Toon posts:

kan ik mijn voeding goedkoop stilmaken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat silence voedingen nogal duur zijn wil ik zelf eens wat proberen met het stiller maken van mijn voeding..
de fan die er nu in zit heeft een klere herie.
Er kan toch zo een andere low noise fan in?

Verwijderd

Moet kunnen, maar je kan ook eens proberen of het genoeg uithaalt als je em op 7 volt laat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
wordie dan niet te heet???
anders begint het zo te meuren

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan gzelf heel goedkoop. Laat je fan op 7 of 5 volt lopen en je hoort hem niet meer

Verwijderd

Hmm, ben ik ook net mee bezig, ben dus erg benieuwd. Wellicht kan er een grotere fan in die iets minder toeren maakt....

• Y0ur1
  • Niet online
Heb het hier in alle pcs in huyis gedaan, van athlon 1200 tot pentium 133 en 486... Dus is geen probleem denk ik. Misschien verkort je de levensduur iets, maja ik heb liever een stille pc

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 21:09 schreef YT-Croc het volgende:
Het kan gzelf heel goedkoop. Laat je fan op 7 of 5 volt lopen en je hoort hem niet meer
Kun je naast deze 'goedkope'uitleg ook vertellen hoe dat heel snel kan (en makkelijk)....?

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op zondag 20 januari 2002 21:06 schreef NextGeneration het volgende:
Moet kunnen, maar je kan ook eens proberen of het genoeg uithaalt als je em op 7 volt laat draaien.
De hele voeding op 7v. laten draaien? LOL :P

Nee, ff zonder gein, ik zit er ook over te denken om zijn voeding eens wat stiller te maken. Binnenkort heb ik waterkoeling en dan is zo'n ruisende fan van de voeding ook nix natuurlijk. Als eerste wil ik de huidige fan-grill eruit dremelen en daarvoor een mooie fingergaurd inbouwen, ook wil ik de voedign buiten de kast laten hangen en er een stillere fan inhangen die eventueel op een lager voltage draait.

I'll hope that will do..

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Verwijder de fan, laat de computer even flink quaken, even herrie en rook, daarna stil als nog nooit waargenomen voor altijd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 20 januari 2002 21:12 schreef jerr het volgende:
Verwijder de fan, laat de computer even flink quaken, even herrie en rook, daarna stil als nog nooit waargenomen voor altijd.
jerr is altijd gek op flauwe grapjes :P

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 21:12 schreef jerr het volgende:
Ja lol. Post alleen ff iets als je iets te melden hebt. Je moet even zoeken. In de search staat er genoeg over. ik probeer altijd maar wat draadjes tegen elkaar, en merk vanzelf wel wanneer ie langzamer draait.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 21:15 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ja lol. Post alleen ff iets als je iets te melden hebt. Je moet even zoeken. In de search staat er genoeg over. ik probeer altijd maar wat draadjes tegen elkaar, en merk vanzelf wel wanneer ie langzamer draait.
jalol, niet die blauwe en bruine tegenelkaar doen hoor!

Verwijderd

Heb er ook een dioe redelijk scheelt. Eerst wil ik zeggen dat het bij ook leek dat de voeding veel lawaai maakte. Maar een groot deel komt ook af van mijn 7200rpm maxtor(15,3 gig).

Ik heb elk contact van de voeding met de kast "geisoleerd" met breedte elastieken. Dat wikkel ik om de gehele voeding. Een boven en een beneden. Dat vangt de trillingen op die de fan van de voeding maakt en voorkomt dat die doorresoneren naar je kast. Die werkt namelijk als een klankkast. Dan nog een elastiek voor het onderste gedeelte van de voeding waar die gesteund wordt door de kast. Tenslotte heb ik stukjes papier onder de bevestigings schroeven gedaan op de achterkant op de buitenkant van de kast. Zodat die ook zo min mogelijk trillingen doorgeven. Bij mij geeft de hd ook veel geluid, die kan ik niet zo isoleren omdat ie anders niet meer in zijn bay past, maar daar verzin ik nog iets op. op al de kanten van de kast nog wat dun noppenschuimrubber doen eventueel icm met een ondergronmd van kurk. Het geeft direct geluidsisolatie en "verzwaart" je kast zodat die minder resoneert en dus minder een klankkast wordt. Veel suc6!

Verwijderd

BTW FYI, dit is oa een kleine opsomming die idd uitgebreider in andere draadjes ter sprake komen. Dus doet search!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
wat nog goedkoper is : men neme een hamer , mik een paar rake tikken op de voeding en hij maakt geen geluid meer, misschien een paar vonkjes maar thats it :7

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Met de search kan je zoeken hoe je een fan op 7v zet :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Op zondag 20 januari 2002 22:22 schreef Rappie het volgende:
wat nog goedkoper is : men neme een hamer , mik een paar rake tikken op de voeding en hij maakt geen geluid meer, misschien een paar vonkjes maar thats it :7
Wou net zeggen, pc gewoon uitzetten :o

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

7 volt in het kort (gebruik de search als je niet van vuurwerk houdt)

Naar de fan in je voeding lopen momenteel 2 aders. 12 volt en ground. Knip de ground los en vervang deze door een tapje naar de 5 volt. Omdat de fan het verschil gebruikt is dat opeens niet meer 12(12-0)volt maar 7(12-5). Simpel. Maar let wel op: sommige voedingen starten niet onder de 9 volt.

