Toon posts:

Storing in geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Creative 5.1 kaart.
Als ik een filmpje aan heb staan, en iemand meldt zich aan op msn, hoor je eerst normaal dat plieng, maar dan een storing erna, een soort gekraak. Dit heb ik niet als er geen andere geluidstoepassingen aanstaan. Hoe kan dit?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Reageer eens normaal joh. kan toch zijn dat niemand dit kent?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Misschien staat het aantal wave output kanalen te laag.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 10:25
hmm ik heb een player 1024, ikzelf hoor ook af en toe dat vage ruft geluid van msn. maar dat hoor ik ook als ik winamp gebruik. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 14:19 schreef blissard het volgende:
Reageer eens normaal joh. kan toch zijn dat niemand dit kent?
Stil es?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus nog steeds hetzelfde,
maar ben er nu achter dat het in windows 98 niet is. Heb overigens ook al nieuwe drivers geinstalleerd en ook al de kaart op een ander slot gehad, maar het haalt niets uit. Het is dus echt alleen als ik filmpje kijk of een spel doe, dat het kraakt als iemand zich aanmeld bij msn.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dit heb ik als er data over mijn netwerkkaart gaat en mijn onboard speelt iets af. dit is niet het geval met een DMX Xfire. ik heb nu om de terratec en de onboard een kartonnen doosje gemaakt met alu-folie eromheen en het is weg.

jaja vreemd :P

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb precies hetzelfde in WinXP als ik een film afspeel met mediaplayer en er komt iemand online bij MSN.. In Win98SE is dit niet het geval.
'k heb een SBLive en ik gebruik de standaard drivers van XP.
Maja, heb me er tot nu toe nog niet aan gestoord ofzo ;)

#

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Dingen om te proberen zijn:

hardware acceleration op 3/4 van de schaal zetten (ipv full) [sound, advanced]

Onder XP [control panel, systeem, hardware, device manager, computer] de ACPI pc veranderen in standard pc. De IRQ toewijzing zal dan via het BIOS verlopen ipv softwarematig. Ik heb gemerkt dat dit enorm scheelt mbt allerlei geluids artefacten (kraken, piepen, etc) van zowel mijn SB Live Value! als de onlangs overleden MX-300 (Aureal Vortex 2) geluidskaart.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 20:23 schreef Zap het volgende:
Ik heb precies hetzelfde in WinXP als ik een film afspeel met mediaplayer en er komt iemand online bij MSN.. In Win98SE is dit niet het geval.
'k heb een SBLive en ik gebruik de standaard drivers van XP.
Maja, heb me er tot nu toe nog niet aan gestoord ofzo ;)
Nee ok... maar het is toch vreemd.
Pagina: 1