ATI Radeon (mobility) bagger?

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Hey,

Ik heb een laptop (Sony Vaio GR214MP) met Ati Mobility Radeon M6 (16MB DDR), nu kan ik hier niet fatsoenlijk een OpenGL-spel mee spelen. RTCW bijvoorbeeld, begon al raar te doen in het hoofdmenu: de framerate van het menu zelf was ongeveer een kwart frame per seconde, de muiscursor was amper te bewegen, in het spel ben ik al niet eens gekomen omdat het me een kwartier zou kosten om naar de goede knop te komen.

Medal of Honor, hetzelfde verhaal - het introfilmpje heeft al een framerate van niks, het menu is niet vooruit te branden.
Ook heb ik bij sommige spellen, bijv. racespellen, dat als je de cockpit aanzet, de framerate dramatisch keldert.

Het lijkt mij dus een beetje op een overlay probleem.
Een bekende wijtte het aan anisotropic texture filtering, deze kan ik uitzetten maar het heeft geen effect.
Ik neem aan dat dit een driverprobleem is, maar het probleem is dat fabrikanten van laptops hun eigen drivers uitgeven, en Sony heeft dat tot nu toe niet gedaan.

Ik vroeg mij af, zijn er meer mensen met dit probleem (ook met andere versies van de Radeon), en heeft er heel misschien iemand een oplossing?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Kom op man...wat wil je met 16 mb....Dat gaat no way lukken als je het mij vraagt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Drivers op Ati.com downloaden ?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
16MB moet toch genoeg zijn om een main menu te laden? Kijk, als het spel zelf bagger loopt dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar dit lijkt me meer op een driverbug.

Nieuwe drivers downloaden... kon dat maar. Op de Mobility pagina van Ati zeggen ze dat ze geen drivers hebben voor de mobility omdat deze model/fabrikant specifiek zijn. Er zijn een aantal dingen (zoals geheugen, kloksnelheid, eventuele filters) die optioneel zijn en eventueel uitgeschakeld kunnen worden door de fabrikanten, om zo de chip minder stroom te laten verbruiken. Van drivers ben je dus afhankelijk van de fabrikant.
Due to the number of driver customizations required to support each specific laptop/notebook computer design, ATI is unable to provide laptop/notebook drivers direct to end-users. Please check with your laptop/notebook manufacturer for assistance.