900 Meter met UTP/BNC overbruggen

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Heeft iemand een ID of dit uberhaupt mogelijk is??

Het moet dus door de grond.. Niet echt een mogelijkheid om onderweg repeaters ertussen te zetten...

Zijn er misschien versterkers??

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:12
Met 10BaseT-over-VDSL haal je 1 kilometer met cat 3 of betere kabel. Maar ik kan je niet vertellen waar die apparatuur te koop is of wat het kost.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Via de lucht misschien een beter idee?

zorg wel voor goede beveiliging!

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Op zondag 20 januari 2002 19:57 schreef Tranced het volgende:
Via de lucht misschien een beter idee?

zorg wel voor goede beveiliging!
via de lucht is wel een beetje duur (vooral met meer dan 2 PC's), als het via kabel kan doe dat dan ook lijkt mij. is iig veiliger

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Sn3akz
Door de lucht?? 900 meter?? moet je bijna schotel's gaan aanbrengen..
Op zondag 20 januari 2002 19:55 schreef FatalError het volgende:
Met 10BaseT-over-VDSL haal je 1 kilometer met cat 3 of betere kabel. Maar ik kan je niet vertellen waar die apparatuur te koop is of wat het kost.
VDSL?? Wattisda?? Klinkt hoopvol.. mag uiteraard wat kosten. Ik verw8 niet dat ik dit goedkoop kan oplossen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er heeft ooit 10Broad-36 bestaan, 10 Mbps Ethernet met een breedband-technologie over 75 Ohms coax-kabel (audio/video), een bereik van 3600 yards = ca. 3300 m, maar naar hardware daarvoor loop ik als verzamelaar ook nog te zoeken.

Anders zou ik je toch aanraden voor glasvezel te gaan. Zo exorbitant duur is dat tegenwoordig niet, en je kunt aan beide kanten ofwel een (3Com) hub met fiber-module, ofwel een TX/FX-converter neerzetten. Het voordeel is dat je dan, met dezelfde kabel en connectoren, kunt beginnen op 10 of 100 Mbps, en door kunt groeien tot 1000 Mpbs.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:55

Tux

weet iemand een site met tarieven voor fibreswitches en fibrekabel :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 20 januari 2002 19:47 schreef Sn3akz het volgende:
Heeft iemand een ID of dit uberhaupt mogelijk is??

Het moet dus door de grond.. Niet echt een mogelijkheid om onderweg repeaters ertussen te zetten...

Zijn er misschien versterkers??
een repeater is ook een versterker :)

Nu door de lucht lukt dat wel maar dat is ook heel duur en als het serieus mistig is kan je achter je verbinding ook wel fluiten... :D
Je hebt wel verschillende soorten straalverbindingen, ze zijn niet allemaal zo gevoelig.
Maar een straalverbinding als enigste connectie hebben naar een andere locatie is toch niet aan te raden volgens mij.

Gewoon zoals mvdejong zegt voor glasvezel gaan...
Goedkoop zal het niet zijn maar het zal tenminste geen problemen geven ( glasvezel is wel heeeeel breekbaar ;) )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 21:35 schreef paus_j_p2 het volgende:
weet iemand een site met tarieven voor fibreswitches en fibrekabel :?
www.dunnet.nl

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kan het wel, maar dan moet je repeaters er tussen
gooien.

om de 500m of zo(weet niet zeker of het 500m is)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon met glasvezel gaan werken. Is snel, betrouwbaar en duur.
Eeh sorry dat laatste is natuurlijk een min puntje... Maar tis tegenwoordig voor bedrijven goed te doen hoor.

Een repeater is geen verstereker !
Een repeater bouwd het singaal opnieuw op. Versterken kan niet bij netwerken.

Normale utp cat 5 kan ongeveer 100 M aan en STP iets meer. dacht 110 M.
Is dus niet echt handig.
Neen neem gewoon een glasvezel kabel.

