Toon posts:

Yamaha DVD-S520

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze dvd speler. Ook qua regiovrij maken???

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gCLD00010DVD-S520

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

Me pa heeft hem gezien en zegt dat het een mooi dingetje is met mooi beeld en goed geluid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

*schop*

Ik heb inmiddels ook een S520 en ben benieuwd of er hier nog meer eigenaren zijn..
Heb namelijk een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden:

Hoe haal je het multi-angle schermpje uit de linkerboven hoek weg?

Wat zijn de instellingen om een cd-r te branden die hij wel afspeelt?

Hoe maak je hem regiovrij?
(Als je dit niet mag vragen, excuses, vond in de faq er niks over)

Waar achterhaal je de firmware versie en is deze te updaten?

tnx in advance!

Flickr

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 16:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik lees net dat ie het volgende afspeeld:

CDR en CDRW

VCD, SVCD, XVCD(2600Kbits), SXVCD(2600Kbits)

MP3 256Kbits

en hij is software matig regiovrij te maken met een One-for-All 6 remote afstandsbediening

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 07 februari 2002 00:32 schreef JoeCool het volgende:
Ik lees net dat ie het volgende afspeeld:

CDR en CDRW

VCD, SVCD, XVCD(2600Kbits), SXVCD(2600Kbits)

MP3 256Kbits

en hij is software matig regiovrij te maken met een One-for-All 6 remote afstandsbediening
Waar lees je dat?

Ik brand mijn cd-r tjes met Nero op 8 speed en de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013075382

//off

(Kom ik gelijk bij nog een probleempje... wat moeten de instellingen zijn zodat ie de title die ik aan de cd meegeef niet omschrijft naar iets met hoofdletters en underscores? )

Flickr

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar brand jij vanaf ISO? Anders moet je hem op audio of vcd zetten. Ik heb een S510 en daar ging het meteen goed bij dus ik weet niet welke instellingen ik gebruikte.

Wat JoeCool zegt klopt. De S510 doet hetzelfde als de S520 behalve hij kan geen mp3's afspelen.

Waar hij die gegevens vandaan heeft, waarschijnlijk hier
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/dvds520.html
en dan het pdf document

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 07 februari 2002 11:05 schreef Stippie het volgende:
Ik kan me vergissen maar brand jij vanaf ISO? Anders moet je hem op audio of vcd zetten.
Sorry... de vraag was specifiek bedoeld voor het afspelen van mp3

(en het niet vernaggelen van de ingegeven naam in het algemeen)
Op donderdag 07 februari 2002 11:05 schreef Stippie het volgende:
Waar hij die gegevens vandaan heeft, waarschijnlijk hier
url
... ik doelde op de gegevens van het regiovrij maken. Dit heb ik niet in de PDF kunnen vinden.

Sorry, zal proberen mijn vragen wat specifieker te stellen.

Flickr

Verwijderd

http://www.dvdregionhacks.com/html/regionmods/players/y/players/yamahadvds520.html

Voor die mp3's kan ik helaas niet voor je nakijken want dat speelt die van mij nu juist net niet af :(

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 07 februari 2002 12:23 schreef Stippie het volgende:

Voor die mp3's kan ik helaas niet voor je nakijken want dat speelt die van mij nu juist net niet af :(
Tnx!

Heb ervoor al bij de audioboer gevraagd, maar die wisten amper wat mp3 was....
En dat mag dan Yamaha verkopen... het zou verboden moeten worden.

Op die site hebben ze het over "This hack should work on all Philips DVD players with any firmware version, and other similar models by manufacturers such as Grundig, Marantz and Yamaha."

Houdt dat in dat de Yamaha hetzelde binnenwerk heeft als een Philips? En daarbij de vraag... kun je de Yamaha ook voorzien van nieuwe firmware?

En misschien dat je het op je 510 hebt gevonden...

Hoe haal je het multi-angle schermpje uit de linkerboven hoek weg? (zeer irri!)

Flickr

Verwijderd

Sorry dacht dat ik de link aangepast had maar de link is verkeerd had voor de 520 moeten zijn ff opnieuw.

http://www.dvdregionhacks.com/html/regionmods/players/y/players/yamahadvds520.html

Die firmware heb je alleen nodig als die truck met de (speciale)afstandsbediening niet lukt.

