zoiets wel naast Lieve Adjes moet bestaan en niet ter vervanging van. Heleboel draadjes die hier lopen zijn discussiedraadjes waar het wel degelijk nuttig is om input te hebben van meerdere mensen. LA moet dan meer een feedback forum worden denk ik, en dat andere meer probleemoplossing/communicatie forum. Tenminste; dat is mijn visie :).

Verwijderd

Topicstarter
Feedback ok, maar zou ik bijv. nu een topic openen in de trand van "Hey mijn topic is gesloten".. dan krijg je ipv een antwoord van een mod eerst 20 replies van users, die zich bemoeien en je naar de faq, search, etc. verwijzen, of zelf een mening over brouwen waarom het topic is gesloten, en/of trollen uitten richting de vraagsteller ;)

• McVirusS
Op maandag 21 januari 2002 11:32 schreef Gordijnstok het volgende:
Feedback ok, maar zou ik bijv. nu een topic openen in de trand van "Hey mijn topic is gesloten".. dan krijg je ipv een antwoord van een mod eerst 20 replies van users, die zich bemoeien en je naar de faq, search, etc. verwijzen, of zelf een mening over brouwen waarom het topic is gesloten, en/of trollen uitten richting de vraagsteller ;)
Voor dat soort topics zou juist dat communicatieforum uitermate geschikt zijn :). Andere mogelijkheid is om SU om te bouwen zodat topicstarter wel kan reageren.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op maandag 21 januari 2002 11:29 schreef McVirusS het volgende:
Ik denk echter dat zoiets wel naast Lieve Adjes moet bestaan en niet ter vervanging van.
Tja, alleen denk ik dan dat het zijn werking gaat missen.. Daar zouden dan bijv. alle 'waarom is m'n topic gesloten' threads in geplaats moeten worden.. Ik verwacht echter dat dat juist niet gaat gebeuren omdat een user dan geen medestanders vind!

Tja, en zoals je verder al aangaf: De feedback is juist handig.. Zeker als je wilt dat de crew dichter bij de users komt te staan.. Door zo'n regel ga je juist weer afstand creeren, en je krijgt meer LA topics in SG, HA (of nog erger, in de techforums!)

En als laatste opmerking: Er zijn ook users die wel goede antwoorden kunnen geven, zonder te trollen/flamen/whatever. Ook al behoren ze niet tot de crew ;)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 21 januari 2002 11:34 schreef McVirusS het volgende:
Voor dat soort topics zou juist dat communicatieforum uitermate geschikt zijn :).
Of een private messaging systeem, komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Who is John Galt?

• McVirusS
Op maandag 21 januari 2002 11:49 schreef justmental het volgende:
Of een private messaging systeem, komt eigenlijk op hetzelfde neer.
Niet helemaal; aangezien dit Crew <=> User moet zijn ipv Crewlid <=> User.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als er 'domme' reacties komen in LA is het bijna altijd ook een 'domme' vraag. Het is ook vaak zo dat users die in LA reageren nuttig bijdragen aan de discussie of de topicstarter al van antwoord voorzien. Dat het daarna nog wel eens off-topic gaat, okee, dat is een ander verhaal. Maar wat is het verschil tussen antwoord krijgen van de crew of hetzelfde antwoord krijgen van een user :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 21 januari 2002 12:03 schreef OProg het volgende:

Maar wat is het verschil tussen antwoord krijgen van de crew of hetzelfde antwoord krijgen van een user :?
Dat het laatste een 'officieel' antwoord is. Ik heb een tijd lang topics waarop al een antwoord was gegeven door een user genegeerd in het kader van 'die weet het al', maar het bleek duidelijker als de crew ook even vermeldde wat er nou beslist was of dat wat gezegd was ook echt goed was enzo.
Op maandag 21 januari 2002 11:35 schreef Twynn het volgende:

[..]

Tja, alleen denk ik dan dat het zijn werking gaat missen.. Daar zouden dan bijv. alle 'waarom is m'n topic gesloten' threads in geplaats moeten worden.. Ik verwacht echter dat dat juist niet gaat gebeuren omdat een user dan geen medestanders vind!

Tja, en zoals je verder al aangaf: De feedback is juist handig.. Zeker als je wilt dat de crew dichter bij de users komt te staan.. Door zo'n regel ga je juist weer afstand creeren, en je krijgt meer LA topics in SG, HA (of nog erger, in de techforums!)