Informeer voor de prijzen bij een kabel leg bedrijf. Schuuring Communicatie Netwerken bijvoorbeeld.
www.schuuring.nl

Zei kunnen de kabel voor je leggen en zullen vast wel weten wat voor apparatuur je nodig hebt en wat dat ongeveer kost.
(kep er stage gelopen)

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:08
je kunt toch ook gewoon twee adsl modems back-to-back zetten? Daar haal je een redelijke snelheid mee en ik denk dat de prijs wel zal meevallen, geen idee eigenlijk wat dat kost, maar twee usb-modems voor een redelijke prijs moet je toch wel kunnen vinden.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met 2 adsl modems gaat het zeker niet lukken, die willen alleen maar met een dslam babbelen.

2 Baseband modems en een 2 draads verbinding lukt wel makkelijk over die afstand. Snelheid is iets van 2Mbit dan.

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

kijk hier eens [topic=365596]

straal verbinding met laser

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb in een straat in beuningen een keer met 3 anderen een netwerk aangelegt die op het langste punt 700m haalde, snelheid was knudde maar het kan wel.
als je een beetje handig bent met hubs/routers...........

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Sn3akz
Jongens jongens... time out :)

Ik heb nu een paar grappige dingen voorbij zien komen:
Op zondag 20 januari 2002 21:45 schreef Pr3d4t0r het volgende:
een repeater is ook een versterker :)
Nee.. een repeater is een herhaler.. geen versterker. Ik bedoelde een apparaat het om het signaal te versterken voordat ut die lange lijn opgaat
Op zondag 20 januari 2002 22:00 schreef jhead22 het volgende:
Gewoon met glasvezel gaan werken.
Uiteraard :) :P lees nou eens de topic-titel. Ik snap zelf ook wel dat het met glasvezel kan, maar das niet m'n vraag :) maar toch bedankt voor ut meedenken
Op maandag 21 januari 2002 01:45 schreef rambo-2001 het volgende:
straal verbinding met laser
Moooi :) Alleen jammer dat het dwars door de duinen/bos moet. En aangezien het Zuid Hollands Landschap nogal fel tegen het kappen van bomen is, wordt dat een lastige klus
Op zondag 20 januari 2002 21:56 schreef geforce5_guy het volgende:
je kan het wel, maar dan moet je repeaters er tussen
gooien.
Geen commentaar.. ohja.. toch wel: Lees de 1e post eens! :) |:(

Maar er staan wel een paar hoopvolle bij :) Ik w8 nog even af.. bedankt iig voor al jullie reacties :)

• mvdejong

mvdejong

Op maandag 21 januari 2002 16:15 schreef Sn3akz het volgende:
Uiteraard :) :P lees nou eens de topic-titel. Ik snap zelf ook wel dat het met glasvezel kan, maar das niet m'n vraag :) maar toch bedankt voor ut meedenken
[..]
Als je al besloten hebt dat glasvezel geen optie is, geef dat dan in je vraagstelling aan. Waarom moet het koper zijn ?
Hoe beter die omschrijft wat wel en niet binnen de opdracht valt, hoe makkelijker het voor ons is om te besluiten of reageren zinnig is.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Sn3akz
Op maandag 21 januari 2002 16:33 schreef mvdejong het volgende:
Als je al besloten hebt dat glasvezel geen optie is, geef dat dan in je vraagstelling aan. Waarom moet het koper zijn ?
Ik d8 dat het duidelijk genoeg in de topic-titel stond.
UTP/BNC

Waarom het koper moet zijn?? Omdat ik geen rijk vermogend man ben die zomaar alle HW kan kopen die je nodig heb voor fiber. (jammer genoeg)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 21 januari 2002 16:15 schreef Sn3akz het volgende:
Jongens jongens... time out :)

Ik heb nu een paar grappige dingen voorbij zien komen:
[..]

Nee.. een repeater is een herhaler.. geen versterker. Ik bedoelde een apparaat het om het signaal te versterken voordat ut die lange lijn opgaat
[..]
Nja daar heb je gelijk in natuurlijk :(
ik was even misleid, sorry ;)

Als het koper moet blijven vraag dan naar de prijs van een DSL oplossing zoals paar maal vermeld geweest...
Ik heb er geen idee van wat dat kost maar je bespaart wel in ieder geval op de kabel zelf...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

volgens mij als je cat5e kabels pakt of zelfs cat6 moet het gewoon haast wel lukken.

