Winroute en 2 nics aan 'thuis'kant

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Ik heb op mijn 'servertje' NT4 draaien, met winroute pro(4.30 meen ik) en dat werkt fantastisch. Ik heb hier in huis een aantal systemen aan bnc hangen (lekker ouderwets maar het voldoet voor mij op het moment) en de notebook heeft UTP. Om een hub uit te sparen heb ik buiten de nic van chello (niezosnello) 2 nics erin hangen. In totaal dus 3 nics. 1 van chello, 1 voor bnc en 1 voor die utp connectie. Nou is het probleem, en ik verdenk winroute daarvan, dat die 2 nics aan de interne kant NIET op het zelfde subnet willen. Ik heb subnet 192.168.6.x op de bnc nic, en 192.168.7.x op de 'utp kaart'. Op zich zien de pc's de notebook en andersom ook, maar niet in netwerkomgeving. Nou wil ik dus beide nics in hetzelfde subnet zetten, maar het resultaat is dat die notebook niet eens meer gezien wordt! Pingen gaat niet eens... Maar het kan toch gewoon? 2 nics in een subnet (op zelfde machine)?
Ik verdenk winroute, die dus net niet werkt door het routeren wat die doet. Iemand suggesties?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:22 schreef Rataplan_ het volgende:
Ik heb op mijn 'servertje' NT4 draaien, met winroute pro(4.30 meen ik) en dat werkt fantastisch. Ik heb hier in huis een aantal systemen aan bnc hangen (lekker ouderwets maar het voldoet voor mij op het moment) en de notebook heeft UTP. Om een hub uit te sparen heb ik buiten de nic van chello (niezosnello) 2 nics erin hangen. In totaal dus 3 nics. 1 van chello, 1 voor bnc en 1 voor die utp connectie. Nou is het probleem, en ik verdenk winroute daarvan, dat die 2 nics aan de interne kant NIET op het zelfde subnet willen. Ik heb subnet 192.168.6.x op de bnc nic, en 192.168.7.x op de 'utp kaart'. Op zich zien de pc's de notebook en andersom ook, maar niet in netwerkomgeving. Nou wil ik dus beide nics in hetzelfde subnet zetten, maar het resultaat is dat die notebook niet eens meer gezien wordt! Pingen gaat niet eens... Maar het kan toch gewoon? 2 nics in een subnet (op zelfde machine)?
Ik verdenk winroute, die dus net niet werkt door het routeren wat die doet. Iemand suggesties?
Volgens mij kun je uberhaubt beter geen twee nics in precies detzelfde Iprange zetten in 1 compu.
Want hoe weet die compu dan welk pakketje voor welke Nic is als ze beiden in precies dezelfde range zitten?

Of heb ik het nu ernstig fout? :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

richardc heeft helemaal gelijk, zodra je die 2 "interne" NICs in dezelfde range zet heb je een probleem, tenzij je een bridging-programma installeert. Dat is niet echt handig, dan heb je een fijne onduidelijke situatie (wie wint er, WinRoute of de bridge).
Je zegt "ze zien elkaar niet in de netwerk-omgeving". Wat bedoel je daar precies mee ? Probeer je file- en printer-sharing te doen tussen die 2 en dat lukt niet ?
Als je daarvoor NetBEUI gebruikt, dan helpt ook het in dezelfde IP-range zetten niet, want dat heeft alleen effect voor TCP/IP (maar bridgen zou wel helpen).
Als je daarvoor TCP/IP gebruikt, dan moet je in WinRoute wel de verbindingen onderling toestaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

die winroute machine fungeert als router tussen de 2 segmenten. Routers laten standaard geen broadcasts door. Daarom kun je wel pingen maar je ziet ze niet in netwerkomgeving.
\\ip.computer.hier.dus moet wel werken.

Oplossing voor je probleem: Op de winroute machine moet je een Wins server draaien.

(vanaf de winroute server zie je wel alle twee de netwerken als het goed is)