Piepende PC bij opstarten zonder reset

Pagina: 1
Acties:

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb een vaag probleempje. Wanneer ik mn PC aanzet met de gewoon knop die daarvoor bedoelt is, hoor ik kort nadat alles in werking is gekomen eerst 1 piep, een korte pauze en dan weer 6 piepjes. Het monitor lampje blijft op oranje en de harde schijf vertoont geen activiteit.

De PC staat dus zegmaar stil... Als ik nu de reset knop indruk krijg ik helemaal geen piep, de monitor komt tot leven en alles start normaal op. De PC werkt verder perfect!

Hoe is dit mogelijk? Ik heb de volgende onderdeeltjes:

ECS K7S5A mobo
Athlon 1600+ proc
256 MB DDR
Geforce2 Ti 64MB DDR
40 GB Maxtor HD
Goedkopie Miditower (Codegen Wave)

De hele zooi komt bij Gistron vandaan,
niks is overklokt !

ohja in het boekje van mn moederbord is er verder niks over te vinden...

Iemand een ideetje?

Verwijderd

schroef je voltage een puntje op, kan helpen...

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Op zondag 20 januari 2002 20:52 schreef bwe het volgende:
schroef je voltage een puntje op, kan helpen...
een K7S5A heeft geen BIOS die dat kan m8.

kijk ff op de site, maybe kun je daar iets vinden over de piepjes.

http://www.ecs.com.tw

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
probeer eens een andre videokaart. lijkt erop dat die niet herkent wordt. Het zou ook goed kunnen dat je voeding te zwak is.

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Mn videokaart is een Geforce2 Ti budget geval (powercolor dacht ik).

Ik heb geen andere beschikbaar, als het aan de videokaart ligt dan is het pech, ik heb niet zoveel geld dat ik vanwege dit probleempje een nieuwe kaart koop en ik heb ook geen zin om m op te sturen naar Gistron (dan zit ik een hele tijd zonder en kan ik niet counterstriken, geen optie dus >:) )

Als het de voeding is, hoe krijg ik het vermogen dat deze levert dan omhoog geschroefd?

• wortelsoft
ik denk dat je die voeding alleen kunt vervangen.

Verwijderd

...heb ik ook ooit is gehad met mun BP6...in mijn geval was het een kwestie van alles ff goed/beter aandrukken et voila...heet ook wel krimp en trek.....mooi is anders :)

• wortelsoft
Als het deze laatste oplossing is, denk dan ook eens aan het los schroeven van het metalen sloplaatje wat aan de kaart zit. Dit wil wel eens voor problemen zorgen dat de kaart niet ver genoeg in het slot gaat.
Pagina: 1