[tip] Span wel een staalkabel en draai daar de de kabel omheen anders is hij zo kapot[/tip]

edit:
je hebt versterkers heb ik gehoord maar ik weet niet waar je ze kan kopen en al helemaal niet hoe duur ze zijn. met coax moet het denk ik makkelijker kunnen want daar heb van alles voor (snelheid zal bar en boos zijn)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Y0ur1
  • Niet online
Is dat niet illegaal zo alles door de lucht? En als nou iemand anders op dat idee komt krijg je dan geen storingen enzo?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
dit heeft weer een hoog hobby bob gehalte, wie gaat er nu een 900meter lange kabel spannen door een woonwijk of een bos... dat doe je toch niet. wat denk je dat 900meter kabel wel niet kost.

anyway, vreemd allemaal.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 17:40 schreef LeNNy het volgende:
dit heeft weer een hoog hobby bob gehalte, wie gaat er nu een 900meter lange kabel spannen door een woonwijk of een bos... dat doe je toch niet. wat denk je dat 900meter kabel wel niet kost.

anyway, vreemd allemaal.
guldentje of 1400 denk ik tja je zal het nodig moeten hebben.

misschien een andere oplossing.

Als iemand van jullie adsl of kabel heeft (in ieder geval niet per minuut moet betalen) kan je het denk ik anders doen is wel moeilijk.

je laat de gene met de constante internetverbinding naar een server bij het ander huis bellen (het kan heb je progs voor) vervolgens maak je een netwerk in dat huis en dan heb je volgens mij en netwerk :D.

specs | specs server

• Sn3akz
vreemd allemaal.
Vreemd?? wie heeft het hier over spannen?? gewoon ingraven die handel..

Je trekt een beetje voorbarige conclusies, maar goed..

Ik zal het even voor je uitleggen... misschien vind je het dan wat minder 'vreemd' :?

Het is in de 1e plaats niet voor mijzelf, maar voor iemand die in de duinen woont en dus geen kabel heeft. Hierzelf is Chello wel beschikbaar, maar bij hem niet, omdat er eenvoudigweg geen coax ligt. snap je??

Het eerstvolgende huis dat op coax aangesloten is ligt ongeveer 900 meter verderop. Omdat coax doortrekken door Eneco ongeveer 30.000 gulden kost en het toch maar ergens zo lullig stukje is, leek het ons een aardig idee om eens even te kijken of het mogelijk is om dat stuk te overbruggen met UTP.. is dat zo vreemd??

We zetten dus een kabel-modem in het huis met coax neer en dan met UTP naar z'n huis.. Hij zit nu nog met morse-signaal te internetten :)

Ik hoop dat je ut wat minder vreemd vindt :)
Wie gaat er nu een 900meter lange kabel spannen door een woonwijk of een bos... dat doe je toch niet. wat denk je dat 900meter kabel wel niet kost.
Ikke wel.. en als het je nix lijkt.. post dan nix.. |:(

Wat de kosten betreft: ten eerst verkoopt m'n vader die troep, dus daar kan ik vrij goedkoop aan komen, ten tweede is dat nog altijd goedkoper dan kabel daar nemen, en ten derde heb ik gezegd dat het best mag wat kosten.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Kijk, we willen je best helpen, maar wees dan ook ff zo aardig onze ideeen niet steeds af te kraken,

we willen je helpen, en dan kraak jij onze ideeën af, dan houdt nogal snel op

• Sn3akz
Op maandag 21 januari 2002 21:11 schreef Rolex het volgende:
Kijk, we willen je best helpen, maar wees dan ook ff zo aardig onze ideeen niet steeds af te kraken,

we willen je helpen, en dan kraak jij onze ideeën af, dan houdt nogal snel op
Ik kraak nix af, ik zeg alleen dat het niet zo de bedoeling is of anders moet.. daar is toch nix mis mee?? En die laatste post van LeNNy was ook niet echt een idee.... toch?

