Toon posts:

[drukwerk] Photoshop omzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ontwerp gemaakt voor een trui, deze moet op transfervellen komen, nu heb ik het ontwerp in Photoshop gemaakt maar wil de drukker het als correldraw formaat ;( zodat hij de kleuren kan scheiden :? Ik heb een poging gedaan maar helaas, colleldraw is geen programma voor mij. Is er geen mogelijkheid om een psd file of desnoots een ai bestand te importeren in correl zodat het hij er verder mee kan werken???

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:58 schreef tuup het volgende:
Ik heb een ontwerp gemaakt voor een trui, deze moet op transfervellen komen, nu heb ik het ontwerp in Photoshop gemaakt maar wil de drukker het als correldraw formaat ;( zodat hij de kleuren kan scheiden :? Ik heb een poging gedaan maar helaas, colleldraw is geen programma voor mij. Is er geen mogelijkheid om een psd file of desnoots een ai bestand te importeren in correl zodat het hij er verder mee kan werken???
Kan hij niet gewoon .tiff aannemen? Dat is toch een beetje een algemeen formaat? En let er wel op of hij CMYK kleuren moet hebben, ik denk het wel.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het ligt een beetje aan het aantal kleuren. Tis ook altijd wel handig van te voren dergelijke specificaties op te vragen. Als hij vector wil, en daar een makkelijke kleurscheiding in wil aanbrengen dan is het overnieuw beginnen. Als het hem alleen gaat om een CMYK kleurscheiding voor fullcolor drukwerk dan is het gewoon een kwestie van omzetten in Photoshop naar CMYK (als je dat nog niet hebt gedaan, FOEI).

Maar je vraag is niet helemaal duidelijk, mijn antwoord idem ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ok wat extra info om het wat duidelijker te maken *D
Ik denk dat het wel fullcolor zou moeten worden,
dit zijn de kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://www.xoox.nl/tweakers/kleur.gif

verder vroeg hij naar de pms kleuren, maar die heb ik inmiddels al.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Hmm.. als het een bitmap is, moet je vragen of hij ook een TIFF accepteerd. Zo niet, wordt het overtrekken in een vector proggie. HTH :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou dan is het dus niet fullcolor, maar druk je in dit geval waarschijnlijk 8 PMSen. Zodat dit dus volle vlakken op de transfer worden zonder raster.

Dan heb je toch wel een probleem als je nu met een photoshop bestand zit (of het moet multichannel zijn maar daar heeft de drukker waarschijnlijk nog nooit van gehoord).

Eigenlijk moet je nu het bestand denk ik omzetten naar vectoren en die in illustrator of CorelDraw :r de juiste PMS-kleuren geven. Ben bang dat je met de hand de zooi moet overtekenen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1