Toon posts:

[CM] Koffer van de gamma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey, ik ben van plan een koffer-cm te maken (hoe orgineel ook...) en ben laatst bij de gamma geweest om te kijken naar de veel besproken koffer.
Toen ik bij de afmetingen ging kijken (hij zat in plastic dus kon niet opmeten) bleek het te gaan om deze maten: 460 x 330 x 125

Maar toen ik m'n mobo ging opmeten was ie 125 mm hoog (de rand van de sloten dan..)

Nu is mijn vraag, heb ik de goeie koffer gezien?? Dit was de enige die ze hadden en lijkt er op de plaatjes in de andere topics hier...
En zijn die maten van de binnenkant of buitenkant??

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 20:49 schreef Blackwater het volgende:

[...]

Nu is mijn vraag, heb ik de goeie koffer gezien?? Dit was de enige die ze hadden en lijkt er op de plaatjes in de andere topics hier...
Ik denk dat het om de buitenmaten gaat. Je moet gewoon even vragen of je er een open mag maken op de binnen maten op te meten.

Wat voor systeem wil er in zetten? (Pics!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:20 schreef muaddib het volgende:

[..]

Ik denk dat het om de buitenmaten gaat. Je moet gewoon even vragen of je er een open mag maken op de binnen maten op te meten.
Yep, maar ik dacht, ik vraag het ff. Misschien zijn hier mede-tweakers die de zelfde koffer hebben..
Op zondag 20 januari 2002 21:20 schreef muaddib het volgende:
Wat voor systeem wil er in zetten? (Pics!!)
Een PII 350.
Simpel systeem, maar superklein.
Pics heb ik niet, geen digcam en geen webcam :'(

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Op zondag 20 januari 2002 21:23 schreef Blackwater het volgende:

[..]

Yep, maar ik dacht, ik vraag het ff. Misschien zijn hier mede-tweakers die de zelfde koffer hebben..
[..]

Een PII 350.
Simpel systeem, maar superklein.
Pics heb ik niet, geen digcam en geen webcam :'(
Daarom heb ik ook een webcam gekocht op de HCC. Zie voor de kwliteit van de foto's het meest actuele topic van mij ;)

Maar ik geef een tip: Koop een koffer waar je de CDrom goed in kwijt kan en een waarvan je het rekje voor de kaarten kan inbouwen in de zijkant. Anders ziet het er niet mooi uit. (en ik heb helaas alleen nog maar koffermodz zonder gezien :( )

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb hier al eerder gelezen op het OCM forum dat ze bij de gama nieuwe koffers hebben die net iets kleiner zijn waardoor veel atx moederborden er niet meer in passen.
Ik vrees dus voor je dat 460 x 330 x 125 de buiten maten zijn.
Zoals muaddib kun je het beste vragen of je even de binnematen op mag meten.

Veel succes, en als ie af is moet je maar ff een digicam proberen te ritselen om pix te posten hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:27 schreef Bredend het volgende:

[..]

Maar ik geef een tip: Koop een koffer waar je de CDrom goed in kwijt kan en een waarvan je het rekje voor de kaarten kan inbouwen in de zijkant. Anders ziet het er niet mooi uit. (en ik heb helaas alleen nog maar koffermodz zonder gezien :( )
Ik ben van plan m'n sloten in de binnenkant de laten zitten en de aansluitingen dan door te lussen naar females aan de buitenkant...
Wil zo min mogelijk de buitenkant v/d koffer aanpassen.
Op zondag 20 januari 2002 21:29 schreef Tweak-Freak het volgende:
Ik heb hier al eerder gelezen op het OCM forum dat ze bij de gama nieuwe koffers hebben die net iets kleiner zijn waardoor veel atx moederborden er niet meer in passen.
Ik vrees dus voor je dat 460 x 330 x 125 de buiten maten zijn.
Zoals muaddib kun je het beste vragen of je even de binnematen op mag meten.
Yep, zit er niets anders op. Punt is dat ik bijna jarig ben en hem voor m'n verjaardag wilde vragen... En om nou het bonnetje er bij te vragen...

Gelukkig heb ik zo'n mircoATX-mobo, dus misschien past ie net...
Probleem is dan natuurlijk de kaarten. Die blijven hoog..
Op zondag 20 januari 2002 21:29 schreef Tweak-Freak het volgende:

Veel succes, en als ie af is moet je maar ff een digicam proberen te ritselen om pix te posten hier.
Dat zal nog wel ff duren :(
Moet eerst tentamenweek doorkomen en dan kan ik de eerste stappen gaan zetten :(

Als ie af is zal ik hem zeker posten, beloofd.

Verwijderd

klinkt erg cool, ik hoop dat het lukt 8-)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Als je toch alle connectors gaat verlengen haal je toch gewoon die metalen strips van je kaarten af, dan zit je zeker onder 125mm

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 20:49 schreef Blackwater het volgende:
Heey, ik ben van plan een koffer-cm te maken (hoe orgineel ook...) en ben laatst bij de gamma geweest om te kijken naar de veel besproken koffer.
Toen ik bij de afmetingen ging kijken (hij zat in plastic dus kon niet opmeten) bleek het te gaan om deze maten: 460 x 330 x 125

Maar toen ik m'n mobo ging opmeten was ie 125 mm hoog (de rand van de sloten dan..)

Is dat zo'n vette zilveren koffer die je ook in die crime films ziet met zoveel poen er in (als het zo is zou het wel heel vet zijn) Btw ik hoop dat het je lukt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 22:18 schreef Sine het volgende:
Als je toch alle connectors gaat verlengen haal je toch gewoon die metalen strips van je kaarten af, dan zit je zeker onder 125mm
Ja, maar ik wil nog wel andere kaarten erin kunnen stoppen en de kaarten die erin zitten er uit kunnen halen.

Tx voor alle aanmoedigingen :)
Heb al zo'n beetje in me hoofd hoe ik het ga doen en als dat lukt wordt ie best gaaf al zeg ik het zelf...

Verwijderd

Leuk hoor...

Maar ik heb een zelfde systeem zoals jij wilt bouwen... En daar ligt een fullsize ATX-board in!
Ruimte zat... *D

Heb zelfs ook ruimte om kabeltjes dr uit te trekken, enzo... Alleen nog ff afwerken met verlengkabeltjes, gemonteerd op een strookje metaal/hout!
B-)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik heb ooit een PC gemod in een koffer van 10 cm hoog (buitenmaten!), maar die had geen insteekkaarten.

125mm is dus echt te klein voor een fatsoenlijke koffermod met 'gewone' specs. Ik zou op zoek gaan naar een hogere koffer (als je er een gevonden hebt, wil ik het graag van je weten)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Praxis heeft nu koffertjes min de aanbieding... ze hebben ook iets hogere...
Pagina: 1