Hoe kom je trouwens op dat 'ons'? Je hebt zelf nog geen idee aangedragen ;) :)

Het spijt me dat ik een beetje afkrakerig overkom, maar ik wil alleen stimuleren om verder te zoeken. die 1e post van dreamer is bijvoorbeeld behoorlijk hoopvol. die kraak ik toch ook niet af??

edit:
typo's

• mvdejong

mvdejong

Als je kijkt naar de oplossingen kun je ze groeperen :
a. mijn suggestie 10Broad36, maar dat is zeldzame antiek;
b. technologisch geavanceerde oplossingen.
a. is fascinerend, maar twijfelachtig te realiseren, en niet te onderhouden wegens gebrek aan reserve-onderdelen;
b. is hoe dan ook duur, de kabel (als je niet voor draadloos gaat) is goedkoop, maar de randapparatuur komt aanmerkelijk duurder uit dan die voor glas (10 Mpbs fiber-modules zijn ronduit goedkoop, 100 Mbps is best betaalbaar).
Als je dan de kosten gaat optellen, dan blijkt naast het graven de hardware tussen koper en glas niet echt uiteen te lopen, en het voordeel van glas is dat je een off-the-shelf oplossing neerlegt, wat zeker in onderhoud, zowel fysiek als netwerk-inrichting, een groot voordeel is.

Ik weet niet wat voor performance je wil, maar kijk toch ook eens of je in jullie buurt een Internet-provider kunt vinden die SDSL-lijnen acceptabel aanbiedt. Als dat toe doen is, zit je met een VPN tussen beide locaties ook niet slecht.

• Sn3akz
Op maandag 21 januari 2002 21:40 schreef mvdejong een heel lang verhaal
Kijk HIER heb ik wat aan.

Ehm: voor de duidelijkheid: Het gaat hier dus niet om een netwerk te creëren, maar puur voor kabel-modem -> PC/HUB dus performance is niet echt prioriteit nummer 1.. Als die lijn maar 200 KB/s max kan halen izzut zat :)

Zit te denken om misschien eekhoorntjes op en neer te laten rennen met data pakketjes op hun rug.. is misschien wel zo makkelijk

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18
Of als je een beetje kunt knutselen maak je een RONJA

http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/

Repareren doe je zo.

• Sn3akz
Heb ik over ged8.. maar dan spelen die bomen weer op... is echt een compleet bos zeg maar :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff iets heel anders, hoe wil je toestemming krijgen om 900 meter kabel in de grond te proppen...

de betaler vervuilt

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 22:18 schreef GA!S het volgende:
ff iets heel anders, hoe wil je toestemming krijgen om 900 meter kabel in de grond te proppen...
[ahum] nacht werk [/ahum]

wat je misschien kan is naar een elektronica boer gaan misschien hebben zij een idee (in breda heb ik bijvoorbeeld een zaakje die misshcien wel een oplossing heeft zal ff langs gaan moet er toch in buurt zijn morgen)

specs | specs server

• Ed.

Ed.

Wat ik nog totaal niet heb gehoord in dit draadje is dat als je het onder de grond gaat aanleggen, je de kabels wel ff met lood moet beschermen, want voor je het weet vreten bacteriën er dwars door heen, en dan heb je de poppen aan het dansen.

Waarom denk je dat Eneco er 30.000 voor vraagt? Omdat de kabel met de bescherming eromheen enorm kostbaar is.

Je mag dus een goed gevulde portomonee hebben wil je dit gaan aanleggen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 21 januari 2002 22:58 schreef Rolex het volgende:
Wat ik nog totaal niet heb gehoord in dit draadje is dat als je het onder de grond gaat aanleggen, je de kabels wel ff met lood moet beschermen, want voor je het weet vreten bacteriën er dwars door heen, en dan heb je de poppen aan het dansen.

Waarom denk je dat Eneco er 30.000 voor vraagt? Omdat de kabel met de bescherming eromheen enorm kostbaar is.

Je mag dus een goed gevulde portomonee hebben wil je dit gaan aanleggen.
Volgens mij moet je hem ook wel ietsje dieper leggen dan 20cm. Flinke graafwerkzaamheden die je niet in 1 nachtje uit kan voeren lijkt me...

de betaler vervuilt

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 23:19 schreef GA!S het volgende:

[..]

