Op maandag 21 januari 2002 17:40 schreef LeNNy het volgende:
vreemd allemaal.
Vreemd?? wie heeft het hier over spannen?? gewoon ingraven die handel..
Je trekt een beetje voorbarige conclusies, maar goed..
Ik zal het even voor je uitleggen... misschien vind je het dan wat minder 'vreemd'
Het is in de 1e plaats niet voor mijzelf, maar voor iemand die in de duinen woont en dus geen kabel heeft. Hierzelf is Chello wel beschikbaar, maar bij hem niet, omdat er eenvoudigweg geen coax ligt. snap je??
Het eerstvolgende huis dat op coax aangesloten is ligt ongeveer 900 meter verderop. Omdat coax doortrekken door Eneco ongeveer 30.000 gulden kost en het toch maar ergens zo lullig stukje is, leek het ons een aardig idee om eens even te kijken of het mogelijk is om dat stuk te overbruggen met UTP.. is dat zo vreemd??
We zetten dus een kabel-modem in het huis met coax neer en dan met UTP naar z'n huis.. Hij zit nu nog met morse-signaal te internetten
Ik hoop dat je ut wat minder vreemd vindt

Op maandag 21 januari 2002 17:40 schreef LeNNy het volgende:
Wie gaat er nu een 900meter lange kabel spannen door een woonwijk of een bos... dat doe je toch niet. wat denk je dat 900meter kabel wel niet kost.
Ikke wel.. en als het je nix lijkt.. post dan nix..
Wat de kosten betreft: ten eerst verkoopt m'n vader die troep, dus daar kan ik vrij goedkoop aan komen, ten tweede is dat nog altijd goedkoper dan kabel daar nemen, en ten derde heb ik gezegd dat het best mag wat kosten.