Wat is het nut van dure kasten en dure voedingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Die waanzinnig dure enermax en lian li kasten.

Ok, ze zijn licht. Ok ze zien er best wel :9~ uit. Ja er zitten al wat extra koelertjes in en een EZ bus (als dat ding aan de voorkant zo heet). Maar dat is toch tot geen
€ 500 waard of wel? (plus minus die prijs, zal vast wel ergens goedkoper kunnen).

Die lian li is dan wel een stuk goedkoper maar imho ook al heel erg flink aan de prijs.

En d'r zit niet eens een voeding in! Dus daarom mijn vraag, waarom zou je zo'n kast kopen?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:03
Als we zo gaan beginnen, dan weet ik er nog wel eentje

Wat is het nut van het hebben van een dikke MB SL600???
Met een Fiat Panda kom je ook van A naar B

Verwijderd

Je zegt het al.... :9~ :)

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

waarom kopen sommigen een ferrari, terwijl een fiat toch ook rijd???

gewoon omdat ze het leuk vinden een super goede bak te hebben...

*ding* Einde bericht *dong*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Lianli is gewoon mooi.
Ik vind hem zelf wel erg duur. zit hier met twee noname bigtowers, en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Binnenkort wil ik een nieuwe kast kopen, eentje die je wel fatsoenlijk in en uit elkaar kan halen.
zo'n lianli is makkelijk in en uit elkaar te halen, maar daar betaal je ook voor.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ok vraagstelling is misschien wat onbenullig, maar het gaat mij er eik gewoon om, behalve de geilheidsfactor van 1000, wat dat ding zo speciaal maakt..

1000 piek voor een compukast zonder voeding is imho die hard overdreven, maar maybe zit ik er naast..
(een vapochill kan imho zijn prijs wel vertegenwoordigen, een enermax niet)

Verwijderd

juist en wat doet een enermax wat een andere voeding niet doet :?

Verwijderd

Ik merk hier dat mensen zich af gaan zetten tegen Fiat, dat is natuurlijk niet te bedoeling. :)

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 23:06 schreef - het volgende:
juist en wat doet een enermax wat een andere voeding niet doet :?
:s

die enermax 550 wat voeding is wel weer botergeil. Kabels zijn geloof ik te lang, maar die 550 watt die trek je niet zomaar leeg.

Ik heb zelf in mijn pIII 550@660 + 3 x 10k rpm scsi3 nog wel is last als ik teveel usb apparaten aansluit. Dat komt door dat ik een rukke noname 250 watt voeding heb.

Die 550 watt enermax zal dat allemaal makkelijk trekken, zeker met een amd 2000+ of een pIV northwood.. Daar is dus duidelijk een verschil aan te wijzen en dus ook terug te voeren op de prijs.
Die enermax kast is niet (vind ik) niet het geld waard. de helft van de prijs zou beter zijn.

• joskuiper
  • Laatst online: 20-07 23:18

joskuiper

PapaCooper

het oog wil ook wat en daar moet je voor dokken!

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Tja, die dure kasten zijn ook niet mijn voorkeur.. (Als het maar dicht kan en alles kan erin vind ik het genoeg), maargoed ieder z'n eigen hobby..

Een goede voeding is echter wel belangrijk.. Tenminste voor een modern systeem wel als je enige stabiliteit wilt.. M'n PIII werkt nog goed op een noname 250W voeding, maar een Athlon of een P-IV die behoorlijk wat vermogen willen kun je toch maar beter uitrusten met een voeding van behoorlijke kwaliteit die dat vermogen ook echt kunnen leveren..
Scheelt je gewoon een hoop gezeur..
(overigens vind ik een 430W/550W voeding voor een PIII-systeempje ook pure overkill!)