Volgens mij moet je hem ook wel ietsje dieper leggen dan 20cm. Flinke graafwerkzaamheden die je niet in 1 nachtje uit kan voeren lijkt me...
hmm hebben beide toch wel erg gelijk dan moet je het denk ik draadloos doen dus dmv een schotel op je dak plaatsen

specs | specs server

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Het leggen van kabel (of dat nou glas of koper is) kost ongeveer 40 Euro per meter. Dat is dan de kabel zelf, de benodigde vergunningen, het salaris van het mannetje dat moet scheppen (900 meter wil je echt niet zelf doen) enz enz.

Dus waarschijnlijk is glas maar fractioneel duurder dan een koper oplossing. Zeker gezien het feit dat je ook voor kopen speciale apparatuur aan zult moeten schaffen. De eerder genoemde base-band modems zijn echt niet zo goedkoop.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Neem in dat afgezonderde huisje sateliet internet. Blijf je echter wel betalen per maand :(

Is er niet een mogelijkheid om gewoon tweelings snoer te gebruiken en je normale spanningjes die over coax netwerk gaan te verhogen naar 220 V ofzo ? Die spanning is niet verdwenen naar 900 M. Ja misschien dat het verschil tussen een 1 en 0 minder word. Maar met een verschil van 220V lijkt me dat sterk

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Oh ja, als het puur om de verbinding gaat, dan kan je ook een analoge huurlijn van KPN-telecom nemen. Dat kost als beide aansluit punten op dezelfde centrale liggen ook niet zo veel. (Was iets van 50 piek per maand ofzo) Dan kan je een 33k6 verbinding maken, en hoef je zelf niks met kabels te doen.

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 30-04 15:25

lonkhuijzen

100% ADH

Eerst het signaal filteren zodat de ruis weggehaald word.
Dan een power amplifieer aansluiten dan het signaal over de coax versturen. dan bij aankomst weer filteren omdat door de afstand er weer ruis bijkomt (interferentie etc.).
Dan weer een power amplifieer eropzetten (mocht het signaal te zwak zijn)

en dan kan je je signaal oppakken.. :)

Met deze opstelling moet het mogelijk zijn om 900 meter te overbruggen. Dit is dus de officiele manier zegt mijn vriendinnetje...

De reden dat kabelmaatschappijen zulke dure kabels geruiken is dat ze niet van die dure filters en poweramplifiers hoeven te gebruiken..
power amplifiers vreten namelijk stroom
Dan betalen ze liever 1 keer iets meer (shielded cables)
dan iedere maand veel aan elektriciteit

.. vrouwen en techniek... maarja hehe ze haalt haar vakjes netjes dus ze zal het wel weten :D

Hoe het in de praktijk in zijn werk gaat weet ik niet precies maar http://www.questlink.com (gratis aanmelden) heeft er een hele site over

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Mogelijke oplossing is SDSL over UTP. Kan ongeveer 3.5 km, met een snelheid van 2Mbps. Kost 1500 EUR per SDSL-ethernet-extender.

• Ed.

Ed.

Hoeveel geld heb je hier trouwens max voor over?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:45

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 22 januari 2002 07:29 schreef Maurice het volgende:
Mogelijke oplossing is SDSL over UTP. Kan ongeveer 3.5 km, met een snelheid van 2Mbps. Kost 1500 EUR per SDSL-ethernet-extender.
Dit lijkt me -als je het idd over koper wil doen- toch wel de beste oplossing. Maar draadloos kan echt niet, bijvoorbeeld een mast neerzetten ofzo?

• Sn3akz
Ik begin het hoe langer hoe duisterder in te zien :)

Ingraven is geen probleem.. heb veel vrienden en het hoeft niet in 1 n8, want er komt nooit iemand in dat gebied, je kan dus gewoon de rol kabel laten liggen in een plastic zak ofsow waar je gebleven bent.

