Toon posts:

layers goed positioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn site is opgebouwd in een tabel, de tabel wordt gecentreerd neergezet op de page, nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn layers goed neergezet gerelateerd aan de tabel, aangezien die op x,y moeten worden ingesteld, en de positie verschilt per windowsize...ik werk in dreamweaver

het gaat namelijk om een horizontale menubalk die ik heb gemaakt, moet dus wel allemaal mooi in positie blijven

site net snel upgeload gaat over http://www.webstart.tk

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
1. dreamweaver :r
2. je moet in je CSS aangeven position:absolute

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 00:23 schreef willem169 het volgende:
1. dreamweaver :r
2. je moet in je CSS aangeven position:absolute
css van de layers? Daar staat absolute in

• Willem
Op maandag 21 januari 2002 00:27 schreef ttkdesign het volgende:

[..]

css van de layers? Daar staat absolute in
Wat is dan je probleem :?
Dreamweaver heeft volgens mij nog wel eens de nare gewoonte om de tabellen variabele breedtes te geven (vandaar die andere view op een andere resolutie). Maak dus van je tabellen een vaste breedte.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 00:30 schreef willem169 het volgende:

[..]

Dreamweaver heeft volgens mij nog wel eens de nare gewoonte om de tabellen variabele breedtes te geven (vandaar die andere view op een andere resolutie). Maak dus van je tabellen een vaste breedte.
het gaat om de volgende site misschien geeft dat meer duidelijkheid: http://www.webstart.tk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 00:30 schreef willem169 het volgende:

[..]

tabellen hebben wel vaste breedte [niet in geuploade versie], maar de absolute tabellen komen wel weer relatief te staan omdat je de tabel gecentreerd op de pagina zet

• Willem
Op maandag 21 januari 2002 00:55 schreef ttkdesign het volgende:
tabellen hebben wel vaste breedte [niet in geuploade versie], maar de absolute tabellen komen wel weer relatief te staan omdat je de tabel gecentreerd op de pagina zet
Dan lijkt het mij het handigst om de tabel die gecentreerd staat ook een vaste breedte mee te geven, of een frameset te maken, en daar pas je layers in fixen.

• Dennis
  • Laatst online: 23:41
Leg mij het nut van absolute layers in tabellen eens uit |:(

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 06:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Leg mij het nut van dreamweaver es uit :r. Dreamweaver sux (mijn mening)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 21 januari 2002 06:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat kan ik me goed voorstellen hoor. Als je een tabel gecentreerd neerzet, kun je toch bepaalde layers over die tabel willen leggen, maar die moet je dan wel zodanig kunnen positioneren dat ze op elke schermbreedte toch op de goeie plek komen.

Er schieten me zo 1-2-3 even twee manieren te binnen:

* kijk met een javascriptje hoe breed te browser is, en bereken vanaf het midden de positie van de layers

* plaats een 'gewone' layer ergens in de tabel, lees zijn positie uit en bereken aan de hand daarvan de positie van de layers

Either way zul je dus dynamisch de properties van die layers moeten wijzigen.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

je kan ook een relative layer in een td zetten, en daar absolute layers in nesten, die dus x,y waardes vanuit 0,0 van de relative layer moeten hebben, dan staan je absolute layers goed tov de table.
zelfs netscape4 snapt dit :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 21 januari 2002 09:08 schreef Clay het volgende:
je kan ook een relative layer in een td zetten, en daar absolute layers in nesten, die dus x,y waardes vanuit 0,0 van de relative layer moeten hebben, dan staan je absolute layers goed tov de table.
zelfs netscape4 snapt dit :D
Maar dat wordt alsnog lastig als je met je layers over meerdere tabelcellen heen wilt. Hoewel, nee je zou wel es gelijk kunnen hebben :D
Het enige waar je dan wel op moet letten, is dat je geen style-attributen in de <div>-tag propt, maar ze in een stylesheet zet en de <div>'s allemaal een id geeft.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Nou, Mozilla ziet het geheel wel als een soort block element ofzo, of het is een bug, maar alles wat je erin propt heeft invloed op de td, dus als je in die relative layer een absolute layer zet die uiteindelijk hoger of breder is dan de td waar het inzit wordt die td uit zijn verband gerukt. En da's kut, want dan kan je geen scrollers maken met een geclipte layer, en dat is iets wat ik nou juist wel wil, en waar ik nog geen oplossing voor heb (anders dan geen relative layer in een td zetten). Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/frown.gif

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds worstel in met het probleem, ik bedacht dit: alles om zetten naar % dus midden is 50% wil je een layer in het midden, bv layer 10% dan moet je de layer positioneren op 50-10/2=45%

dit een ideetje?
Pagina: 1