Outlook: Mail to DB

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb ongeveer 300 mailtjes met de zelfde gegevens zoals dit ongeveer:

Naam: Pietje
Achternaam: Puk
telefoon: 0123456789

en dit dus 300 maal. Zijn er methodes om deze in een keer in een DB of Excel sheet te zetten zodat het er zo uit komt ongeveer:

Naam |Achternaam|telefoon |
Pietje|Puk |012345789|

Mijn gebruikers software voor mail is M$ Outlook 2002(Geen Outlook Express) en Als Mail server M$ Exchange 2000 SP2.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Als het mogelijk is om een programma te starten bij aankomst van een message (een rule) dan zou dat makkelijk gaan, in MSOE6 is dat niet mogelijk voor zover ik weet.

Wat je ook kunt doen is iets met de export functie, maar die export alleen naar Exchange e.d., geen .txt ofzo geloof ik.

Wat je WEL kunt doen (zoals ik) is in je mailserver (als je die draait) de messages in een db smijten of wat dan ook mee doen.

Als je geen mailserver draait, is het misschien mogelijk om met COM je Outlook (Express) mailbox te pollen en zo de data eruit halen. In een "normale" situatie (dus zonder je eigen mailserver) is de COM optie de beste denk ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Als je het netjes in html laat uitpoepen (tabellen) dan is het volgens mij mogelijk om het te importeren naar excel

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 21 januari 2002 11:04 schreef GDOG het volgende:
Als je het netjes in html laat uitpoepen (tabellen) dan is het volgens mij mogelijk om het te importeren naar excel
Hoe krijg je het naar HTML dan?
(ow... misschien kan een "echte" Outlook dat wel :P )

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Outlook (niet OE) exporteert naar een accesdb. Kan je aangeven welke mailtjes en welke velden je wil exporteren.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden in outlook 2000 mijn mailtjes geexporteerd naar een access 2000 database. Het beetje code dat hiervoor nodig was heb ik zelf gemaakt in vb, en het is echt heel gemakkelijk.
Want er zijn gewoon andere componenten die je kan gebruiken die de mails voor je uit lezen en dan hoef je 't alleen maar in een access db te proppen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Heb het ook gedaan, alles naar text bestand exporteren en dan ff kijken wat wat is.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
accces koppeling naar oulook bestaat, ( zoek ff)
je krijgt dan tabellen, body = txt field,
maak een parser (in Acces bv) die het weer wegschrijft in een leuk formaatje

het kan, ik heb het al gedaan

1+1+1 = 1

Pagina: 1