En als laatste opmerking: Er zijn ook users die wel goede antwoorden kunnen geven, zonder te trollen/flamen/whatever. Ook al behoren ze niet tot de crew ;)
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik vind dat users juist moeten reageren, omdat we zo een beeld krijgen van wat de users van de policy vinden. Zeker met discutabele policy's zoals topics sluiten omdat er geen [OC] tag in de titel staat, vind ik de discussies die daaruit voorkomen wel goed. Als blijkt dat een principieel slot meer kwaad veroorzaakt dan dat duidelijke titels goedmaken, moet die policy weg.

Policy's zijn er namelijk alleen maar om het hier zo aangenaam mogelijk te maken (al denken velen daar anders over, omdat ze alleen maar zien dat er weer iets verboden wordt, <font size=1>daarom zijn ze geen crew </font> >:)).

Input van users is dus inderdaad gewoon goed :). Alleen zaken als bans enzo zouden gewoon via mail moeten. Er worden erg veel kloons gemaakt om zaken die je ook via gathering@tweakers.net kan oplossen op te lossen :o.

Ik vind het niet zo'n goed idee.

Bullshit reacties strenger aanpakken vind ik soms wel een goed idee, maar het is soms ook een lekker zooitje hier :P. Dan heb je een of twee topics waarin lekker geluld wordt :o. Ik vind dat niet echt heel erg zo op z'n tijd :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 21 januari 2002 12:11 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat het laatste een 'officieel' antwoord is. Ik heb een tijd lang topics waarop al een antwoord was gegeven door een user genegeerd in het kader van 'die weet het al', maar het bleek duidelijker als de crew ook even vermeldde wat er nou beslist was of dat wat gezegd was ook echt goed was enzo.
Dat kan een crewlid het verhaal naderhand nog even bevestigen. De kans is natuurlijk veer groten dat een user eerder is met antwoorden dan een crewlid. In veel gevallen weet de topicstarter dan tenminste al wat hij kan verwachten :)
Dit was een heel verhaal
En met deze 2 verhalen ben ik het eens. Trouwens, zo nu en dan even slap lullen in LA is soms ook heel leuk ;) En als het echt te erg is kan hij altijd nog naar de HK of kan een mod er wat van zeggen :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Offtopic geblaat in LA vind ik op zich helemaal niet erg, zolang het goede antwoord gewoon gegeven is. Maak duidelijk wat serieus is, help de topicstarter serieus met zn vraag. Maar een lossere sfeer hier werkt juist ook alleen maar in het voordeel tussen crew-users imho.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmm, met een read-only LA ben ik wel aardig overbodig opeens. Doe maar niet.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

een post en reg grens aan LA toevoegen is misschien ook een idee, zo krijg je alleen maar onderbouwde feedback, althans minder niet onderbouwde feedback.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 18:13 schreef ecteinascidin het volgende:
mmm, met een read-only LA ben ik wel aardig overbodig opeens. Doe maar niet.
:D :P

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:17 schreef aardbeix15 het volgende:
een post en reg grens aan LA toevoegen is misschien ook een idee, zo krijg je alleen maar onderbouwde feedback, althans minder niet onderbouwde feedback.
en de users dan die al maanden op GoT lezen en zich dan pas reggen? die sluit je dan uit

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mhh, vind het idee van postrechten in SU voor de topicstarter niet verkeerd, via de edit kan je wel reageren, maar dan alleen binnen 24 uur... ;(

Dan is dat wel een uitkomst IMHO... :)
Wordt de discussie te algemeen, dan kan je em moven van SU naar LA ofzo :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

De meeste modjes zijn modjes geworden door hier flink rond te posten (lees: slijmen :P), dus dat zou wel oneerlijk zijn.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Neuh, doe maar niet, dan heb ik niets meer te posten :P

Het is idd wel een goed idee om een apart: Waarom is mijn topic gesloten?-forum te maken.... Alleen wat voor titel geef je dat forum ?!? :P
Op maandag 21 januari 2002 19:07 schreef brammus het volgende:
Mhh, vind het idee van postrechten in SU voor de topicstarter niet verkeerd, via de edit kan je wel reageren, maar dan alleen binnen 24 uur... ;(
Voorzover ik weet is dit niet mogelijk ivm met onze mooie forumsoftware: Topix!!

