Toon posts:

Vragen over Asus 52x CD-ROM drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er over om mijn TEAC drive te vervangen door deze, maar dan wil ik wel de volgende dingen weten:

Kun je de leessnelheid instellen met een tool als DriveSpeed? Zo ja, welke snelheden dan?

Hoe gaat deze drive om met kopiëerbeveiligingen?

Kan de drive perfect Audio-CD's rippen?

Maakt de drive veel herrie? (Mijn AOpen 40x maakt veel meer geluid dan mijn Plextor 40x)

Als iemand antwoorden op deze vragen weet dan hoor ik dat graag :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Volgens mij is de snelheid softwarematig aan te passen, maar tevens ook hardwarematig.
Ik weet dat je bij Asus DVDspelers bijvoorbeeld de snelheid kunt aanpassen door op de play knop te drukken.

Dus: (Bij de DVDROM in ieder geval)

bv: 52x (Playknop) 40x (Playknop) 32x etc etc

Probeer anders of je ergens aan de Kenwood UCR412 kunt komen. Die maakt GEEN! geluid en is echt 72x! (IDE) die heb ik ook B-)

Verwijderd

Ik heb de asus 50x en die maakt ERG veel herrie. Ook is de spin-up tijd heel hoog. Je krijgt er wel zo'n drivespeed thingy bij, maar je kannum via de play knop ook op lagere snelheden zetten.

Het is wel een degelijk ding, maar maakt wat mij betreft een beetje teveel herrie.

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ervaring met de CD-S500, CD-S400 en DVD-E612. De eerste zit in de computer van m'n buren en de laatste twee in die van mezelf. Alle drie zijn uitstekend regelbaar via software, van langzaam tot snel, zacht tot hard, je zegt het maar...

De geluidsproductie van mijn beide drives is nog redelijk, maar de 50-speed van de buren is een echte herriebak. Dat is gewoon niet leuk meer :'(

Het rippen van audio? Geen enkel probleem, beide drives zijn snel. Ik denk dat ik een goede versie van de 40-speed heb, want die presteert veel beter dan wat ik links en rechts op internet voorbij zie komen aan cijfers. Het voordeel van de nieuwere drives is dat deze meer 'snufjes' ondersteunen en dat kan natuurlijk geen kwaad, wat dat betreft is mijn CD-Rom toch wel echt oud aan het worden.

Ik zal er nog een conclusie bijzetten: volgens mij prima apparaten, maar erg luidruchtig (zoals elke snelle optische drive tegenwoordig). Gelukkig via software goed regelbaar, zodat je niet in de herrie hoeft te zitten als het niet nodig is :)

Verwijderd

Hij is dus toch met de playknop in te stellen.
Ik wist het niet zeker (alleen v/d dvd-drive wist ik het)

Deze Cdromspeler komt trouwens wel in bijna alle test als een v/d beste uit de markt.
Van wat ik mij kan herinneren behoort hij tot een van de beste wat betreft:

Snelheid
Audioripping
Leesbaarheid van brakke cd's
Geluidsproductie (In deze topic word anders beweert dus neem dit maar even met een korrel zout)

Er is mij alleen niets bekent over specifieke features of de mogelijkheid om kopieerbeveiligde cd's in te lezen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Yep ik heb precies die drive. Qua geluid ben ik niet zo tevreden, dat moet zeker stiller kunnen ja.

Verder:

* Drivespeed werkt er prima op.

* Games met kopieerbeveiligingen (gekopieerd op mijn Plex 12x) draaien prima.
[Edit]: bij het inlezen van kopieerbeveiligde CD's moet je vaak ook de subchannel data inlezen, dat kan deze drive niet!

* Audio CD's rippen gaat ook lekker snel.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 22:14 schreef RolfLobker het volgende:
Deze Cdromspeler komt trouwens wel in bijna alle test als een v/d beste uit de markt.
Weet je dan waar erges zo'n test staat? Ik heb op Google, Yahoo, Altavista, enz enz gezocht maar ik kan nerges een review vinden.
Bedankt voor de antwoorden van de anderen!

(De Kenwood 72x heb ik ook naar gekeken, maar dat ding schijnt echt brak te zijn bij iets anders dan gedrukte audio-CD's).

Hangt het af van de prijs op de computerbeurs in Eindhoven of ik em koop :)

Verwijderd

ik heb een accer op 52x is het zelfde als a open is erg stil en leest zelfs een cd rw op top snelheid

Verwijderd

Ik heb een AOpen 52X. Op de volle 52X is hij niet echt stil, maar dat is bijna geen 1 drive van €40. De DAE ligt ook aan de firmware. Ik heb firmware A61 (d8 ik) en DAE doettie 11-24x en gemiddeld 18x.
Pagina: 1