Toon posts:

Mediaplayer bouwen?? vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje over het bouwen van een mediaplayer:

- Ik heb een eigen listbox, hoe zorg ik ervoor dat ik meerdere files daaruit kan wissen?
- Ik wil ook graag een trackbar waar je de mogelijkheid hebt om te slepen en waar je de cursor loslaat daar het liedje verder speelt.
- De mogelijkheid hebben om vooruit en achteruit te spoelen in een liedje.
- Er is ook de mogelijkheid om *.avi af te spelen. Nu had ik graag dat de form aanpast aan het formaat van de avi zoals bijvoorbeeld bij WMP(Windows Media Player).
- Als je de mediaplayer minimaliseert dat het evt. liedje dat aan het spelen is ook in de caption komt te staan. De caption van de form dat geminimaliseerd. Dus niet form1.caption:=mediaplayer1.filename;, want dit werkt niet.

Heb je zelf nog dingen die je denkt dat leuk is voor een mediaplayer. Graag!

Misschien weet iemand hoe je een equalizer moet maken. Of bijv bij winamp links boven. Het bewegen om de beat. Geen aparte visual maar in winamp zelf.

Alvast bedankt,
Mike

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

welke taal wil je het in maken? delphi ofzo (te zien aan de form1 stuff)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Toch opmerkelijk, hoeveel meer zin ik heb om deze vraag te beantwoorden, als de titel van het bericht geschikt is =) Jammer van die dubbele post nu, maar die haalt een mod wel weer weg.

Je hebt dus een listbox; hoe je het wissen wilt realiseren is me niet duidelijk, maar als je 'n listbox maakt die meerdere selecties kan hebben (zie API ref), kun je itererend alle items afgaan en ze verwijderen indien ze geselecteerd zijn.

Het 'echte' werk (het afspelen van liedjes, spoelen, opvragen van de naam en de grootte van een videoclip, etc.) moet met behulp van een API. Er zijn er meerdere, geloof ik. Je zou wat met ActiveX kunnen doen, DirectX, of OLE. Daarbij heeft de Windows platform API zelf nog wat functies voor multimedia. Ik zou zeggen, ga eens zoeken wat de verschillende mogelijkheden zijn, dan kun je zelf beslissen hoe je 't 't liefst wil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry ik wilde dat met Delphi maken.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op maandag 21 januari 2002 09:38 schreef yellowwebber het volgende:
Ja, sorry ik wilde dat met Delphi maken.
met delphi heb je de diverse componenten volgens mij al voor de hand. (media tracker / listbox / etc...) probeer eerst uit te vogelen hoe dit werkt, als je dit nog niet weet. dat is simpel weg in de help kijken oid.

wat je hier vraagt is bijna een hele source-code die kant en klaar is. probeer eens een gerichtere vraag te stellen.