Hij heeft blijkbaar iets hetzelfde als philips of dat dat alleen de firmware is of heel het binnenwerk is weet ook niet. Maar als je het goed leest kan je dus firmware gebruiken die er staat om de yamaha dvd speler mee aan te passen. (Ik heb het niet geprobeerd en denk ook niet dat ik het ga proberen)

Dat van dat multi angle schermpje zal ik vanavond even voor kijken, maar ik heb er geen last van.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 07 februari 2002 13:33 schreef Stippie het volgende:
Sorry dacht dat ik de link aangepast had maar de link is verkeerd had voor de 520 moeten zijn ff opnieuw.
Wat een service :)

Had het zelf al geprobeerd en ontdekt... maar toch.. toppie!
Die firmware heb je alleen nodig als die truck met de (speciale)afstandsbediening niet lukt.
Is het niet zo dat nieuwe firmware = upgrade = beter = bugsolving ?

Ben zelf eerlijk gezegd nogal huiverig voor dat soort acties, maar ja als je er een aantal zaken mee op kan lossen...
(accesstime bijvoorbeeld, want god wat issie langzaam)
misschien toch de moeite van het proberen waard.
Dat van dat multi angle schermpje zal ik vanavond even voor kijken, maar ik heb er geen last van.
Als in 'ik vind het niet storend' of als in 'ik krijg het niet te zien' ?

Flickr

Verwijderd

Ze brengen inderdaad meestal een nieuwe frimware uit omdat deze beter is of meer ondersteuning bied. Om de zelfde rede als jij zie ik het ook niet zo zitten omdat te doen. Als het mislukt dan is dat aardig wat geld. Plus het geouwehoer wat je er nog eens bij krijgt als je ermee terug moet.

En inderdaad die accesstime is echt verschrikkelijk. Maar ik denk dat dat komt door wat hij allemaal ondersteund. Ik heb geen ervaring met andere dvd spelers dus weet het verder ook niet. Mocht je er een oplossing voor vinden dan hoor ik het wel van je ;). (behalve het verhaal van een nieuwe kopen dan he)

Ik krijg het schermpje multi angle niet te zien. Ik heb ook niks waar de mogelijkheid multi angle opzit (geloof ik) dus kan hem nog niet eens zien als ik het wil. Het knopje on screen van de afstandbediening heb je zelf al gevonden neem ik aan.
Misschien dat je in het multi angle screen iets op off of normaal kan zetten zodat het weg gaat ?!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 16:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op donderdag 07 februari 2002 10:51 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Hier kun je nog meer informatie vinden.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 07 februari 2002 19:08 schreef JoeCool het volgende:
[..]
Hier kun je nog meer informatie vinden.
Tnx!

Misschien daar mijn probleem dan maar eens posten mbt het burnen van mp3 cd's.
Op donderdag 07 februari 2002 18:15 schreef Stippie het volgende:
Ze brengen inderdaad meestal een nieuwe frimware uit omdat deze beter is of meer ondersteuning bied. Om de zelfde rede als jij zie ik het ook niet zo zitten omdat te doen. Als het mislukt dan is dat aardig wat geld. Plus het geouwehoer wat je er nog eens bij krijgt als je ermee terug moet.
Same problem here ;)
Mocht je er een oplossing voor vinden dan hoor ik het wel van je ;).
Doe ik! Misschien maar eens kijken of ik contact kan zoeken met Yamaha nederland, mocht dat uberhaupt bestaan.
Ik krijg het schermpje multi angle niet te zien. Ik heb ook niks waar de mogelijkheid multi angle opzit (geloof ik) dus kan hem nog niet eens zien als ik het wil. Het knopje on screen van de afstandbediening heb je zelf al gevonden neem ik aan.
Misschien dat je in het multi angle screen iets op off of normaal kan zetten zodat het weg gaat ?!
De DVD van underworld (en waarschijnlijk vele andere titels ook) heeft multi-angle opties, mocht je het ooit willen bekijken.
Het knopje en het menuutje heb ik inderdaad al bekeken. Misschien nog maar eens grondig gaan bekijken, alhoewel ik het ergste vrees aangezien het in de manual wordt aangeprezen met.. "Indien er uit meerdere camera standpunten gekozen kan worden dan verschijnt het multi angle scherm boven in beeld"....

Flickr

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Wat is nou een beetje een goede speakerset om erbij te kopen? En wat is dat vcd precies?
Pagina: 1