Hail to the king baby!
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Hail to the king baby!
ik heb het thuis ook zodra ik vanaf m'n server mp3's en clips ga draaien draait m'n internet niet leuk meer
dit ga ik oplossen door m'n netwerkkaart te upgraden naar 100mbit
is dat misschien een idee?
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Als ik dus een mp3 speel, en ik probeer tegelijker tijd te telnetten naar de router duurt het dus heel lang voordat ie verbinding met de router heeft, zet ik de muziek op pauze dan gaat ie meteen door.
Misschien moet mijn kaart op full duplex staan?
Hail to the king baby!
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Hail to the king baby!
*kuch* dan zal het waarschijnlijk wel niet zijn omdat hij te licht isOp maandag 21 januari 2002 20:07 schreef urk_forever het volgende:
Die server is een P3-700 met 128 mb, 100 mbit netwerk kaartje, udma 33/66 harde schijf, nvidia vanta tnt 16 mb videokaartje
Zou het misschien kunnen dat de driver van je netwerkkaart niet echt goed werkt ? Misschien eens op i'net zoeken naar een recente versie.
Wat je eens moet doen, is het commando top eens starten. Daarmee zie je alle processen en de cpu-tijd die ze nodig hebben. Misschien dat je daaruit iets kan afleiden ?
Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat samba zoveel cpu vreet. Vooral omdat een mp3'tje nu niet zoveel bandbreedte nodig heeft ook. Een zeer hoge belasting van de cpu kan vooral bij goedkopere kaartjes zorgen voor trager netwerkverkeer (omdat deze kaartjes zelf de cpu ook nodig hebben)
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
ga ik vanavond even proberenOp maandag 21 januari 2002 21:24 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
*kuch* dan zal het waarschijnlijk wel niet zijn omdat hij te licht is
Zou het misschien kunnen dat de driver van je netwerkkaart niet echt goed werkt ? Misschien eens op i'net zoeken naar een recente versie.
Wat je eens moet doen, is het commando top eens starten. Daarmee zie je alle processen en de cpu-tijd die ze nodig hebben. Misschien dat je daaruit iets kan afleiden ?
Kan me namelijk moeilijk voorstellen dat samba zoveel cpu vreet. Vooral omdat een mp3'tje nu niet zoveel bandbreedte nodig heeft ook. Een zeer hoge belasting van de cpu kan vooral bij goedkopere kaartjes zorgen voor trager netwerkverkeer (omdat deze kaartjes zelf de cpu ook nodig hebben)
Hail to the king baby!
internet <-----> router <-----> workstation
...................^---------> linux server
(die puntjes zijn omdat het anders niet goed uitlijnt)
Dan heb ik een vraag voor je:
Wat voor router is het? Als ie niet zo slim en snel is dan zou het kunnen zijn dat ie druk is met mp3s van je server naar je workstation te zetten en dan niet meer kijkt naar je internetverbinding.
Als dit zo is dan is er maar en paar oplossingen
a) een nieuwe router kopen.
b) 2 netwerkkaarten kopen en een stuk crosskabel
Maar als je al twijfelt over full-duplex zou ik daar eerst naar gaan kijken.
"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

En zo ziet het netwerk eruit:

Damn ik denk dat ik maar paint kunstenaar wordt
Hail to the king baby!
Overbelast?? Leg uit.Op woensdag 23 januari 2002 09:14 schreef generaldusty het volgende:
Ik denk dat jou probleem ligt bij die hub. Die wordt overbelast.
Hail to the king baby!
Hmmm, ik dacht eerlijk gezegd wel dat je mp3-servertje ook je routertje was, vandaar dat ik de output van top vroeg
Sorry daarvoor...
Andere dingen waar ik aan denk :
veroorzaakt het lezen van mp3's toevallig enorme collisions op het netwerk (lampje COL of collision op hub brandt best niet al te veel).
Misschien heb je een adresseringsconflict. Kijk eens naar de tcp/ip instellingen van je toestellen.
Dit laatste lijkt me minder het geval te kunnen zijn, maar je weet nooit natuurlijk.
Dat bedoelde ik dus met overbelast. Misschien is overbelast wel het verkeerde woord, maar nederlants is niet mijn sterkste taal.Op woensdag 23 januari 2002 09:49 schreef G8KeePeR het volgende:
veroorzaakt het lezen van mp3's toevallig enorme collisions op het netwerk (lampje COL of collision op hub brandt best niet al te veel).
Iig ligt het volgens mij aan de hub.
In zoverre, heb je toevallig 2 internet ip's? Dan kan het zijn dat als je vanaf je server je mp3's speelt je dat via de internetrouter doet, oftewel, dan slurpen die mp3's al je bandbreedte op, en kun je dus niet meer internetten... Indien je inderdaad 2 ip's hebt van je internetprovider, voor de server en je werkstation moet je eens een route zetten van de ene naar de andere, zodat ze zonder over internet te gaan gewoon met elkaar kunnen praten, of probeer eens van de ene naar de andere met ftp iets over te halen, file van 100Mb bijvoorbeeld, en kik hoe snel dat gaat, als dat met 100Mbit/s gaat ligt het niet aan het bovenstaande, gaat het daarentegen met je internetuploadlimietsnelheid (jaja, mooi woord) dan is het dit wel... Dan moet je daar dus iets aan doen (in beide pc's een 2e netwerkkaart met een crosskabel ertussen, of je server TUSSEN de router en je werkstation zetten en laten masken op een 2e netwerkkaart in de server...
Hail to the king baby!
Kan ook zijn dat door mp3 sharing programma nei meer goed loopt, had ik hier ook.
Hail to the king baby!
Hail to the king baby!
Op het moment dat je normaal zit te internetten stuur je een verzoek, wacht je, krijg je data terug (half duplex).
Op het moment dat je MP3's aan het luisteren bent krijg je vanuit 2 kanten netwerkverkeer. Als je HUB of netwerkkaart dat niet aankan dan zal dat tot een colission leiden.
TEST: ALLES HALF DUPLEX