Nog een tip (het houdt niet op) www.7volts.com

edit: typo

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
wat ik heb gedaan met al mijn fan's.
van de achterkant van de fan het stickertje af halen, en er een druppeltje vaseline (of een ander smeer middel) in laten vallen, scheelt zo een paar dB's :)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 22:50 schreef Plonz het volgende:
7 volt in het kort (gebruik de search als je niet van vuurwerk houdt)

Naar de fan in je voeding lopen momenteel 2 aders. 12 volt en ground. Knip de ground los en vervang deze door een tapje naar de 5 volt. Omdat de fan het verschil gebruikt is dat opeens niet meer 12(12-0)volt maar 7(12-5). Simpel. Maar let wel op: sommige voedingen starten niet onder de 9 volt.
Je bedoelt natuurlijk fans!

Verwijderd

En als je een voeding buiten de kast hangt, zonder fan en zonder, uh deksel zeg maar. Blijft het ding dan werken of word het dan toch nog te heet?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op maandag 21 januari 2002 09:00 schreef marx het volgende:
En als je een voeding buiten de kast hangt, zonder fan en zonder, uh deksel zeg maar. Blijft het ding dan werken of word het dan toch nog te heet?
Ik denk idd niet dat dit z'n strak plan is, voor dat je het weer staat de brandweer voor de deur. In de winter zal het nogwel mee vallen maar straks in de zomer word het wat minder of je moet een airco hebben natuurlijk

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

hey als je bv 24volt uit je voeding trekt (voor een fannetje - woooosh) dmv de -12 en de +12, is dat eigenlijk niet slecht voor je voeding ofzo? (het is niet mn primaire voeding, maar toch)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 19:21
Op maandag 21 januari 2002 09:19 schreef BaRF het volgende:
hey als je bv 24volt uit je voeding trekt (voor een fannetje - woooosh) dmv de -12 en de +12, is dat eigenlijk niet slecht voor je voeding ofzo? (het is niet mn primaire voeding, maar toch)
kan geen kwaad, daar is ie toch voor gemaakt?? er zit niet voor nix + en - 12 volt op.

voor mezelf ook nog en vraagje
is het mogelijk om aan de bovenkant van de voeding een fan te maken, dit ivm de case die er meteen bovenzit(is dus een dubbele laag) want ik dacht ik vervang mijn eene fan door 2 van 7 volt :?

oja........
Op zondag 20 januari 2002 22:32 schreef LG_Greenman het volgende:

[..]

Wou net zeggen, pc gewoon uitzetten :o
als je zonodig posts nodig hebt om in de HK te mogen ofoz doe dat dan ergens anders, die "leuke" grapjes zien we ieder topic dat met geluid te maken heeft, we kennen ze al, en vooral de topicstarter schiet er geen zeik mee op.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op zondag 20 januari 2002 21:22 schreef Tag-Team het volgende:
Heb er ook een dioe redelijk scheelt. Eerst wil ik zeggen dat het bij ook leek dat de voeding veel lawaai maakte. Maar een groot deel komt ook af van mijn 7200rpm maxtor(15,3 gig).

Ik heb elk contact van de voeding met de kast "geisoleerd" met breedte elastieken. Dat wikkel ik om de gehele voeding. Een boven en een beneden. Dat vangt de trillingen op die de fan van de voeding maakt en voorkomt dat die doorresoneren naar je kast. Die werkt namelijk als een klankkast. Dan nog een elastiek voor het onderste gedeelte van de voeding waar die gesteund wordt door de kast. Tenslotte heb ik stukjes papier onder de bevestigings schroeven gedaan op de achterkant op de buitenkant van de kast. Zodat die ook zo min mogelijk trillingen doorgeven. Bij mij geeft de hd ook veel geluid, die kan ik niet zo isoleren omdat ie anders niet meer in zijn bay past, maar daar verzin ik nog iets op. op al de kanten van de kast nog wat dun noppenschuimrubber doen eventueel icm met een ondergronmd van kurk. Het geeft direct geluidsisolatie en "verzwaart" je kast zodat die minder resoneert en dus minder een klankkast wordt. Veel suc6!
En dat is dus een goede -en goedkope tip-! Ik heb dat dus ook gedaan, maar ik heb rubber ringetjes gebruikt (doorvoerthules). Daarmee hebben zelfs de schroefjes geen contact meer met de kast. Volledig mechanisch geisoleerd, en dat werkt super. M'n HD ook gedaan, en daar hoor ik dus helemaal niets meer van. Ik moet naar m'n HDD led kijken om te kijken of er activiteit is. (het is een 5400RPM, dus dat gegier daar heb ik geen last van).

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik heb dus ook wat uitgespookt....

Ik heb mijn voeding aan de kast vastgezet met rubber ringtjes. Tevens wat ringetjes eronder... Verder heb ik de hele kast met noppenfoam beplakt. Ik kan jullie vertellen dat het heel stil werd. Tot afgelopen donderdag. Toen klapte mijn voeding eruit. Werd waarschijnlijk te warm van al dat geïsoleer.

Specs : 230W no name, Athlon 550 Classic, GeForce.

Ik heb vervolgens de straaljager van een vriend geleend. Die leverde een veel betere spanning (3,3 ipv 3,29 en 5 ipv 4.91) Trok tevens de warmte weg bij mijn processor. Dus de temp van mijn GeForce zakte van 64 naar 54 graden. De rpm zakte van 5200 naar 4800.

Ik heb nu een Enermax Silent besteld, stabiele voeding en superstil....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 00:53 schreef jerr het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk fans!
Tja...ik was een beetje dom zullen we maar zeggen.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

als je een berg gaatjes makkt in de behuising van je voeding kan hij gemakkelijker de lucht uit je kast pompen.

en natuurlijk 7 VOLT

Pagina: 1