Toon posts:

BH6-tot hoever gaat ie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb deze maand mijn BH6 rev 1.01 mobotje 3 jaar...ole!.
Nu draai ik een 533A op 800 maar ik zat me af te vragen of ik er nog meer uit kan persen...is een soort dwangneurose ofzo..ik wil nog niet scheiden:)
Afijn...BH6 is een slot1 mobo met een Abit slocket(slocket 2 geloof ik)..ik zat te denken aan een celeron 1200, en dan naar 12x133 rammen, maar van wat ik begrepen heb kan ik dat vergeten vanwege de tutalin core en zou ik een nieuwere en geloof ik dure slot converter nodig hebben?
En dat de limiet dus de celeron 1100 of een PIII-1000 is.
De vragen:
Kan die 1200 nou of niet?
En de andere optie..de celeron 1100...goede kans dat ie op 11x133 wil?
En hoe zou 133 uberhaupt gaan op dit mobo..i.v.m PCI en AGP bus snelheden.

Groets

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
ga ff naar http://www.abit.com.tw (let op dat .tw) en download de nieuwste update voor je kaart + installatie-programma. staat wel bij de omschrijving van de update wel wat het maximale aantal MHz'jes wordt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.powerleap.nl > daar kun je een PL-iP3/T incl Celeron-T 1200 bestellen voor €250.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 21 januari 2002 07:45 schreef BalusC het volgende:
www.powerleap.nl > daar kun je een PL-iP3/T incl Celeron-T 1200 bestellen voor €250.
Yups, en die kun je (voor zover ik heb gehoord) behoorlijk wat overclocken.. Dus dat zou een leuke oplossing voor je zijn..

Anders zit je inderdaad vast aan de PIII-1100 of de celeron-1100.. Maar ik verwacht niet dat een van beiden 11x133 zal gaan draaien!

Verwijderd

Zelfde vraag hier. Ook ik zit te kijken of ik nog een laatste upgrade zal doen om het nog een jaartje uit te zingen. Ik heb een Abit BE6 II rev 1.2 moederbord. Volgens de laatste bios update kan ik tot max celeron 800 of P3 1G.

Kan ik een celeron 1000/1100 (coppermine) in mijn moederbord prakken.
Als ik dit in een winkel vraag dan zeggen ze elke keer dat mijn multiplieer dit niet ondersteund. Maar volgens mij maakt dat geen zak uit want deze zit vast ingebakken in de processor. Is er een andere reden dat dat niet kan? Ik heb zelf verzonnen dat als het moederbord de processor niet kent hij het voltage niet kan instellen. Klopt dit? Zijn er nog andere redenen?

En natuurlijk heeft iemand ervaringen met dat gene wat ik wil doen en zo ja hoe gaat dit. Krijg je nog problemen met de slot 1 converter?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 11:26 schreef Madx het volgende:
Zelfde vraag hier. Ook ik zit te kijken of ik nog een laatste upgrade zal doen om het nog een jaartje uit te zingen. Ik heb een Abit BE6 II rev 1.2 moederbord. Volgens de laatste bios update kan ik tot max celeron 800 of P3 1G.

Kan ik een celeron 1000/1100 (coppermine) in mijn moederbord prakken.
Als ik dit in een winkel vraag dan zeggen ze elke keer dat mijn multiplieer dit niet ondersteund. Maar volgens mij maakt dat geen zak uit want deze zit vast ingebakken in de processor. Is er een andere reden dat dat niet kan? Ik heb zelf verzonnen dat als het moederbord de processor niet kent hij het voltage niet kan instellen. Klopt dit? Zijn er nog andere redenen?

En natuurlijk heeft iemand ervaringen met dat gene wat ik wil doen en zo ja hoe gaat dit. Krijg je nog problemen met de slot 1 converter?
van powerleap site:
Compatible:

Abit BE6-II versions 1.2, 2.0

hiervandaan

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 11:29 schreef SH007 het volgende:

[..]

van powerleap site:
Compatible:

Abit BE6-II versions 1.2, 2.0

hiervandaan
Had ik reeds gezien, maar toch bedankt.
Ik was echter ook benieuwd naar hoe dat nu zit met een bios update om je moederbord geschikt te maken voor een bepaalde processor snelheid. Als de snelheid wordt bepaald door de FSB (die ik kan instellen van 66 tot > 133) en verder door de multiplier die vast zit ingebakken in de CPU, wat doet mijn bios er nog toe. Volgens winkels van alles maar wat dan kunnen ze niet uitleggen. Iemand hier? Ik wil dit graag snappen

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 13:14

rajackar

Blood Minister

Ik heb een bh6 plankje die officiëel dus met de laatste bios tot 700 Mhz zou kunnen. Ik had gehoord dat je er tot 1000 op kan prikken. Ik heb er nu een celly 900 met slot1 converter in zitten maar de er gebeurt helemaal nix. Scherm blijft zwart. Als ik mijn kapotte p3 450 erin duw wil die de bios nog net in.
Hoe krijg ik dit systeem weer aan der gang?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Zoek op internet maar eens naar het BH6 + P3 verhaal. moet ergens te vinden zijn. Grote review met fcpga proc's. Het is mogelijk om die 900 draaiende te krijgen op je oude revisie, hoe staat daar dus.
Maar ik wil ook wel weten of die Tualatin met die convertor op mijn BH6 kan. Ik heb wel een nieuwere revisie. Nu heb ik een 800@11xx

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1