Toon posts:

Novell Internet Messaging Server 2.5 (NIMS)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Novell NetWare 6 server. Hierop heb ik zonder problemen NIMS 2.5 geinstalleerd. Dan moet je een aantal NLM's laden de eerste 3 gaan goed (IMS.NLM & MSGSRV.NLM eventueel ook WEBADMIN.NLM voor het beheer) en dan voor de mooie webinterface.. WEBMAIL.NLM Bij deze krijg ik de melding: UNRESOLVED En bij het errorscherm krijg ik bijvoorbeeld een van de volgende meldingen: Loader cannot find public symbol MSGMakepath. En dat gaat zo maar door ongeveer 11 meldingen. (Elke keer weer een andere) nog zo een: Loader cannot find public symbol MSGGetNLSdir.

Weet iemand hier raad mee?

Oh ja misschien handig als ik er een screenshot bij doe. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011559906

Verwijderd

Dat betekend dat een bepaalde variable nog niet is gedefineerd binnen netware. Dit kan komen doordat er nog een bepaalde NLM niet is geladen. Er achterkomen welke NLM kan wat lastiger worden. De beste manier is dan om op een systeem waar het wel werkt in de debugger de public symbol op te zoeken en de NLM te achterhalen

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die symbols komen uit MSGSRV.NLM, een NLM van NIMS zelf. Wordt door IMS.NLM geladen voordat de agents geladen worden. Wat er bij jou fout gaat snap ik ook niet helemaal. :)

Ik zou trouwens even upgraden naar 2.65. 2.5 is antiek.

(2.5 -> 2.6 en 2.6 -> 2.65)
Dan moet je een aantal NLM's laden de eerste 3 gaan goed (IMS.NLM & MSGSRV.NLM [...]
Wat je hiermee bedoelt snap ik trouwens ook niet. Je hoeft maar 1 NLM te laden, en dat is IMS.NLM. (eventueel ook WEBADMIN.NLM)

Met de rest heb je niks te maken, en hoef je niet zelf te laden.