[Laptop featron] geen reactie PCMCIA socket

Pagina: 1
Acties:

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Topicstarter
Ik heb een Featron 8600 laptop (P133-16MB bouwjaar eind 1996). Laptop heeft uiteraard een PCMCIA socket, maar reageert niet op het plaatsen van een kaartje. Het NIC kaartje is goed (getest in andere laptops). Het display-tje geeft ook geen PCMCIA kaart detectie aan. Volgens de handleiding zou een PCMCIA kaartje terstond herkend moeten worden (nog voor eventuele drivers geinstaleerd zijn).

Heb begrepen dat win95 niet overweg kan met PCMCIA (ook niet als ik alle bijgeleverde drivers installeer). Windows 98 ook geprobeerd. Geen resultaat. Er wordt geen kaartje gedetecteerd. Ten einde raad Linux geprobeerd, installatie leek vast te lopen en laatst gedane was PCMCIA detectie.

Verder in BIOS nagekeken, geen opties m.b.t. PCMCIA gevonden. Website fabrikant bestaat niet meer. Laptop gedemonteerd (je weet nooit), niets bijzonders gevonden (dacht misschien een losse verbinding, of een jumpertje :?).

Nu heb ik dus geen idee meer. Heeft iemand ervaringen met deze laptop of een idee wat er aan de hand kan zijn?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Topicstarter
^ niemand?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Misscien is de PCMCIA socket defect :? als het PCMCIA kaartje wel goed is..... |:(

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 19:47

Blauw

De Schreeuw

Misschien is ie als een ander apparaat gedetecteerd door windows? Kijk eens goed bij apparaatbeheer?