Om door de grond te gaan kan je gewoon slagvaste elektriciteits pijp gebruiken.. liggen hier de nodige meters ;)

Vergunningen... ehm.... ;)
Op dinsdag 22 januari 2002 02:14 schreef little_soundman het volgende:
Oh ja, als het puur om de verbinding gaat, dan kan je ook een analoge huurlijn van KPN-telecom nemen. Dat kost als beide aansluit punten op dezelfde centrale liggen ook niet zo veel. (Was iets van 50 piek per maand ofzo) Dan kan je een 33k6 verbinding maken, en hoef je zelf niks met kabels te doen.
Ja.. hebben we over na zitten denken, maar hij heeft nu ISDN als internet.. En hij wil kabel internet. dus een huurlijn heeft ook echt geen effect (voor meer duidelijkheid over de precieze situatie lees ff het verhaal een paar posts hierboven)

Glasvezel wordt wel erg interessant ineens.. toch ff naar prijzen zoeken... wie weet

iig weer bedankt voor de vele posts

• roger is here
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

Neem je wel een slijptol me om die boomwortels ddor te zagen/slijpen :z

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

900meter graven met een schopje is wel heel veel hoor :)
Best wel grote hoop vrienden en paar vaten gratis bier inzetten dan :D

Of grovere middelen inzetten ;)
Ergens een tractor + zware ploeg geraken of kleine graafkraan huren...

• Sn3akz
Op dinsdag 22 januari 2002 17:55 schreef roger is here het volgende:
Neem je wel een slijptol me om die boomwortels ddor te zagen/slijpen :z
Goed plan :) Neem wel een ketingzaag mee.. midden in de n8.. merkt niemand :)
Op dinsdag 22 januari 2002 19:00 schreef Pr3d4t0r het volgende:
900meter graven met een schopje is wel heel veel hoor :)
Best wel grote hoop vrienden en paar vaten gratis bier inzetten dan :D

Of grovere middelen inzetten ;)
Ergens een tractor + zware ploeg geraken of kleine graafkraan huren...
Uhuh.. heb wel spullen :) en zoals ik al zei: we hebben geen haast. kan best een paar weken overheen gaan.

En je weet niet hoe gezellig het kan zijn :) als het maar lekker weer is!

• Sn3akz
Na 2 dagen verdiend deze wel weer een schopjuh :)

Verwijderd

En het leuke van dit verhaal is dat dit dus allemaal voor mij is.

Het gaat namelijk zo.....

Ik woon ergens ver weg. Mijn buren hebben allemaal geen kabel tv(dus ook geen internet) :P. Dit is KUT

Een vriend van mij (500 meter verder op) heeft wel kabel tv.
maar nog geen internet,

Ik wilde dus samen met SN3akz en die vriend ff kabel aanleggen. Nu zijn er 2 problemen.

a: de coaxkabel waar hij tv op kijkt is niet goed genoeg voor kabel internet(heeft met de versterkers te maken).
KUT
Dus dachten wij: We sluiten gewoon de kabelmodem 400 meter verderop in een schuurtje aan en vervolgens trekken wij op 1 of andere manier een kabel naar zijn huis. En vervolgens van zijn huis naar mijn huis. Pleuren we daar een server neer en ziezo. En de buren vinden het best als ik ff bij hun een kabel door de tuin trek.

Probleem b:

Nu de kabel nog.

Welke kabel. Utp cat 3,5,5a,6 ? Glas (doek toch niet veel te duur). Coax (waar ga ik nu in deze tijd nog 900 meter coax vandaan halen (dikke coax)). of zijn er nog andere mogenlijkheden. Stralen gaat ook niet. veel te veel bomen.

DUS

HELLUP :'(

Verwijderd

Trouwens
Als ik wel glas zou doen heb ik nog genoeg AUI naar Glas liggen. 10 MBit
Ook nog switchen 10 Mbit met AUI, UTP en Coax
das allemaal het probleem niet.*D

$P()()K!3

Verwijderd

HAHA
Ben ik weer
na veel lezen van al die reply'z
ben ik gaan zoeken voor wireless lan :)

Toen kwam ik op de webzijde van Intel (Ja heel vies als je AMD hebt, maar ok).

