Toon posts:

Abit KG7& Audigy plat wel een goede mix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag hier naar omdat vroeger met de KT7 en Live ook problemen waren en aangezien ik die ook allebei had had ik die problemen ook.
en nou ik mijn KG7 en audigy plat en ook hier loopt alles vast als ik een film of spel speel.

het probleem lijkt dus precies hetzelfde.
hebben jullie dit ook gehad en wat hebben jullie eraan gedaan?

systeem
KG7
1600+ athlon XP
audigy
asus 8200 TI200
en elke windows versie geprobeerd

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Was er niet een patch voor??

Sorry, maar weet 't niet zeker..... Zo, heb ik ff lekker geholpen! |:(

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
nou ik weet nou tenminste dat er misschien een patch is

Verwijderd

Audigy op een KG7 moet perfect draaien.
Ik heb een KG7-Raid gehad met een Audigy, ook enkele collega's van mij hebben dezelfde combi, geeft allemaal geen problemen.

Probeer es een ander PCI-slot of vervang het geheugen eens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is hier inderdaad een patch voor: de 686B PCI Latency bugfix (check www.viahardware.com enzo).

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:09 schreef BalusC het volgende:
Er is hier inderdaad een patch voor: de 686B PCI Latency bugfix (check www.viahardware.com enzo).
Deze patch is niet bedoeld voor moederborden met AMD761/VIA686B combo, deze patch verhelpt geen vastlopers, zorgt alleen dat de snelheid over de PCI bus omhoog gegooid wordt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 21 januari 2002 14:31 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Deze patch is niet bedoeld voor moederborden met AMD761/VIA686B combo, deze patch verhelpt geen vastlopers, zorgt alleen dat de snelheid over de PCI bus omhoog gegooid wordt
Je hebt gelijk dat deze patch niet voor AMD761/VIA686B combo geldt (volgens de README dan). Maar wat betreft het doel van deze patch heb je slechts ten dele gelijk: het verhelpt juist wél vastlopers in deze situaties.

Ontopic: er zal dus wel een ander oorzaak moeten zijn. Hierbij de eerste vraag: welke powersupply gebruik je?

[late edit]
Heb je wel de laatste BIOS update eroverheen gegooid? Zojuist keek ik ff op de Abit site of er al een officiele versie van de 68 BIOS is uitgekomen (2e bak hier is ook een KG7 :) ). Daar zag ik toevallig dat sinds de BIOS 4B versie een nieuwe BIOS optie is toegevoegd om de compatibiliteit met geluidskaarten te verbeteren..
[/late edit]
Pagina: 1