My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Viva la Netherlands!
Nah laten we het hopen ...
Maar wat vinden jullie er van!? Ik ben wel benieuwd of er meer mensen 'm willen proberen (of reeds hebben geprobeerd) en hoe hij bevalt ... tsjah 'k weetwel .. 't is natuurlijk meer van hetzelfde, maar toch
Consider this just 4 fun!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Kijk, weten we dat ook weerOp maandag 21 januari 2002 08:36 schreef biobak het volgende:
3x nix
lang leve Rivatuner
Ik zal'm ook eens gaan proberen, thnx!
Viva la Netherlands!
'k Weet niet of ik de moed wel heb om 'm te gaan installeren ...
* Alfa Novanta heeft 'm toch alvast maar ff gedownload ..

.. en wat die frequenties betreft:
Daar zou dus echt 160/180 moeten staan nu ... volgens de site was juist DIT nu weer verbeterd, of zelfs afgerond!!
Nahjah ... ik begrijp dat dit dé weg is die NVmax heeft ingeslagen .. en dan bedoel ik qua vormgeving & layout. Hun hele website (www.nvmax.com) is nu in deze vorm.
Op zich vind ik het ontwerp wel OK, wel strak .. zéker vergeleken met versie 3 (zie eerste post), maar het had van mij rustig 2x zo groot gemogen!
Hij is nu 314x224 pixels (volgens PSP) terwijl de meeste gebruikers tegenwoordig 1024x768 als resolutie gebruiken .. en het zijn juist de Tweakers (WIJ dus...) welke daar vaak nog vet overheen gaan ... 1600x1280 !! (toch?!)
Imho een beetje dom gekozen van NVmax, vinden jullie ook niet?!
* Alfa Novanta draait inmiddels weer 3.00.72b
Verwijderd
vindt het opzicht wel cool maar zit volgens mij nog vol met bugs of wat
het concept is :"klein maar fijn" al gaat dat fijn nog niet echt op........... jammer
Verwijderd
heb een geforce 1 ddr btw..
Powerstrip dan maar
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Om te beginnen is 3.00.72b ouder en ook toen al had men het probleem met de frequenties .. en dat schijnt tot op heden nog niet te zijn opgelost. Voor zover ik het kan zien, vertrouw ik die waarden voor geen millimeter en ga er dus zéker niet mee stoeien!Op woensdag 23 januari 2002 14:36 schreef Reino het volgende:
Hmm ik heb dus net 3.00.72b gedownd, maar deze geeft ook clocks van 20551 mhz weer enzo. Wat doe je hieraan, want zo weet je natuurlijk niet hoe het zit, hoe reken je om..
heb een geforce 1 ddr btw..
Powerstrip dan maar
Ikzelf heb ook nog ergens een oudere versie van NVmax, ik denk versie 2.nogwat .. waar deze fout nog niet bestond, maar doordat er nogal wat nieuwere functies bij zijn gekomen, is die versie niet echt interessant meer ...
Op zich maakt het allemaal niet heel veel uit, want met een kleine omweg kun je gewoon je frequenties instellen!!
Komtie:
In NVmax is er een optie die heet: "OEM NVIDIA Control mode panel".
Met deze aangevinkt heb je de standaard NVidia instelling, maar als je'm juist uitvinkt, en dus uitschakeld, dan verschijnt er ineens het tabblad klokfrequenties in je grafische-adapter eigenschappen.
rechtsklik op bureaublad en klik dan op:
--> "eigenschappen"
--> "instellingen"
--> "geavanceerd"
--> "klokfrequenties" TaaDaaaaa!!
Die AMD 2X en VIA 4X lijkt mij een AGP 2X en 4X instelling ... volgens mij is de bovenste instelmogelijkheid universeel, dus voor ieder moederbord, maar heeft men dat uitgebreid met een Xtra instelling voor AMD en VIA mobo's, omdat die met de bovenste instelling niet werken?!Op woensdag 23 januari 2002 15:46 schreef masternewman het volgende:
ik heb nvmax 3 geinstalled naar aanleiding van dit topic en ik heb een vraag waar de functie 4x VIA en VIA side band adressing voor dient en wanneer ik het moet aanvinken en wat de athlon/XP fix voor dient?
Die Athlon/XP fix is natuurlijk een soort bug-fix tussen NVmax en AMD processoren ...
Wat sideband adressing betreft:
Snappie?! .. of moet ik dat nogges in ABN proberen te vertellen?!Bron: NVmax Help
Side Band Addressing accelerates small packets of data over the bus resulting in greater speed where small rapid data transactions take place. Many video card manufacturers disable this function in the bios of the video card because of instability when Side band Addressing is enabled on the system. You may be able to get a bios update that includes support if it doesn't already.