Toon posts:

Advance controler loopt vast onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zicht bij mij voor. Ik heb een advance controler met de highpoint370 gekocht.

Allereerst wilde ik windows XP op mijn twee IBM 60GB harddisks instaleren, maar dat lukte niet. Diverse biosen en drivers tijdens de instalatie uitgetest, van 1.02 tm 2.3.
Maar steeds bleef de instalatie bij het zwarte scherm met blinkende cursor hangen. Toen XP gewoon op 1 schijf gezet en hierna de raid controler aangesloten, windows XP loopt tijdens het opstarten vast. Ik weet het echt niet meer, heeft iemand van jullie nog een goede tip?

config is:
ECS K7S5A (LAN)
XP1700
512 DDR infineon
SB live 5.1
2* IBM 60GB IC 35L060
Terratec TV+

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

Verwijderd

Topicstarter
nog een veel hardere schop, kan iemand me please helpen

Verwijderd

Ik hoopt toch niet de Advance 29101(Ultra DMA/100,RAID,Kit).
Die heb ik gekocht en wordt morgenmiddag bij me afgeleverd.
Ik vroeg me net af welke Driver ik van Highpoint moest gebruiken voor deze kaart.

Overigens ga ik niet de raid optie gebruiken maar wil ik hem toepassen als UDMA100 controller op een P3BF asus mobootje voor een Western dig.100gb schijf.

Verwijderd

Topicstarter
die is het ja ;(

ik snap er niks van, ben verdorie twee dagen ermee bezig geweest

Verwijderd

Topicstarter
nou een laatste schop :)

heeft niemand hier een idee over, andars heb ik 60 euro over de balk gegooid :(

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:25 schreef eeweep het volgende:
nou een laatste schop :)

heeft niemand hier een idee over, andars heb ik 60 euro over de balk gegooid :(
Je hebt toch wel met F6 aan XP een raid-driver "gevoerd" bij aanvang van de install he? Ook al eens zonder geprobeerd? Want XP heeft dacht ik standaard ondersteuning voor de hpt370. Ik heb zelfs mijn wat "vreemde" cmd649u RAID controller aan de praat gekregen onder XP.... Met een htp370 gebaseerde kaart zou het al helemaal geen probleem moeten zijn (ruilen? ;))

edit:

nieuw inzicht

Verwijderd

En is het al gelukt of niet.Heb je de nieuwste Highpoint370 drivers geprobeert.

http://www.highpoint-tech.com/

Ik heb de advance29101 ata100/raid controller(=highpoint370) erin gedaan.
Eerst gewoon opgestart zonder de HD eraan te hangen de kaart werd toen door XP geinstaleerd met een driver uit XP zelf.Daarna gereboot en in de bios de bootsequence aangepast door SCSI te selecteren(ondanks dat geen scsi is).Hd aan de controller gehangen en werken.(wel HD als bootdevice in de controller bios geselecteerd).

Verwijderd

Ik heb ook een k7s5a en een advance 29101. En de zelfde problemen. Is er niemand met een oplossing.

Ik heb alles geprobeerd. Windows xp, 2000 en NT. Allerlei drivers en bios instelligen en updates.

Het vreemde is, hij werkt in mijn andere computer (compaq deskpro).

Ik heb ECS en Advance al geprobeert te bereik maar dat is niet gelukt. :(

Iemand nog een idee
Pagina: 1