Verwijderd

Dan is het helemaal niet meer mogelijk om kritiek te leveren, en hoewel dat een makkelijke manier is om van 'gezeik' af te zijn hoop ik toch niet dat jullie dat willen?

• MikeN
Op maandag 21 januari 2002 20:13 schreef strlen het volgende:
Dan is het helemaal niet meer mogelijk om kritiek te leveren, en hoewel dat een makkelijke manier is om van 'gezeik' af te zijn hoop ik toch niet dat jullie dat willen?
Kritiek leveren kan altijd nog hoor >:) (ICQ, mail etc.)

Maar ik vind dat LA gewoon in de huidige vorm moet blijven bestaan, er moet hooguit een apart forum met ummm.... ummm... "Topic-gerelateerde vragen" komen.... ofzow...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 21 januari 2002 20:13 schreef strlen het volgende:
Wat denk je zelf? Ik heb begrepen dat je RickJansen bent? Je hebt meegekregen dat we een redelijk open koers varen in LA toch? Ik snap niet dat je dan met zo'n gedachte aan kan komen en neer gaat zetten...

Negatieviteit vind ik een beetje jammer, ook al weet ik dat je altijd bijzonder sceptisch bent... :{

• MikeN
Op maandag 21 januari 2002 20:25 schreef JvS het volgende:
Wat denk je zelf? Ik heb begrepen dat je RickJansen bent?
Hee, altijd handig om dat te weten, waarom worden die usernamen dan ook verandert/kloontjes aangemaakt |:(
Je hebt meegekregen dat we een redelijk open koers varen in LA toch?
Tja, maar hij bedoeld als LA er niet meer is.
Ik snap niet dat je dan met zo'n gedachte aan kan komen en neer gaat zetten...
Negatieviteit vind ik een beetje jammer, ook al weet ik dat je altijd bijzonder sceptisch bent... :{
Ach, Rick is idd een beetje sceptisch af en toe >:) Maar hij is dan ook een super serverbeheerder :P
FF serieus, wanneer stopt dat hele gezeik tussen Rick en GoT nou is?!?

• Exirion
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 21 januari 2002 20:33 schreef MikeN het volgende:
FF serieus, wanneer stopt dat hele gezeik tussen Rick en GoT nou is?!?
Zodra Rick stopt met inhakken op de crew?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:25 schreef JvS het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Ik heb begrepen dat je RickJansen bent?
Present.. dat is geen geheim.
Je hebt meegekregen dat we een redelijk open koers varen in LA toch? Ik snap niet dat je dan met zo'n gedachte aan kan komen en neer gaat zetten...
Nou, dat is eigenlijk heel simpel. NU gaat het met een redelijke openheid en vrijheid ja, en dat is goed. Maar zodra er dit soort regeltjes als een alleen-lezen LA of een niet-eens-lezen LA komt, dan verlies je die vrijheid. Vandaar de opmerking, aangezien er altijd een open sfeer is geweest op GoT, ver voor jouw komen en ver voor mijn komen was dat al zo. Door dit soort regels (overigens net als een paar andere regels, waar ik hier niet verder op in zal gaan daar dat offtopic is), wordt er een steeds grotere kloof gecreeerd tussen users en crew. Iets wat als ik jullie goed begrijp absoluut niet de bedoeling is.
...en zo worden mijn posts hier veel te vaak afgedaan. 'Oh het is RickJansen weer, laat maar zitten'. Wat is er zo moeilijk aan om eerst ff te lezen wat ik zeg? Dat zijn pas dingen waar ik negatief van wordt, omdat het zo verschrikkelijk getuigd van onvolwassenheid en van de onwilligheid om moeite te doen te discussieren. Dat is erg jammer.
Op maandag 21 januari 2002 20:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus :'(.

• MikeN

[..]

Ik moet idd toegeven dat Rick nogal vaak "begint" ja......

Verwijderd

Voordat er verdere replies komen die een flamewar gaan aanwakkeren waar ik absoluut geen zin in heb:

Ik zit hier absoluut niet om 'op de crew in te hakken'. Ik zit hier om te discussieren, omdat ik dat leuk vind. Ik ben geen supergeleerde, ik heb maar net mijn veterstrikdiploma gehaald, W&L is veels te hoog gegrepen voor mij als discussieplatform, vandaar ik het leuk vind om HIER te discussieren.

