Toon posts:

DVD bekijken via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wou graag weten of het mogelijk is om een dvdtje te bekijken via het netwerk. Ik heb btw. een 100 mb/s netwerk.
Volgens mij kan het netwerk niet zoveel informatie aan.
Ik wou dit, omdat ik mijn vaders dvd-speler wou gebruiken, om bij mij een dvd-tje te bekijken.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik denk niet dat dat zal gaan, maar je kan het toch gewoon proberen... (en je bevindingen hier posten uiteraard ;))

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Volgens mij moet het best wel kunnen, maar ik denk dat het een groter probleem wordt om je player eraan te krijgen... Over het netwerk kan hij je regiocode(vrijheid) niet checken, en ik denk niet dat hij zomaar je vob-jes gaat openen, althans niet met standaard M$ stuff...

Verwijderd

heb het wel eens geprobeerd
maar dit is niet aan te raden
ik kreeg wel beeld over maar was veel te traag
was wel een 100mbit netwerk

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Snelheid van een goed 100mbit netwerk zou het makkelijk moeten trekken. Alleen die regiocode wordt inderdaad een probleem. Je moet dan eigenlijk je dvd eerst naar de hdd rippen, dan zal het waarschijnlijk wel zonder problemen werken:

HD Playback guide @ Doom9.org
http://www.doom9.org/mpg/hd-playback.htm

Is niet direct voor netwerk bedoeld, maar dat zou niet zo moeilijk uittevinden moeten zijn ;)

edit:

sorry, de bovenstaande link is een beetje vern**kt op de server :( 'k heb 'm pas nog bekeken, dus ik denk dat i binnen kort wel gerepareerd wordt...

Verwijderd

Of de DVD rippen naar DIVX!
Dan kan het helemaal makkelijk!
Heb hier eens ergens een keertje gelezen dat Divx maar 150 kByte /sec bandbreedte nodig heeft.
Met een 100Mbit (12,5 MByte /s) moet dan helemaal ruim voldoende zijn.

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op maandag 21 januari 2002 11:05 schreef oudakker het volgende:
Of de DVD rippen naar DIVX!
Dan kan het helemaal makkelijk!
Heb hier eens ergens een keertje gelezen dat Divx maar 150 kByte /sec bandbreedte nodig heeft.
Met een 100Mbit (12,5 MByte /s) moet dan helemaal ruim voldoende zijn.
Maar dan heb je weer niet de kwaliteit van dvd :P En daar gaat het misschien juist om :) Er zijn trouwens software spelers die ook van je hdd dvd files kunnen afspelen, als je dan ipv je hdd de gedeelde dvd drive aangeeft als bron, moet het volgens mij gewoon werken :) Welke progjes dit zo zijn weet ik niet uit mijn hoofd.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan trouwens het beste programma om een dvd te rippen naar divx?
En waar kan ik dat programma vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Met PowerDVD (dat ik nu gebruik) kan je ook een film van harde schijf openen, maar als ik dan de de film selecteer en ik druk op play, reageerd ie niet meer en moet ik met Ctr.Alt.Del. Afsluiten.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik bedenk me net dat de videostream niet het probleem zal zijn op een 100Mbit netwerkje... Het zal ook vooral de audiostream zijn, volledige 5 kanaals AC3 over het netwerk trekken... Da's kut... Nou ja, oplossen door je linuxbakje de beelden door te laten geven en de AC3 lokaal erop te laten encoden tot een 2 kanaals stream, en die dan op de achtergrond draaien in winamp :-P

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

Zoefff

❤ 

Stel, ik maak even n rekensommetje. Als voorbeeld neem ik mijn scream 3 dvd. Die is 5 GB groot, en duurt ongeveer 2 uur.

2 uur = 120 min = 7200 sec (duh)
5 gb = 5.000.000 kb (duhhh)

5.000.000/7200 = 694,44 Kb/sec

Je 100MBit netwerkje kan 12 Mb/sec aan, dan kan je toch makkelijk n DVD kijken??

Probeer om die vob's te openen ns tha player, of microdvd player....

(of denk ik nu helemaal verkeerd... :? )

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Heb het nooit geprobeerd, maar videolan beweerd dat ie zoiets kan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 21 januari 2002 12:56 schreef Zoefff het volgende:
5 gb = 5.000.000 kb (duhhh)
[mierenneukmodus]
5GB = 5 x 1024B x 1024B = 5242800KB (duhhh)
[/mierenneukmodus]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

Zoefff

❤ 

Op maandag 21 januari 2002 14:17 schreef BalusC het volgende:

[..]

[mierenneukmodus]
5GB = 5 x 1024B x 1024B = 5242800KB (duhhh)
[/mierenneukmodus]
:z :z :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Als je een linuxbak hebt staan kun je dit linkje wel eens volgen: http://videolan.org . Dit programma is speciaal voor dit doel geschreven. (Het draait ook onder windows, dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen linux maar xp... :'(

Verwijderd

mijn maat kan het ook over z'n netwerk (100 mb/s) duzz jij moet het makkelijk kunnen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma gebruikt die maat van je dan?

Want met PowerDVD 4.0 lukt het me niet...
Als ik dan op play druk reageerd ie niet meer en moet ik afsluiten met ctr-alt-del
Op maandag 21 januari 2002 21:19 schreef jorentref het volgende:
mijn maat kan het ook over z'n netwerk (100 mb/s) duzz jij moet het makkelijk kunnen!!!

• arjandijk162
  • Laatst online: 15:14
volgens mij zit er in dit geval nog wel verschil wat betreft het merk netwerkkaart. De een zal een veel hogere processorload hebben dan de ander, ook moet de busmastering natuurlijk in orde zijn

Verwijderd

ik heb geen linux maar xp... :'(
Zo toch maar even de link uit testen, heb het hele sterke vermoeden dat ze ook bergen windows - ports hebben staan.

Verwijderd

Heb het zelf ook geprobeerd, soms lukte het wel soms niet. Lag volgens mij aan de kwaliteit van de DVD (compressie en Dolby Digital geluid). Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt. Ik koop wel een 2e DVD speler......

Zie ook: [topic=352053]

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma gebruikt die maat van je dan?
Op maandag 21 januari 2002 21:19 schreef jorentref het volgende:

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 21 januari 2002 11:28 schreef gigasmit het volgende:
Wat is dan trouwens het beste programma om een dvd te rippen naar divx?
En waar kan ik dat programma vinden?
Ik gebruik DVD2avi voor het instellen van parameters en dan een of ander conversieprogramma. Vervolgens openen in Virtualdub en voila, Div'en maar.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 11:18 schreef spok9 het volgende:

[..]

Maar dan heb je weer niet de kwaliteit van dvd :P En daar gaat het misschien juist om :) Er zijn trouwens software spelers die ook van je hdd dvd files kunnen afspelen, als je dan ipv je hdd de gedeelde dvd drive aangeeft als bron, moet het volgens mij gewoon werken :) Welke progjes dit zo zijn weet ik niet uit mijn hoofd.
Met asusDVD kan je gewoon vob files van je harde schijf afspelen. Deze zat bij een asus videokaartje. Moet je natuurlijk wel de vob-files goed van de dvd rippen.
Pagina: 1