Verwijderd

Ik ga ervan uit de gemiddelde computer-gebruiker in burgerland een kast van €100 al veelste duur vind( en dat is toch waar de meeste tweakers ook hun handen aan open halen)

De gemiddelde kast die niks kost valt uit elkaar als je er naar kijkt. Je hebt zelf van die binnenwerken van goedkoop blik. Als je een hdd hierin zet, moet je zelf maar ff vorm geven aan de bracket zodat hij erin kan. Deze kasten resoneren als de ziekte als je aopen 52x weer ff gaat up-spinnen. Goedkope kasten zijn vaak niet diep genoeg zodat, bij grotere moederboarden de cdromspeler eventueel wat transistors eraf beukt als je dat niet weet. ook ben je altijd extra lang bezig om schroeven vast te zetten op onmogelijke plaatsen. Laat ik het vooral niet over het uiterlijk hebben van een gemiddelde no-budget kast :P, je ziet gewoon dat er soms nog een poging gedaan is om wat moois te maken.

daarnaast blazen die goedkope voedingen als onze afzuigkap.

Een dure kast heeft dat zeker minder. lekker stevig, met twee klikken uit elkaar te halen en 1 klik weer inelkaar te zetten. Voeding gooi je idd in de kast omdat je al een zalman of enermax had liggen >:)

nog meer echte kastem:
http://www.fongkai.com
http://www.tweakers.net/reviews/264/1

Verwijderd

Ik ben de gelukkige eigenaar van een LIAN-LI PC60 en ik ben daar heel blij mee. De kast is mooi ruim en lekker toegankelijk en het was me de investering van 240 Euro wel waard. Ik heb gewoon een goedkoop moederboard gekocht de ECS K7S5 voor 89 Euro en die bevalt ook prima.

En een kast is altijd een betere investering dan een Motherboard die elk half jaar weer verouderd !!! Deze kast gaat wel een paar generatie's mee !

:7

• nickv
  • Laatst online: 18-05 16:10
Een dure kast heeft in prensiepe geen nut, maar het staat wel onwijs leuk op je buro z'n ding.

Als je er geen interesse in hebt dan zal je hem ook nooit het nut er van inzien, maar voor de mensen die het wel leuk vinden tsja dan is z'n kast gewoon :9~ :9~ :9~

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Het ook wil ook wat, en sommige mensen willen graag iets hebben wat niet iedereen heeft. En daar betaal je voor. Zelf zou ik ook niet zo snel 500 euro neertellen voor een kast maar een kast moet wel mooi zijn van buiten, en lekker ruim en goed afgewerkt van binnen. Nou, dan kom je meestal bij een wat hogere prijsklasse uit.

(kijk maar in mijn sig wat voor kast ik heb)

Verwijderd

heeft iemand een link of plaatjes van een lian kast :)

wil een nieuwe kast kopen en mijn keuze valt nu op een coolermaster maar ik ben altijd open voor nieuwe dingen :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Een dure kast heeft zeker wel nut :) Ik heb een Antec SX1030 :) Die kast is niet licht (13kg ofzow)

Hij is wel superstevig, heeft standaard houders voor 80mm fans, en heeft HD-bays die je er met een hendeltje uit kan halen :)

Het nut van een dure voeding: Een stabiel systeem, doordat je niet te maken hebt met het gedonder dat je voeding het niet trekt :)

webOS all the way!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 21 januari 2002 13:35 schreef Hermanvh het volgende:
Een dure kast heeft zeker wel nut :) Ik heb een Antec SX1030 :) Die kast is niet licht (13kg ofzow)

Hij is wel superstevig, heeft standaard houders voor 80mm fans, en heeft HD-bays die je er met een hendeltje uit kan halen :)

Het nut van een dure voeding: Een stabiel systeem, doordat je niet te maken hebt met het gedonder dat je voeding het niet trekt :)
Ik vind die houders juist klote, je kan er niet even 92mm of 120mm fans inzetten omdat die niet passen. Ik heb ook een antec (de zwarte) maar ik ga binnenkort denk ik maar voor een andere kast.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op maandag 21 januari 2002 13:35 schreef Hermanvh het volgende:
--knip-

IDD, een slappe voeding zorg voor een slap systeem. De meeste instabiliteits problemen met AMD XP's zijn voedings problemen, een voeding die het nog net trekt maar niet stabiel is.