Dus laten we alstublieft eerst even duidelijk maken dat er een verschil is tussen flamen en discussieren.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je post was best nogal wel een beetje mosterd na de maaltijd. Ten eerste is het helemaal geen idee van de crew en ten tweede hebben we allang aangegeven dat we er niets in zien... :o.

Ik heb niets tegen je ofzo hoor. Ik hou me eerlijk gezegd het liefst afzeidig van de hele crew Vs. Ex-crew conflicten die er zijn, maar ik vroeg het me gewoon even hardop af of jij het was.

Dit was trouwens niet 'inhakken', maar het was wel een beetje negatief getint, zeker gezien het al helemaal duidelijk van de baan was...

Ik zou het trouwens wel fijn vinden als je me via ICQ liet weten welke regels er nog meer een afstand scheppen volgens jou :).

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Ik had helaas wat meer niveau verwacht van de crew. Dit staat gelijk aan "juhhuuff hij deed het oook". Wees als mod dan gewoon stomweg het verstandigst en reageer er dan niet op, want wat er nu gebeurt is kinderachtig.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 20:43 schreef JvS het volgende:
Je post was best nogal wel een beetje mosterd na de maaltijd. Ten eerste is het helemaal geen idee van de crew
Niet? Die tweede post in dit topic doet anders vermoeden.
en ten tweede hebben we allang aangegeven dat we er niets in zien... :o.
Ik had maar door moeten lezen na die tweede post :)
Ik heb niets tegen je ofzo hoor. Ik hou me eerlijk gezegd het liefst afzeidig van de hele crew Vs. Ex-crew conflicten die er zijn, maar ik vroeg het me gewoon even hardop af of jij het was.
Als je je er afzijdig van wilt houden, waarom haal je het dan weer naar voren? Ik heb geen conflicten met de crew hier (andersom weet ik niet), dus waarom dat er nou steeds bijgehaalt moet worden...
Dit was trouwens niet 'inhakken', maar het was wel een beetje negatief getint, zeker gezien het al helemaal duidelijk van de baan was...
Tsja, ten eerste is kritiek niet altijd positief, ten tweede was het voor mij niet duidelijk dat het van de baan was (again, ik had verder moeten lezen).
Ik zou het trouwens wel fijn vinden als je me via ICQ liet weten welke regels er nog meer een afstand scheppen volgens jou :).
Start maar een topic, houden we er een fijne discussie over.

• Exirion
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 21 januari 2002 20:44 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik had helaas wat meer niveau verwacht van de crew. Dit staat gelijk aan "juhhuuff hij deed het oook". Wees als mod dan gewoon stomweg het verstandigst en reageer er dan niet op, want wat er nu gebeurt is kinderachtig.
Nonsense... Als iemand eeuwig en altijd op dezelfde toon aan het irriteren is, dan komt dat op een gegeven moment je strot uit. Als we het negeren dan wordt het alleen maar erger, want men gaat net zolang door totdat er iemand hapt. Toch opvallend dat het altijd dezelfde zijn, vind je ook niet?

Dit soort dingen zijn precies de reden waarom we de regel 'hou je buiten een LA-discussie als je er niks te zoeken hebt' ingevoerd. Helaas zijn er nogsteeds mensen die die regel schijnen te negeren. Nu is deze topic toevallig een discussie die iedereen aangaat, maar in 9 van de 10 gevallen is dat niet zo, en het zijn altijd dezelfde figuren die zich overal mee bemoeien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 21 januari 2002 11:29 schreef McVirusS het volgende:
Ik heb dit heel lang geleden al een keer voorgesteld (achter de schermen welliswaar :)). Ik zou dit zelfs nog iets verder willen doorvoeren; andere mensen kunnen de draadjes ook niet lezen; is het dus meer een overlegforum tussen user en crew. Ik denk echter dat zoiets wel naast Lieve Adjes moet bestaan en niet ter vervanging van. Heleboel draadjes die hier lopen zijn discussiedraadjes waar het wel degelijk nuttig is om input te hebben van meerdere mensen. LA moet dan meer een feedback forum worden denk ik, en dat andere meer probleemoplossing/communicatie forum. Tenminste; dat is mijn visie :).
Helemaal mee eens, is een goed idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nonsense... Als iemand eeuwig en altijd op dezelfde toon aan het irriteren is, dan komt dat op een gegeven moment je strot uit. Als we het negeren dan wordt het alleen maar erger, want men gaat net zolang door totdat er iemand hapt. Toch opvallend dat het altijd dezelfde zijn, vind je ook niet?

