Toon posts:

Moederbord vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks meer van :? Ik heb een MSI K7T Turbo moederbord met een AMD 1200 Mhz Thunderbird processor. Echter dit is de B versie, wat dus wil zeggen dat de uitgaande snelheid van de processor 200 Mhz i.p.v. 266.
Verder heb ik 512Mb aan PC133 SDram.
Nu heb ik het gevoel dat mijn moederbord maar op 100 Mhz draait...dit stond volgens mij ook in de BIOS. Verder stond er bij de moederbordspecificaties iets van:

200 DDR = 100 Mhz
266 DDR = 133 Mhz

Kan ik nu zonder pardon het moederbord toch laten draaien op 133 Mhz, omdat ik immers alleen maar PC133 geheugen heb.

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 11:03
Ik weet het niet zeker maar er zit een jumpertje onder het geheugen op je moederbord en als hij er op zit draait je mobo op 100 mhz. Als je hem err af haalt draaitie op 133 mhz

9corrrect me if i'm wrong)

specs

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, de KT133A bied de mogelijkheid om jouw geheugen op 133MHz te laten draaien, terwijl je processor op 100MHz bus draait.. (Zit in de bios een optie voor!)..

En verder kun je natuurlijk ook je processor unlocken, en de multiplier op 9 zetten, en gewoon alles op 133MHz bus gaan draaien..

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt ook...die jumper was ik al tegen gekomen, maar ik weet niet zeker of ik dit zomaar kan omzetten. Volgens mij heeft die gast van de winkel waar ik hem toen kocht daar gewoon niet naar gekeken. Gewoon alle componenten d'r in gepleurt en voor de rest...zoek het maar uit.

Maar zou ik dit gewoon om kunnen zetten naar 133 Mhz? Want normaliter draaien die moederborden toch altijd op 133 Mhz.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Staat er niks in de handleiding van je mammaplank?

Verwijderd

Topicstarter
Neu...dat is allemaal zo vaag. D'r staan alleen de mogelijkheden in...zonder enige uitleg. Nou die mogelijkheden kan ik ook in de BIOS vinden...daar hoeven ze geen extra boekje voor mee te geven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pum, je kunt wel gewoon die jumper omzetten. Daar gaat je moederbord niet van kapot. Als het op een of andere manier toch niet lekker gaat, dan krijg je gewoon een zwart scherm te zien, een vastloper of een paar rare piepjes. Dan zet je die jumper terug, niks aan het handje..

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx...zal het dan maar gewoon omzetten :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het niet werkt (zit er dik in, want 12x133=1600MHz=erg dicht bij de absolute max van de TBird core), multiplier omlaag gooien naar 9x (=1200MHz) en dan stapsgewijs omhooggooien tot de max.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1