Ik heb alvast een 370W gekocht voor mijn PIV die ik volgende week ga kopen 8-)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

De gemiddelde kast die niks kost valt uit elkaar als je er naar kijkt. Je hebt zelf van die binnenwerken van goedkoop blik. Als je een hdd hierin zet, moet je zelf maar ff vorm geven aan de bracket zodat hij erin kan.
:? Als het maar werkt, daar gaat het allemaal om. Al zal dat ding van karton aan elkaar gelijmd zijn. Maar dat is mijn visie. En als hij dan resoneerd, is er tenminste nog wat in huis wat geluid maakt, een soort partner dus :+ ;)

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 16-08 21:33

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Een hoop mensen gaan van een klote 300W voeding naar een Enermax > 350W, lijkt me logisch dat je XPtje dan opeens wel stabiel draait, ik heb een voeding van silent systems, 250 Watt, in een kast met een thunderbird 1050, 2 7200 rpm schijven, GF2 en ik heb nog nooit stabilieitsproblemen gehad, hij heeft ook 2 case fans en nog een 80x80 op de proc. Dus iets dat een silent systems 300W voeding niet stabiel kan laten werken, ga ik niet gauw kopen. Een enermax 550W is heel leuk, maar je hebt er echt helemaal niks aan, tot je 12 15k rpm SCSI harddisks in je bak hebt zitten met 8 procs imho.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Op maandag 21 januari 2002 12:18 schreef obsidian het volgende:
Het ook wil ook wat, en sommige mensen willen graag iets hebben wat niet iedereen heeft. En daar betaal je voor. Zelf zou ik ook niet zo snel 500 euro neertellen voor een kast maar een kast moet wel mooi zijn van buiten, en lekker ruim en goed afgewerkt van binnen. Nou, dan kom je meestal bij een wat hogere prijsklasse uit.

(kijk maar in mijn sig wat voor kast ik heb)
D'r staat een review van wat kasten in de nieuwste C't. Die kast van jou staat er ook bij (van Chieftec dan, maar dat zal wel hetzelfde wezen). Nadelen van deze kast zijn de slechte geluidsdemping en EMV-afscherming (electromagnetische straling). Elke kast heeft dus wel z'n nadelen en je hoeft niet persé een dure kast te kopen om iets te vinden dat aan je eisen voldoet.

_██_
(ಠ_ృ)

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Wat veel mensen denk is veel Watt is goed maar het totale aantal Watts wat een voeding kan leveren zegt eigenlijk heel weinig, de 5v en 3.3v lijnen zijn het belangrijkste voor de stabiliteit van je systeem. De 5v moet minimaal 30A aankunnen en de 3.3v minimaal 20A voor een XP of PIV.

Ik heb vorige week een SuperFlower 370W van comptechworld gekocht omdat de Enermax flink gekelderd is in kwaliteit, de PSU was een stukje goedkoper maar ik ben er zeer tevreden over :)
2 temperatuur gestuurde fans dus lekker stil en 37A op de 5v en 27A op de 3.3v lijn 8-)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op maandag 21 januari 2002 18:02 schreef Atomsk het volgende:

[..]

D'r staat een review van wat kasten in de nieuwste C't. Die kast van jou staat er ook bij (van Chieftec dan, maar dat zal wel hetzelfde wezen). Nadelen van deze kast zijn de slechte geluidsdemping en EMV-afscherming (electromagnetische straling). Elke kast heeft dus wel z'n nadelen en je hoeft niet persé een dure kast te kopen om iets te vinden dat aan je eisen voldoet.
EMV-afscherming :? ? Wat is het probleem dan? Kun je je kast dan ook niet open laten zonder je systeem aan straling bloot te stellen? Of is het andersom?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Faraday..zoek maar even :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

Ze zijn iig beter afgewerkt, stiller, mooier en daarnaast zien ze er soms orgineel uit. En natuurlijk is het ook leuk om te hebben als je het kan betalen. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 21 januari 2002 18:02 schreef Atomsk het volgende:

[..]

