Kan internet-delen over USB-netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:55
Ik heb twee pc's: een w2k-cloon met netwerkaansluiting en een win98se-Compaq zonder netwerkaansluiting. Omdat ik niet aan de Compaq wil zitten, wil ik een netwerkje maken via een USB-netwerkkabel, zodat ik de printer en bestanden kan delen. Dat zou probleemloos moeten lukken.

Maar nu wil ik ook nog breedband-internet (via ADSL of kabel) binnen laten komen op de netwerkaansluiting van de w2k en die internetaansluiting vervolgens via de standaard Internet Connection Sharing delen met de Compaq via de USB-netwerkkabel. Nu zie ik bij elke leverancier van USB-netwerkkabels staan dat je ze kunt gebruiken voor netwerkspelletjes en voor het delen van een printer & bestanden. Maar gaat internet-delen dan ook lukken? :? Is voor Windows w2k & win98se een USB-netwerk hetzelfde als een UTP-netwerk? :? Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46277

je kan een usb adapter naar utp (netwerkkaartje als het ware) kopen, dan installeerd dat als een netwerkkaart en kan je het zowiezo delen... ook een mannier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38567

Ja, het kan, je kan internet delen via de USB.
Hiervoor zijn diverse fabrikanten in de weer geweest.
Je installeert gewoon een speciale USB kabel (2 male) tussen twee PC's (kost ongeveer 30 gulden maar ik heb ze ook gezien tot wel 140 piek). Installeren driver (USB-NIC) en TCP/IP installeren en je kunt internet delen via de USB.

Ik gebruik het hier al 2 jaar nu en reuze handig voor testen van software op PC's waar je effe minder makkelijk een x-te netwerkkaart in kunt stoppen maar waar wel een USB poort in zit die sinds aanschaf zich zit te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:55
Dat is goed nieuws!

En gaat dat dan met elke USB-netwerkkabel? Je hebt het namelijk over 'diverse fabrikanten' en 'een speciale USB kabel (2 male)'. Is dat anders dan een gewone USB-netwerkkabel zoals Sitecom, Dynalink etc. die verkopen?

Weet je zo snel welk merk/type jij gebruikt?