Het is gelukt te boten van reiserfs. Maar nu wil ik mijn checkfs.sh nog even netjes maken. Die staat nu nog op ext2 weet iemand daar een goed voorbeeld voor. Of een mooie oplossing?
Verwijderd
Ik ben zelf nog bezig met de installatie van Gentoo Linux en heb daar ook gekozen voor Reiserfs als bestandsysteem.Op zondag 20 januari 2002 22:16 schreef Doggie het volgende:
Het is gelukt te boten van reiserfs. Maar nu wil ik mijn checkfs.sh nog even netjes maken. Die staat nu nog op ext2 weet iemand daar een goed voorbeeld voor. Of een mooie oplossing?
Maar het bestand je checkfs.sh kan ik niet vinden, wel het bestand checkfs, misschien een verschil in de linux distro?
Misschien kun je hier wat vinden.
Zou je die voor mij even kunnen posten kan ik er wat dingen uit halen heel erg bedankt alvast voor de moeite.
Verwijderd
Dit heeft er op zich niets mee te maken, dat weet ik ook wel maar je kan veel makkelijker ext3 installeren.
Je maakt een kernel met ext3 ondersteuning en met een nieuwe tune2fs kan je je ext2 naar ext3 omzetten, zonder een centje pijn (of dataverlies).
Misschien leuk voor de volgende keer?
Je maakt een kernel met ext3 ondersteuning en met een nieuwe tune2fs kan je je ext2 naar ext3 omzetten, zonder een centje pijn (of dataverlies).
Misschien leuk voor de volgende keer?
Verwijderd
Ok, hier is de inhoud van mijn "checkfs"
Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #!/sbin/runscript
# Copyright 1999-2002 Gentoo Technologies, Inc.
# Distributed under the terms of the GNU General Public License, v2 or later
# $Header: /home/cvsroot/gentoo-src/rc-scripts/init.d/checkfs,v 1.5 2001/12/30 22:47:53 azarah Exp $
depend() {
need checkroot
}
start() {
ebegin "Checking all filesystems"
fsck -R -A -a
if [ $? -eq 0 ]
then
eend 0
elif [ $? -eq 1 ]
then
ewend 1 "Filesystem errors corrected."
#everything should be ok, so return a pass
return 0
else
eend 2 "Fsck could not correct all errors, manual repair needed"
/sbin/sulogin $CONSOLE
fi
return
} |
Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1