Afscherming voor elektromagnetische straling? Zal misschien aan het gebruikte materiaal liggen, maar dat boeit me werkelijk geen drol. Als je op dat soort dingen moet gaan letten mag je wel in een woestijn gaan wonen. Want met al die GSM masten en hoogspanningsdraden overal om ons heen wonen we continue in een magnetron dus... En die geluidsdemping kan wel kloppen ja, maar je kan er zelf wat aan doen door geluidsisolatie aan te brengen. En als je alle gaten dichtstopt (en dat zijn er nogal wat) is het ook al een heel stuk stiller hoor.

Verwijderd

Tja je koopt een Ferrari omdat je weet dat het exclusief is en hard kan. Een PC-kast is niet echt exclusief, kan niet meer is alleen misschien degelijker.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:08 schreef Sjord het volgende:
Ik merk hier dat mensen zich af gaan zetten tegen Fiat, dat is natuurlijk niet te bedoeling. :)
idd.....

Verwijderd

Het voordeel van een goede voeding is dat hij niet de hele dag rare geluiden enz staat te maken waar je, je aan gaat ergeren. En dat hij ook na een jaar of 2 nog muisstil is. Daarvoor betaal je. en een goede kast om in te rommelen is ook niet gek. Ook al heb ik het geld er niet (nog) voor over.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Op maandag 21 januari 2002 11:45 schreef Djohen het volgende:
[..]

[..] Deze kasten resoneren als de ziekte als je aopen 52x weer ff gaat up-spinnen. [..]

[..]
:? Ik heb hier ook een Aopen 52x en een ceahp ass kast, maar ik heb nergens last van. Mijn Aopen is erg stil. Daar kan mijn (overleden) Afreey 50x nog een puntje aan zuigen.

Maar goed, weer ontopic. Het nut van dure kasten kan ik zelf niet inzien (maar die Lian-Li kasten zijn wel erg :9~).

Een goede (en daarom meestal dure) voeding is wel belangrijk. Zelf heb ik een el cheapo 300Watt voeding die gelukkig mijn systeem draaiende houdt, maar veel meer moet ik er niet aanhangen (en ik heb al niet zoveel), want dan valt mijn +5V lijn ver terug (tot ±4V).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

met een ferarie kom je er sneller :P :P

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

www.anandtech.com?!!
Ikzelf heb btw deze:
fongkai 320 :9
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011516869

Verwijderd

HOEZO is een kast van 100 piek te triest om waar te zijn :?

Als je een beetje oplet wat je koopt kan je prima kasten krijgen voor ±100 piek.

Ok zo?n kast heeft niet de mogelijk heden van een 10 x zo dure, maar hij is ook 10 x zo goedkoop :Y)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Op zondag 20 januari 2002 22:46 schreef megamuch het volgende:
Die waanzinnig dure enermax en lian li kasten.

Ok, ze zijn licht. Ok ze zien er best wel :9~ uit. Ja er zitten al wat extra koelertjes in en een EZ bus (als dat ding aan de voorkant zo heet). Maar dat is toch tot geen
€ 500 waard of wel? (plus minus die prijs, zal vast wel ergens goedkoper kunnen).

Die lian li is dan wel een stuk goedkoper maar imho ook al heel erg flink aan de prijs.

En d'r zit niet eens een voeding in! Dus daarom mijn vraag, waarom zou je zo'n kast kopen?
Als je bijv. regelmatig bezig bent met het wijzigen van je config zijn bijv HD racks die je eruit kan halen wel eerrg handig. Mijn kast heeft ook een klik systeem voor 5.25" drives. Ideaal, maar ja, zo'n kast kost ook zo'n €150.- :) Je moet het er voorover hebben. IMHO is het het (meestal) wel waard.
Een stabiele en zware (dus meestal dure :( ) voeding is ook wel handig als je een volle en zwaar overgeklokte kast hebt.

