VHS op PC monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Waar mijn vraag op neer komt is of het voor mij nuttig is om een tv aan te schaffen. Ik ga op kamers en wil zo min mogelijk apparatuur op mijn kamer, maar wel toegang hebben tot alle soorten media. Ben dus op zoek naar een alles in een systeem. Dit kan dus met een tv-kaartje en een dvd speler in je pc, maar ik wil ook graag vhs banden kunnen bekijken. Is het mogelijk om een beetje prettig video's te bekijken op een pc monitor of geeft een pc monitor het beeld te gedetailleerd weer, waardoor het lelijk wordt (ik weet niet of dit onzin is). Het zou wel fijn zijn als ik maar een monitor op mijn kamertje hoef neer te zetten, maar ik wil niet dat het ten koste gaat van het kijkplezier. Wat zijn de voordelen van een tv naast mijn pc monitor?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een VHS direct op je monitor aansluiten lijkt me erg lastig, dus moet dat via je PC lopen. Moet je voor echt lekker beeld wel een prijzige TV of videobewerkingskaart voor nemen...

Ik zou er lekker een TVtje bij nemen, geeft beter beeld dan een monitor met een eenvoudig tvkaartje. DivX en DVD vind ik ook lekkerder kijken op de TV. Is groter beeld he. :)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12 09:48

BaatZ

Prullenbakker :?

lijkt me logisch: als je een tv kaartje hebt hoef je alleen nog een VHS Videorecorder te hebben, dan kan je die aansluiten op je tvkaart...

de videorecorder kan je als "router" gebruiken voor je tv signaal, dus ook nix pluggen...

komt nog bij dat je al je VHS banden dan aan een stuk door kan DIVX-en :)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Funk414
Op maandag 21 januari 2002 00:04 schreef Mad-Cow het volgende:
lijkt me logisch: als je een tv kaartje hebt hoef je alleen nog een VHS Videorecorder te hebben, dan kan je die aansluiten op je tvkaart...

de videorecorder kan je als "router" gebruiken voor je tv signaal, dus ook nix pluggen...
Zo had ik het dus ook in gedachten, maar als het klopt wat Mister DJ Don zegt; dat je met een gewone tv-kaart geen mooi beeld krijg, vind ik dat dus een heel groot nadeel en ben ik toch geneigd een tv aan te schaffen. De grootte van het beeld maakt me overigens niet zo veel uit.

Graag meer ervaringen van mensen die wel eens video-tjes op hun pc kijken.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb een eevoudig TV kaartje (Hauppauge WinTV). Dat geeft op een 19"op 1280*1024 best een aardig beeld, maar zeker niet zo mooi als dat van een TV.

Ik heb een keer zitten klooien om mijn VHS aan die kaart te hangen, en dat gaf vreselijk veel gedoe (inslellingen gezeik) en een heel matig beeld. VHS is alk niet zo'n sterke broeder, als dat ook nog eens door een TV kaartje heen moet en bewerkt komen er allemaal stappen bij die het beeld er niet veel mooier van maken.

En daar weer DivXjes van bakken.... Alsof je vaseline op je monitor hebt zitten. Echt niet mooi.

Verwijderd

vaseline op je monitor? :? :D

Verwijderd

Ik heb zelf een Rave kaartje en het beeld vind ik best ok. Zeker als je hem vergelijkt met zo'n 37 cm tv'tje maakt het niet zoveel uit. Ps2 heb ik al eens aangesloten, en dat beeld is ook mooi genoeg. De video heb ik nog nooit aangesloten, maar het moet kunnen. Zeker als je dus die
s-video gebruikt. Overigens zijn er videokaarten met een zo'n ingang dus heb je misschien geeneens een tv nodig.
Mij nieuwe pc heeft een Asus V7700 met die ingang, alleen is het mobo waarschijnlijk brak. Kan het nu dus helaas niet voor je uitproberen. Morgen misschien.

Verwijderd

He Misterdon, naar watvoor natuurfilms kijk jij dat er een vaseline-achtige substantie achterblijft op je scherm :)

-----------

sorry zat een dubbele post in

Verwijderd

Ik heb ook geen tv en doe alles via mijn monitor. Ik heb een dynalink tv kaart. Ik gebruik alleen de composite ingang van die kaart want het signaal omzetten van coax naar videosignaal (Scart) doet mijn mrzap box. Als je niet dichterbij dan 2 meter van je monitor vandaan zit is het beeld zeker wel te doen ! DivX en dvd gaat ook prima zo. Ik denk dat je geluid gewoon goed zijn om een film leuk te beleven... dat is IMO veel belangerijker.

IIG succes met je keuze !

