HD Temp.

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13
Vanaf welke temp. kan je HD schade oplopen of zorgen voor dataloss?.
Volgens m'n halfords temp. sensor worden ze namelijk ongeveer 38 graden en dat is met de case open en een omgevingstemperatuur van ongeveer 17 graden. HDDtempmonitor zegt zelfs dat mijn harde schijf 48(!) graden wordt.
Ik kan ze nog wel gewoon aanraken dus 48 lijkt me niet helemaal te kloppen.

Het zijn trouwens 7200rpm Maxtor schijven (volgens de datasheet kunnen ze tot 55 graden)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

haal je hd eruit en leg hem op de tafel met een glas water erop,is na een kwartierje flink defraggen het water aan het koke iszie te warm :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Cheezus
Op maandag 21 januari 2002 10:36 schreef the_virus het volgende:
haal je hd eruit en leg hem op de tafel met een glas water erop,is na een kwartierje flink defraggen het water aan het koke iszie te warm :)
Ik hoop toch wel dat ie onder de 100 graden blijft :P

• flippy
  • Niet online

flippy

met water op blijft ie op 100c :)
water kan niet warmmer worden dan 100c
hou maar een aanstker onder een plastic bekertje met water/koffie, plastic smelt niet....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Cheezus
Op maandag 21 januari 2002 10:41 schreef the_virus het volgende:
probeer dit es:
format c:
reboot
c:
md windows
cd windows
md win98
d:
cd win98
copy *.* c:\windows\win98
c:
cd win98
setup /ie /in /nr /iv
klaar!
Ik snap niet wat het formatteren van de HD en windows opnieuw installeren te maken heeft met de temp :?
En ik heb windowsXP :P

• flippy
  • Niet online

flippy

anders: ik men een costom waterblok aan het maken voor mn hd en ram, ik kan er 2 maken.......

• flippy
  • Niet online

flippy

sorry heb als goedgemaakt, was ook op deze post bezig [topic=380791/1]
en de schermen waren door elkaar gegaan...

• Cheezus
Op maandag 21 januari 2002 10:44 schreef the_virus het volgende:
anders: ik men een costom waterblok aan het maken voor mn hd en ram, ik kan er 2 maken.......
Beetje radicaal om alleen voor m'n HD's meteen waterkoeling te gaan maken, met een fan zou het misschien ook wel kunnen ik wou hem alleen zo stil mogelijk houden..
Op school hebben we trouwens van die koelprofielen die je op maat moet zagen die volgens mij wel laag genoeg zijn om ertussen te passen, zou dat veel uitmaken?

• flippy
  • Niet online

flippy

light eraan of je de blokken goede verbinding maken met de hd. en dan moet je nog een fan erover laten gaan...
no thanks. maar dat ben ik. :)
waterkoeling zuigt trouwens... AMMONINAK rulez!!!!!!

• Cheezus
Nog even over die temp. 48 graden betekend toch dat je je poten brand of iig gauw weer terug wil trekken?
Ze zijn gewoon lekker warm als ik m'n hand erop leg (ideaal als je kouwe handen hebt gekregen van het typen :P).

• flippy
  • Niet online

flippy

48 graden valt mee,ik zou er minimal wel een fanopzetten, of makkelijker:
zet er een 12cm case fan in en zet je hd voor een 3"5 opening.
heb je airflow en een koele hd in 1

• Cheezus
Op maandag 21 januari 2002 10:55 schreef the_virus het volgende:
48 graden valt mee,ik zou er minimal wel een fanopzetten, of makkelijker:
zet er een 12cm case fan in en zet je hd voor een 3"5 opening.
heb je airflow en een koele hd in 1
Maar mijn halfords temp meter zegt 38 graden.. dit lijkt mij meer in de buurt komen aangezien je bij 48 graden je poten ongeveer brandt toch?

3,5" opening zit bij mij helemaal bovenin (voor diskette)

onderin zitten vier interne 3,5" bays, ik heb de HD's om en om geplaatst zodat er steeds een ruimte tussen zit. Een fan kan er eigenlijk niet bij (of ik moet weer in de kast gaan zagen, daar was ik net klaar mee eigenlijk :P)

• flippy
  • Niet online

flippy

pak de zaag maar.....

ik ben pleite, ik moet het land gaan verdedigen.....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 21 januari 2002 10:41 schreef the_virus het volgende:
met water op blijft ie op 100c :)
water kan niet warmmer worden dan 100c
hou maar een aanstker onder een plastic bekertje met water/koffie, plastic smelt niet....
moet je eens kokend heet water in een verkeerde plastic kom doen, zal ik je vertellen dat het gaat smelten! :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb zelf ook 2 HD's redelijk dicht op elkaar hangen en ze worden wel redelijk warm, kan het zijn dat ze daardoor minder goed gaan werken?

• Cheezus
Op maandag 21 januari 2002 11:43 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ik heb zelf ook 2 HD's redelijk dicht op elkaar hangen en ze worden wel redelijk warm, kan het zijn dat ze daardoor minder goed gaan werken?
Ja, maar de vraag is vanaf welke temperatuur, en daar ben ik dus nog niet uit :P

Als je ze trouwens helemaal tegen elkaar hebt zitten zou ik er 1 ergens anders plaatsten omdat ze dan hun warmte helemaal niet kwijt kunnen.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:42
De temperatuur die de maxtor is volgens mij ook veel te hoog. Die van mij, 80 gb d740x liquid bearing geeft 41 graden aan, terwijl de IBM 75 gxp, 5 platters op 34 zit....

De maxtor voelt even warm aan als de IBM.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00
Op maandag 21 januari 2002 10:30 schreef primusz het volgende:
Vanaf welke temp. kan je HD schade oplopen of zorgen voor dataloss?.
Volgens m'n halfords temp. sensor worden ze namelijk ongeveer 38 graden en dat is met de case open en een omgevingstemperatuur van ongeveer 17 graden. HDDtempmonitor zegt zelfs dat mijn harde schijf 48(!) graden wordt.
Ik kan ze nog wel gewoon aanraken dus 48 lijkt me niet helemaal te kloppen.

Het zijn trouwens 7200rpm Maxtor schijven (volgens de datasheet kunnen ze tot 55 graden)
Ik heb een 80x80mm fan die de harddisk koelt. Zonder koeling is ie 54 graden en met koeling komt ie niet boven de 28 graden :)
Pagina: 1