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:57
Op zondag 20 januari 2002 22:53 schreef terw_dan het volgende:
Die Lianli is gewoon mooi.
Ik vind hem zelf wel erg duur. zit hier met twee noname bigtowers, en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Binnenkort wil ik een nieuwe kast kopen, eentje die je wel fatsoenlijk in en uit elkaar kan halen.
zo'n lianli is makkelijk in en uit elkaar te halen, maar daar betaal je ook voor.
Voor die twee bigtowers bel je Bin Laden toch even, dan ben je er zo vanaf....

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Heb zelf een redelijk dure kast, die heb ik gekocht omdat ie gewoon erug :9~ is en je er makkelijk fans in kan stoppen.
M'n dure voeding heb ik omdat die gewoon lekker stil is.

Zie specs voor specs.... (kromme zin :D) Cheming kast + zalman voeding.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dure kast vind ik wat overdreven, je kan imo beter zelf modden, je bent niet voor nix tweaker natuurlijk :Y)

en tis zonde om in een kast van 1000 pieken te gaan dremelen vind ik eigelijk

doe ik liever in een goedkoop kassie, beetje modduh...en 't ziet er leuk uit, en je hebt het ook nog es zelf gedaan :)

that's my opinion :o

en een voeding...stabiliteit en stilte :Y)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 21:32 schreef kwweetnix het volgende:
HOEZO is een kast van 100 piek te triest om waar te zijn :?

Als je een beetje oplet wat je koopt kan je prima kasten krijgen voor ±100 piek.

Ok zo?n kast heeft niet de mogelijk heden van een 10 x zo dure, maar hij is ook 10 x zo goedkoop :Y)
Een kast van 100 ouderwetse guldens is inderdaad triest.
Ik kom er meerdere tegen.
Mn broertje heeft zo'n kast.
CDroms kun je niet fatsoenlijk vastzetten (kast te breed!). Dit trilt. Ook mn removable harddisk rack is niet stabiel vast te zetten (schuift in het 5.25" slot)

Je haalt je poten steeds open aan die platen bij de pci-sloten (als je een uitbreidingskaart wilt plaatsen) en de ijzeren platen achter de 5.25" schotten.

Aan alle kanten is die kast nog scherp.
Dat is geen fijn werken, je kunt niet snel onderdelen vervangen, etc...

Ook de bijgeleverde flutvoeding is al defect geraakt.

Een kast moet stevig zijn en niet schudden als een blikje als je tegen de kast aanduwt.

mn Aopen HX08 daarentegen is een zeer fatsoenlijke stevige (en niet eens zo dure) kast.
Nadeel is dat ie vrij zwaar is.

Een goede voeding is ook belangrijk. Dit vermijdt stabiliteitsproblemen.

Je ziet precies hetzelfde bij merkloos geheugen, en dan liefst zo goedkoop mogelijk.
Dat is gewoon vragen om problemen.

En dan ondertussen wel een videokaart van meer als 400 gulden kopen :+ :r |:(

Een uitgebalanceerd systeem is belangrijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit nu ook met een noname bigtower, op zich een goed ding voor mij toen ik hem kocht (3jaar geleden voor mijn P200). Had niet veel geld en een bigtower was wel nodig voor de hitte die mijn systeem produceerde.
Nu zit er een AMD duron in, met een ATX voeding.
De bracket voor de hdds valt al bijna uit elkaar, het voorfront is losgeraakt na het inbouwen van een powerbutton, de cdrom past er niet goed in.... al dat soort dingen (en dan heb ik 2 van die kasten staan, in de ander zit een PIII).

De voedingen heb ik inmiddels wel vervangen, maar de kast die moet nog.

Verwijderd

Ik lees een hoop over A-Open en Antec. Ik heb hem al een paar keer langs zien komen maar voor goeie en niet al te dure cases moet je echt bij Fong Kai Industries zijn.
Zelf heb ik de FKI-505 met de standaard 250Watt voeding er nog in. En die trekt een hele hoop..
Pagina: 1