Daar kwam ik een wireless access point tegen die een straalbereik heeft van 1500 ft (460 meter). Das genoeg voor mij.

toch ?? :?
of is dit niet zo'n al te best id ? :?

kost 484 (pl)euro voor de access point
en 100 (pl)euro per Wireless netwerk kaart

is 684 (pl)euro (1500 Piek) ;(

Toch goed uit te houden. :?

of niet ?

Verwijderd

Loop deze jongen nou niet af te zeiken.... hij heeft het al zo moeilijk...

hij heeft motorrijbewijs maar geen motor...

IK HEB LEKKER WEL EEN MOTOR!!!!

Kusjes Ivo

PS.... je zou dan 9 a 10 repeaters nodig hebben.... GAFFER!!

Verwijderd

Kun je niet gewoon de coax van je tv door trekken over 900 meter, hier zijn wel relatief goedkope dikke kabels voor te krijgen......zet je het modem gewoon bij hem binnen...

• Sn3akz
Op vrijdag 25 januari 2002 01:09 schreef Rismo het volgende:
Kun je niet gewoon de coax van je tv door trekken over 900 meter, hier zijn wel relatief goedkope dikke kabels voor te krijgen......zet je het modem gewoon bij hem binnen...
Dat lijkt ons tot nu idd de beste optie.. grond-COAX leggen. Aan elke kant een bi-directionele versterker eraan en bidden... :)

Ik ga nu ff informeren voor de prijzen van die versterkers
Op vrijdag 25 januari 2002 00:50 schreef gaffer het volgende:
je zou dan 9 a 10 repeaters nodig hebben.... GAFFER!!
Lees de 1e post eens Ivo.... twit.. :)

[Edit] ff ingekort :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien een idee, maar als je Twin-koper lijn heb (dus 2 kopere kernen) zou je volgens mij met adsl-modem/router kunnen werkendenk ik. Jij servert, en hij bouwt VPN op naar jouw.

Just My Weird Thoughts :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Met coax kom je een aardig stuk (185m officieel).
Op mijn werk hebben we segmenten van 250m liggen die prima werken. Bij 300m ontstaan er echter wel degelijk problemen.
Helaas is ook dat niet genoeg voor je.
glazvezel gaat idd wel in de papieren lopen:
2x 3com 985 NIC fl 1600,- ; 2 glaskabel connectors fl 200,-, glaskabel 900 x fl 3,- is totaal fl 4500,-
Dit is nog exclusief een beschermende mantel voor de kabel wat wel handig is als hij in de grond moet liggen.

• Sn3akz
Hmmm.. is toch wel duur.. nouja.. even uitzoeken wat de rest kost en dan afwegen.. Ik heb nog geen info over die versterkers...

Komt morgen wel :)

• Sn3akz
Al met al is er nog geen gouden tip binnengekomen

Zou het dan toch het beste zijn met COAX doortrekken en kabelmodem bij hem binnenzetten??

Blijft wel veel graafwerk :)

Verwijderd

ik weet niet of dit al is genoemd maar wat dacht je van een huurlijn ? ik weet niet hoeveel dataverkeer er overheen moet en wat het mag kosten enzo maar veel bedrijven met meerdere vestigingen lossen het zo op (rabobank dordrecht heeft zo bv een 2mbit verbinding.

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Op dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef miessie het volgende:
ik weet niet of dit al is genoemd maar wat dacht je van een huurlijn ? ik weet niet hoeveel dataverkeer er overheen moet en wat het mag kosten enzo maar veel bedrijven met meerdere vestigingen lossen het zo op (rabobank dordrecht heeft zo bv een 2mbit verbinding.
Psies.
Of allebei kabel-internet (oid) en dan vpn-ntje...