Dit soort dingen zijn precies de reden waarom we de regel 'hou je buiten een LA-discussie als je er niks te zoeken hebt' ingevoerd. Helaas zijn er nogsteeds mensen die die regel schijnen te negeren. Nu is deze topic toevallig een discussie die iedereen aangaat, maar in 9 van de 10 gevallen is dat niet zo, en het zijn altijd dezelfde figuren die zich overal mee bemoeien.
Als iemand je irriteert en in dit geval Rick Janssen, dan neem je maatregelen om te voorkomen dat de boel escaleert, daar bestaan bans voor in bepaalde fora. Maar wat je niet gaat doen is "terugschelden", daarmee zorg je alleen dat Rick Jansen nog gemotiveerder wordt jou het harnas in te jagen.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nonsense... Als iemand eeuwig en altijd op dezelfde toon aan het irriteren is, dan komt dat op een gegeven moment je strot uit.
Ervanuitgaande dat je mij bedoelt.. kijk eens wat verder als je neus lang is, wil je? Ik maak zat techposts, ik help veel mensen met problemen in NOS. Jij ziet me alleen hier in LA posten, wat je kunt opvatten als a) kritiek, of b) gezeik. Mag je zelf bedenken wat verstandiger is om te doen.
Als we het negeren dan wordt het alleen maar erger, want men gaat net zolang door totdat er iemand hapt. Toch opvallend dat het altijd dezelfde zijn, vind je ook niet?
En toen werd ik weer eens onder de noemer 'crewbasher' geplaatst. Ik vind het best. Moet je zelf weten. Je geeft me er alleen maar gelijk mee.
Dit soort dingen zijn precies de reden waarom we de regel 'hou je buiten een LA-discussie als je er niks te
zoeken hebt' ingevoerd.
Een regel waar ik me van het begin af aan aan heb gehouden, daar kun je m'n posthistory op naslaan.
Helaas zijn er nogsteeds mensen die die regel schijnen te negeren.
En om dan met dit soort beschuldigingen aan te komen is dus volstrekt onnodig.
Nu is deze topic toevallig een discussie die iedereen aangaat, maar in 9 van de 10 gevallen is dat niet zo, en het zijn altijd dezelfde figuren die zich overal mee bemoeien.
I rest my case..

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Kunnen de heren niet even kappen met moddergooien? Dank u.

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:30 schreef rdgf het volgende:
inderdaad ..

Verwijderd

Sorry, ik kan niet tegen discriminatie, vooroordelen en dergelijke.
Wellicht een beetje overdreven gesteld, maar als je eenmaal ondervindt hoe het is om onder de noemer 'crewbasher' te worden geplaatst, dan weet je hoe vervelend het is.

Maar als er mensen zich aan storen dat ik er wat van zeg als m'n commentaar wordt afgedaan als 'geirriteer en gezeik', dan hou ik er graag mee op.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 21 januari 2002 21:32 schreef strlen het volgende:

[..]

Sorry, ik kan niet tegen discriminatie, vooroordelen en dergelijke.
Wellicht een beetje overdreven gesteld, maar als je eenmaal ondervindt hoe het is om onder de noemer 'crewbasher' te worden geplaatst, dan weet je hoe vervelend het is.

Maar als er mensen zich aan storen dat ik er wat van zeg als m'n commentaar wordt afgedaan als 'geirriteer en gezeik', dan hou ik er graag mee op.
Ik zeg niet dat het geirriteer en gezeik is, maar ik (en wellicht ook andere users) zitten hier niet zo op te wachten. Dit is dus precies een goed argument om naast LA een crew <--> user communicatiekanaal op te zetten, zijn we tenminste van dit soort gedoe af.

De islam kan uw vrijheid schaden

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

en hier ben ik het mee eens ;)

ontopic plz :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1