Fibre Channel controller of converter ?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan van iemand goedkoop een 73 GB 10k rpm fibre channel schijf kopen. leuke aanbieding, er zit alleen een klein addertje onder het gras. er zit een 40 pins fibre channel sca aansluiting op deze schijf. en ik heb zomaar het gevoel dat een fibre channel controller niet goedkoop is. goedkoopste in de pricewatch: Mylex eraid 3000, € 2356,-
het lijkt mij dat er wel goedkopere zijn, maar waar?

bestaan er misschien converters zodat je een fibre channel schijf op een gewone u2w of u160 controller aan kunt sluiten?

• DeBolle
  • Laatst online: 23:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Niet dat ik weet - de goedkoopste zijn allemaal Emulex (www.emulex.com) kaarten en die blijven in de range boven € 2000 ....
Misschien kun je daar een kijkje nemen?
Waar komt die schijf trouwens uit? Als het 'goedkoop' is kan het *of* een kapotte disk zijn uit een array *of* ...

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• smvs
  • Niet online
ik weet dat het nogal vaag is hoe die zo goedkoop kan zijn. maar dat is pas het 2e probleem. eerst moet ik dus weten of ik hem redelijk goedkoop aan kan sluiten, anders is het natuurlijk zowieso niet interessant.

Verwijderd

Het probleem ligt niet zo simpel als je denkt, met enkel een pci fibre channel kaart kom je er niet,de goekoopste manier is een T card dit is een converter waarvan je naar je pci kaart gaat,de beste en goedkoopste hiervan is een Emulex 2100 of 2200.
Ik heb zo de prijzen niet in mijn hoofd maar als ik het goed heb ben je zowat +-€ 500 kwijt.
Indien je meer wil weten mail me maar,ik werk al 3 jaar met fibre channel ik heb oa. een Mylex 3000 maar dit is een
fibre channel Raid card met bijkomende aansluiting voor scsi.

• DeBolle

DeBolle

Nee, sorry. Je blijft toch zitten met controllers als de http://www.genroco.com/products/fcp1032/index.html of de Emulex producten. Ik heb nog even gezocht op Google, maar dat bracht ook niets betaalbaars naar boven.
Er bestaan fibre to scsi bridges, maar die zijn eveneens tetterduur en dan zit je nog met het nadeel dat je de pin-out van die disk zelf moet uitzoeken.

• smvs
  • Niet online
bedankt, dit wordt dus niks.
wordt toch wat duur voor een desktop pc.

• DeBolle

DeBolle

Nou je het het toch over hebt, liebert ... zou een normale copper FC hub aangesloten op die disk gecombineerd met een normale HBA kunnen werken? Zo te zien is dat nog allemaal voor FC-AL te krijgen - wellicht werkt het zelfs zonder die hub.
Vraag ik me wel af hoe de disk moet worden verteld dat 'ie een Plogin moet doen.
Wanhoop nog niet, smvs - ik zoek verder :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-04 05:01
Volgens mij heb ik een week of 2 geleden op diezelfde schijf gereageerd, ben een poosje aan het zoeken geweest, maar de conclusie was idd dat het veel te duur zou worden.

Ik kon voor 275 euro een controller kopen, maar dan zou ik nog een kabel van het ene naar het andere type en een convertor van 40p SCA naar het kabeltype moeten kopen. Dat kwam ook op zo'n 150 euro. Allemaal een beetje duur dus, want dan heb je de schijf nog niet eens (die kon ik ruilen tegen 2x18 GB 10k).

Ik heb het dus niet gedaan..

• DeBolle

DeBolle

Ik kon voor 275 euro een controller kopen, maar dan zou ik nog een kabel van het ene naar het andere type en een convertor van 40p SCA naar het kabeltype moeten kopen.
Wat voor controller was dat? En als 'ie een DB9 aansluiting heeft, dan kan 'ie toch rechtstreeks op de poorten van de SCA-40 connector? Een beetje TTL erbij voor de rest van de signalen - hm. Ik zie toch nog wat donkere wolken opdoemen.

Verwijderd

probleem is dat ie copper is .. een optical kaartje heb ik hier nog wel liggen voor 300 euro .

Verwijderd

De goedkoopste manier om een fibre channel schijf aan te sluiten:
www.cinonic.com
Je hebt altijd ook een pci fc card met copper DB9 uitgang nodig.
deze adapters van cinonic werken goed,heb ze in het verleden toen ik pas begon met fc gebruikt,moet ze zelfs nog ergens hebben,heb ook nog pci fc cards denk ik,moet ze eens zoeken.

• smvs
  • Niet online
De goedkoopste manier om een fibre channel schijf aan te sluiten:
www.cinonic.com
Je hebt altijd ook een pci fc card met copper DB9 uitgang nodig.
deze adapters van cinonic werken goed,heb ze in het verleden toen ik pas begon met fc gebruikt,moet ze zelfs nog ergens hebben,heb ook nog pci fc cards denk ik,moet ze eens zoeken.
oke klinkt goed, maar wat kost nou de goedkoopste fibre channel kaart die ik dus toch nog nodig heb bij dit setje van cinonic?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:30 schreef smvs het volgende:

[..]

oke klinkt goed, maar wat kost nou de goedkoopste fibre channel kaart die ik dus toch nog nodig heb bij dit setje van cinonic?
Ik zal eens mijn stock doornemen ,je mag er een hebben voor € 130.00 met waarborg.

• smvs
  • Niet online
ik heb al een fujitsu maj 3091 10k rpm u160 scsi gehaald voor € 70. ook niet gek lijkt mij.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 17:47 schreef smvs het volgende:
ik heb al een fujitsu maj 3091 10k rpm u160 scsi gehaald voor € 70. ook niet gek lijkt mij.
Goede keuze,het verschil is wel groot,9.1 gig /73.4 ,nietemin fujitsu zijn goede schijven heb dezelfde lopen op deze machine,dit is de enige verbonden met inet.
Nietemin als je ooit vragen hebt over fc mail me maar.

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-04 22:06

NoE

Que?

Bolle,

betreffende de Port login (PLOGI), heb je private devices?
1 op 1 connectie (FC-AL)?
Wat zijn je HBA instellingen?
Miniport / Fullport?

Mijn favorite HBA op dit moment Emulex9002L i.c.m Brocade 3800 Switch.

We love the smell of innovation in the morning!

Pagina: 1