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 00:25

nielsj

ondertitel

ik weet niet hoe snel het moet zijn, maar dit kan wel een aardige oplossing zijn:

http://www.nokia.com/networks/product_catalogue/product_highlights/1,23286,,00.html?prod_id=00T67000&path=mcat&mcat=9540&scat=9544

gezocht in google op baseband dsl modems

blup blup

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 13:49 schreef Venger het volgende:
Met coax kom je een aardig stuk (185m officieel).
10BASE5 (COAX) kan tot 500 meter officiël, zal es opzoeken hoe dat precies zat

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 14:58
Er zijn 2 soorten COAX, thinnet kan dus tot 185m en thicknet, dat kan dus tot 500m.

ff een heel vreemd id van me, wat als je nou een stroomkabel van 500m meetrekt en een metalen kastje in elkaar knutselt en daarin een repeater zet (ik weet dat je zei dat repeaters geen optie waren maar ik opper maar een suggestie)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
er zijn draadloze accespoints die met enig modwerk en opvoerwerk te vergroten zijn tot een berijk van 2km in de open lucht.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:42
Op dinsdag 19 februari 2002 12:23 schreef jaspernl het volgende:

[..]

Psies.
Of allebei kabel-internet (oid) en dan vpn-ntje...
Tja, of je leest ff het hele topic... Het gaat er juist om dat er op de remote locatie helemaal geen internet is (nou ja, isdn dus...)

Tja, kosten weet ik zo ook niet, maar ik dacht dat huurlijnen van 2mbit toch erg prijzig waren...

Er zijn inderdaad wel, euh, hoe ze heten weet ik niet precies, maar dan heb je zeg maar een prive-huurlijn met aan beide kanten zo'n modemgeval. Gaat meen ik over 1 koperpaar, maar hoe snel dat gaat weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:12
Bestel voor de gein eens de blackbox catalogus. Daar staan allemaal typen modems e.d. in die over 1 of 2 paren snoer enkele kilometers bij enkele 100 kilobits tot enkele megabits halen. Prijzen vanaf zo'n € 1000 per kant :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Sn3akz
Bedankt voor alle reacties!! Ik kom net terug van 3 weken wintersport, vandaar dat ik een tijdje stil ben geweest :)

De reply's:
Op dinsdag 19 februari 2002 17:47 schreef jadjong het volgende:
er zijn draadloze accespoints die met enig modwerk en opvoerwerk te vergroten zijn tot een berijk van 2km in de open lucht.
Klopt.. ook zonder opvoerwerk zijn er acces points die 2 km kunnen overbruggen.. maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen :(
Op dinsdag 19 februari 2002 12:13 schreef miessie het volgende:
ik weet niet of dit al is genoemd
Dat kan je lezen in het topic :z
Op dinsdag 19 februari 2002 17:13 schreef DeadPool het volgende:
ff een heel vreemd id van me, wat als je nou een stroomkabel van 500m meetrekt en een metalen kastje in elkaar knutselt en daarin een repeater zet (ik weet dat je zei dat repeaters geen optie waren maar ik opper maar een suggestie)
Het idee is vreemd genoeg om te kunnen werken :)

Je kan zelfs het signaal over de 230V kabel laten lopen met signaal modulatie, maar dan komt er weer hele andere apparatuur bij kijken..

Het probleem is dus ook dat als je die kabel langs UTP legt dat er een ijzeren schotje tussen moet zitten om geen last te hebben van magnetische velden... wordt lastig.. *zucht*

Bedankt weer allemaal :) We komen steeds een stukje verder (en ik schrijf te lange berichten)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 21:51 schreef Sn3akz het volgende:
Bedankt voor alle reacties!! Ik kom net terug van 3 weken wintersport, vandaar dat ik een tijdje stil ben geweest :)

De reply's:
[..]

Klopt.. ook zonder opvoerwerk zijn er acces points die 2 km kunnen overbruggen.. maar dat gaat behoorlijk in de papieren lopen :(
Ik had het over de huistuin en keukendingen van linksys e.d.
ap voor €300x2 en klaar.

Verwijderd

Kijk eens op de site van blackbox (www.blackbox.com) hebben leuke oplossingen bv SDSL of HDSL. Dit bedrijf heeft overgins ook een nederlandse vestiging.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
mijn excuses voor het opdissen van een extreem oud topic, maar ik ben razend beniewd naar de afloop van dit verhaal?

Verwijderd

Dit vind ik uit de klauwen lopen. À la dat je dat doet met een topic waarin je zelf actief bent geweest en dat niet veel ouder is dan een paar maanden, maar zomaar voor niks een topic van goed drieëneenhalf jaar oud kicken gaat me te ver.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.