Ik heb een mooie Debian server inelkaar gezet. Ik heb een basis kennis van Samba. Ik kan dus bijvoorbeeld vanuit Windows een map op de Samba server bekijken of een stukje text vanuit Word printen via Samba. Ik gebruik de Debian server ook om mijn Chello verbinding te delen voor de andere bewoners, ik draai onze homepage en ook alle email wordt door de Debian server geregeldt. Maar ik vond dat er nog wel iets bij kon.
Ik wil namelijk (net zoals mij op school) een domein opzetten waarbij eigenlijk elke pc "gelijk" is. Elke bewoner krijgt een eigen gebruikersnaam en password. Met deze gebruikersnaam en password kan dan op een PC ingelogt worden. Als er wordt ingelogt wordt er een script gerunt, wat alle instellingen voor de PC maakt. Dit zijn dus:
- Het IP adres instellen (elke grbuiker krijgt een eigen IP)
- De user settings (De user settings worden op de server
bewaard. Zoals de Start Menu items, desktop achtergrond,
emails van Outlook, eigenlijk alles...)
- De tijd wordt met de server gesynct
Ook kan worden ingesteld of een bepaalde user op internet kan, welke sites hij NIET bekijken, en de bandbreedte die hij mag "wegzuigen".
Het moet dus een soort Windows NT SBS server worden. Dit is volgens mij wel mogelijk met Samba. En misschien een paar andere GPL software pakketjes.
Graag serieuze reply's
Ik wil namelijk (net zoals mij op school) een domein opzetten waarbij eigenlijk elke pc "gelijk" is. Elke bewoner krijgt een eigen gebruikersnaam en password. Met deze gebruikersnaam en password kan dan op een PC ingelogt worden. Als er wordt ingelogt wordt er een script gerunt, wat alle instellingen voor de PC maakt. Dit zijn dus:
- Het IP adres instellen (elke grbuiker krijgt een eigen IP)
- De user settings (De user settings worden op de server
bewaard. Zoals de Start Menu items, desktop achtergrond,
emails van Outlook, eigenlijk alles...)
- De tijd wordt met de server gesynct
Ook kan worden ingesteld of een bepaalde user op internet kan, welke sites hij NIET bekijken, en de bandbreedte die hij mag "wegzuigen".
Het moet dus een soort Windows NT SBS server worden. Dit is volgens mij wel mogelijk met Samba. En misschien een paar andere GPL software pakketjes.
Graag serieuze reply's