Vastlopers en strepen over het scherm

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56
Ik kreeg laatst een vreemd voorval voorgelegd. Een PC waar geen rare dingen mee gedaan wordt, loopt sinds kort spontaal vast. Vaak al tijdens het booten. Op het scherm verschijnen dan horzontale strepen en zelfs de muis reageert niet meer. Ik heb al geadviseerd om de kast eens open te schroeven om te kijken of alles wel goed vast zit.

Herkent iemand deze symptomen?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Lijkt mij op een probleem met de videokaart. Ikzou er een andere videokaart in te douwen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

videokaart of brakke voeding denk ik..

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

meestal een rotte videokaart, die dus ff vervangen

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zijn het groene strepen, ongeveer 1 cm lang, langs de bovenrand? Dan zijn het de drivers van de videokaart (bij mij al 2 kaarten Nvidia.)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarschijnlijk een overbelaste voeding.. Post hier eens je systeemspecs en hoeveel watt je voeding is. Op een gemiddelde Athlon systeem met een dikke GeForce, paar PCI kaartjes (network/sound) en twee snelle harddisks is een 300W voeding echt het minimum. Let hierbij vooral op de stroom output van de 5V lijn (minimaal ongeveer 20A).

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] >> [forum=8]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56
Tja, op zich leuk om dit te verplaatsen naar V&B, als het tenminste aan de videokaart ligt...

Specs: AMD Classic 400 geloof ik met een TNT2 kaart.
Zoals gezegd: er worden geen gekke dingen mee gedaan, zonder aanleiding gebeuren er rare dingen.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Pagina: 1