Ik heb een systeem met een wachtwoordbeveiliging erop. Waarschijnlijk is het systeem beveiligd door een of andere BIOS functionaliteit. Dat vraagt om resetten dacht ik zo. Hoe reset ik deze bios. Het is een Award bios behorende bij een Pentium 200 MMX systeem. Meer specs heb ik zo ff niet.
Verwijderd
Als het goed is zit er in de buurt van het batterijtje op je moederbord een jumpertje?!
Als je die omzet is je bios gewist.
Correct me if I'm wrong
Als je die omzet is je bios gewist.
Correct me if I'm wrong
battery eruit halen, en dan contact even verbinden en pc opstarten en leeg is de bios. via dos kan het ook, door debug en dan de correcte biosregels maar die weet ik zo niet meer.
die kortsluiting maken met de batterij, of batterij eruit halen is niet voor de bios maar voor de cmos te wissen!
Maar inderdaad vlakbij de batterij zit een jumper, zet deze even om en dan weer op de eigenlijke stand en klaar, let wel dat je pc uit staat.
Op de volgende pagina staat allerlei info over de verschillende bios, ook hoe je er met een wachtwoord wel inkomt
http://www.wimsbios.com
Maar inderdaad vlakbij de batterij zit een jumper, zet deze even om en dan weer op de eigenlijke stand en klaar, let wel dat je pc uit staat.
Op de volgende pagina staat allerlei info over de verschillende bios, ook hoe je er met een wachtwoord wel inkomt
http://www.wimsbios.com
Verwijderd
Cmos clearen lijkt me niet zo een slim idee. maar idd een rond batterijtje op je mobo en 9 van de 10 x is ie van sony die even er uit wippen strom van je mobo afhalen 5 min w8en en weg is je password voor je bios.
Verwijderd
Waarom 5 minuten w8enOp maandag 21 januari 2002 00:36 schreef Vegeta het volgende:
Cmos clearen lijkt me niet zo een slim idee. maar idd een rond batterijtje op je mobo en 9 van de 10 x is ie van sony die even er uit wippen strom van je mobo afhalen 5 min w8en en weg is je password voor je bios.
je moet toch koffie zetten?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Pagina: 1