Verwijderd

TV tje kopen? kep nog een leuke staan (sony 1,5 jaar oud met ab en txt)... ben zelf toe aan een grotere :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 21 januari 2002 00:41 schreef dopy het volgende:
He Misterdon, naar watvoor natuurfilms kijk jij dat er een vaseline-achtige substantie achterblijft op je scherm :)

-----------

sorry zat een dubbele post in
Ik bedoel dus dat het beeld er wazig uit ziet. Niet dat Rocco de binnenkant (of ik de buitenkant) van het scherm bevuilt.

• Funk414
Op maandag 21 januari 2002 00:29 schreef MisterDon het volgende:
Alsof je vaseline op je monitor hebt zitten. Echt niet mooi.
Misschien dat in een van je gay films een of andere rugridder een windje liet in de richting van de camera... (Zoals in "Erotic Bloopers III".)

Maar ff ontopic:

Van die lcd schermpjes met s-vhs en composite ingang zijn natuurlijk erg geschikt voor mij dan. Sharp en LG maken ze geloof ik, dit zijn echte hybride TV/PC monitoren. Soms ook wel met tv tuner ingebouwd en breedbeeld. Wel erg duur natuurlijk. Weet iemand wat behalve de features die ik hierboven heb opgenoemd deze schermen meer geschikt maakt voor tv/video gebruik. Gebruiken ze een andere techniek of hebben ze andere specificaties. Ik vind dit wel een hele interessante ontwikkeling, want ik geloof erg in alles-in-één systemen. Geen apart tv scherm en gewoon één geluidsinstallatie en geen apart setje voor de computer, zeker wanneer je op kamers woont (zoals ik nou eindelijk eens moet gaan doen). Extra externe DVD/CD/VHS/Vinyl spelers voor de liefhebbers mag nog wel vind ik, maar zijn voor normaal gebruik niet essentieel.

Verwijderd

Een eenvoudig computje, en een miro pro (pinnacle sys) tv kaartje en je overtreft elke televisie in tienvoud. Wel moet je minimaal 50 cm van het beeld afzitten vanwege dat gedoe met interlaced. Momenteel kijk ik ook tv in een venstertje..en dan kan ik er met mijn neus opzitten..en perfect beeld.
Ik heb deze kaart ook met andere vergelijken maar ze is veel beter zeker als de hauppage.
VHS recorder plug je gewoon in deze kaart..

Het enige nadeel blijft natuurlijk de groote van de monitor..
Zelf zou ik als ik jouw was gewoon een tweedehands projectortje kopen, naast een compu met tv of tweede vga out. Bespaart een groote tv.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer DScaler eens, die heeft ingebouwde de-interlacing filters, het is nog niet 100% perfect, maar is veruit veel beter dan zonder. Ik las dat Hauppauge ingebouwde de-interlacing heeft in zijn WDM drivers. TV-kaart zonder de-interlacing proggy raad ik echt af. Je krijgt koppijn als je voetbal kijkt.

• Funk414
Op maandag 21 januari 2002 22:13 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Probeer DScaler eens, die heeft ingebouwde de-interlacing filters, het is nog niet 100% perfect, maar is veruit veel beter dan zonder. Ik las dat Hauppauge ingebouwde de-interlacing heeft in zijn WDM drivers. TV-kaart zonder de-interlacing proggy raad ik echt af. Je krijgt koppijn als je voetbal kijkt.
Inderdaad ja, daar heb ik wel eens van gehoord. Ik was het bestaan van deze techniek helemaal vergeten. Dit zou tv kijken op je pc een stuk prettiger moeten maken. Ik ga meteen op zoek naar meer info hierover, dankjewel.

• Funk414
Ik ben de allersnelste zoeker: http://www.tweakers.net/meuktracker/1120

Ik was sowieso al geinteresseerd in de kaarten van Hauppage dus dat komt mooi uit, met name dat model met de "Personal Video Recorder" toestanden erbij.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

VHS is lelijk via een tv kaart.
Tenzij je een topclass recorder hebt maar daar ga ik even niet vanuit.

Het beeld is sneeuweriger dan op je tv( is met gewoon tv signaal ook al) en het zwabbert heen en weer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op maandag 21 januari 2002 22:13 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Sterker nog, Hauppauge gebruikt de techniek van Dscaler voor het deinterlacen in de nieuwste versies van de WinTV drivers.

Hauppauge uses parts of the Descaler technology in our latest WDM drivers to provide a better TV picture from our WinTV PCI boards. We are grateful to the DScaler team for providing us with their de-interlacing routines.

Anders het je een VGA-Box nodig:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11966280#11966280

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf heb een simpele videorecorder aan mijn (antieke) tvkaart hangen (een Miro van meer dan 3 jaar oud). Ik kijk niet heel veel videobanden (video doet meer dienst als versterker en afstandsbedieningbak), maar als ik het doe moet ik zeggen dat de kwaliteit toch best goed is.

De video recorder is een Deawoo mono videorecorder.
Pagina: 1