Van dezelfde muziek houden = zelfde karakter?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-01 16:19

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo all :)

Na c.a. 1900 posts is het toch eens tijd voor een thread in dit forum :)

Vanmiddag zat ik mezelf te vervelen, en ben toen maar eens mijn mp3-collectie gaan opruimen. Terwijl ik bezig was kwam ik langs mijn DJ Tonka download-dir, die ik nog even moest opruimen zodat ik ze naar mijn verzamel-dir kon verplaatsen.

Ik had Audio Galaxy toch open staan en heb gelijk maar even een query gedaan naar DJ Tonka. Ik vond alweer wat nieuwe mp3's (naast de 50 die ik voorheen al verzameld had) en al snel wist ik het weer: DJ Tonka roelt :D

Eenmaal in mijn verzamel-dir aangekomen merkte ik dat ik ondertussen alweer over 250 mb (53 files) aan DJ Tonka beschikte, en dat ik me geen enkele mp3 van hem kon herrineren die ik NIET mooi vond.

Vreemd... Ik ben in mijn hele leven nog nooit iemand tegen gekomen die dezelfde muziekstijl als ik leuk vond. Not even near actually... :'(
Maar, DJ Tonka krijgt het voor mekaar om al zijn nummers zo te maken dat ik ze mooi vind.
Elk nummer dat ik luister, lijkt wel of ik voor alles wat ik in mijn leven doe een passend nummer kan vinden. (ik fantaseer graag clips bij muziek)

Ik denk dat er vele factoren zijn waaruit een karakter afgeleid kan worden, muziek is er daar 1 van. Als 2 mensen nou van exact dezelfde soort muziek houden, hebben ze dan ook ongeveer hetzelfde karakter? (of gedrachtspatroon, thnx to NaOH)

Een zelfde nummer of muziekstijl kan bv voor verschillende mensen een totaal verschillend gevoel hebben, maar uiteindelijk vinden diezelfde mensen het gewoon allemaal 'mooi'.

Aan de andere kant, ik kan me over het algemeen vrij redelijk inleven in iemand anders. Maar ik kan me echt niemand meer voorstellen die van dezelfde muziek houd als ik.
Aan de muziek die ik luister lijkt een hoop vast te zitten, mijn denkwijze, mijn levensstijl, etc.

Dit kwam ik ook nog tegen:
http://www.gnod.net/music/related/dj+tonka.asp

Als ik hier kijk zie ik een aantal muziekstylen/artiesten die totaal NIETS met DJ Tonka van dien hebben, maar die wel redelijk overheen komen (let niet op die R.E.M., hier heeft iemand de database zitten spammen ofzo)

- 2 Unlimited, vond ik vroeger erg mooi
- Dune, erg gaaf
- Genesis, hebben ook gave nummers
- Kraftwerk, how the hell weet dat ding nou dat ik daarvan houd?
- Ace of Base, ook best leuk
- Daft Punk, zeer gaaf, vroeger veel geluisterd
- New Order, ook cewl :)
etc... Hoe kan het dat deze stijlen en artiesten bij elkaar gezocht zijn?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Kweenie hoe het zit met karkater. Wel vind ik dat de meeste mensen met dezelfde muzieksmaka min of meer een zelfde soort gedragspatroon te hebben. Gisteren nog op een feestje waar wat van die Slipknot mannetjes rondliepen. Meteen even een weddenschapje met een vriend gemaakt over welke het eerste ging kotsen en al na twee uur hingen er 3 van die Slipknotjes met hun kop in de plee.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Gedragspatroon, goed dat je het zegt... Heb ik gelijk even toegevoegd aan mijn post :)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 19:17 schreef Booster het volgende:

Ik denk dat er vele factoren zijn waaruit een karakter afgeleid kan worden, muziek is er daar 1 van. Als 2 mensen nou van exact dezelfde soort muziek houden, hebben ze dan ook ongeveer hetzelfde karakter? (of gedrachtspatroon, thnx to NaOH)
Mensen die muzieksmaak delen hebben imho idd vaak de zelfde denkbeelden.
Karakter is weer iets anders.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ok, voor we hier de mist in gaan, wat verstaan jullie exact onder karakter? Want misschien dat ik mijn vraag dan verkeerd formuleer...

Denkwijze valt toch ook onder karakter :? (tenminste, zo pik ik dit altijd op volgensmij)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 19:35 schreef Booster het volgende:
Ok, voor we hier de mist in gaan, wat verstaan jullie exact onder karakter? Want misschien dat ik mijn vraag dan verkeerd formuleer...

Denkwijze valt toch ook onder karakter :? (tenminste, zo pik ik dit altijd op volgensmij)
Moeilijke vraag, karakter is igg niet hetzelfde als je denkbeelden maar hoe je het precies moet omschrijven..?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• PsyFlash
  • Laatst online: 30-12-2025
Karakter:
de innerlijke eigenschappen die de ene persoon van de andere onderscheiden. Ik denk dat karakter iets is dat al vast ligt voor dat je veranderd dmv. interactie tussen mede mensen.

denkwijze:
Tja lastig, 2 dingen eigenlijk:
1 manier van denken
2 mentaliteit, opvatting.

Kijkend naar muziek keuze denk ik, dat het denkwijze is waar we naar kijken. in dit geval het onderdeel smaak. Je kunt immers muziek ook leren te waarderen. Nogmaals je karakter ligt vast. Denkpatronen van de mens gaan volgens een fenomeen dat Memen genaamd wordt. Je pikt ze op van je omgeving past ze soms aan, en bewaard de genen die bij je Karakter passen. Als een muziek stijl niet bij je karakter past zul je het volgens mij dus nooit gaan waarderen, maar je kunt muziek stijlen die wel bij je karakter passen leren te waarderen.
Conclusie: Mensen die van de zelfde muziek stijlen houden, lijken op het eerste gezicht waarschijnlijk op elkaar, het is echter lastig te beoordelen of hun karakters ook op elkaar lijken.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als muziek en karakter samen zouden hangen, zou ik in mijn leven vele karakters hebben gehad en nog steeds hebben. Ik luister dan ook nog steeds naar alle soorten muziek: Erasure, Dream Theater, Madonna, Savage Garden, Robbie Williams, Boney M, Bach, Kate Bush, Robert Miles, Jennifer Lopez,...
Ik denk dat muzieksmaak vooral samenhangt met de groep waarmee je omgaat en je leeftijd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 20:46 schreef PsyFlash het volgende:
Karakter:
Kijkend naar muziek keuze denk ik, dat het denkwijze is waar we naar kijken. in dit geval het onderdeel smaak. Je kunt immers muziek ook leren te waarderen. Nogmaals je karakter ligt vast. Denkpatronen van de mens gaan volgens een fenomeen dat Memen genaamd wordt. Je pikt ze op van je omgeving past ze soms aan, en bewaard de genen die bij je Karakter passen.
Ok, maar er is dus niemand in mijn omgeving die exact dezelfde muziek draait... De meeste luisteren juist het tegenover gestelde.
En deze muziek 'ontdekken' heb ik zelf gedaan, het is alleen wel afgeleid uit mijn vroegere 'vriendenkring':

- Hardcore was in. Ik vond Hardcore niet altijd leuk, maar Happy-Hardcore (nee, niet gabbertje, maar de ECHTE) beviel me beter. Dus paar cd'tjes gekocht.
- Paar jaar later, een liedje van Chilly Hi Fly (Is It Love) in een reclame voor een Disco/Club CDtje... Gelijk gekocht, heel lang naar geluisterd :)
- Internet, eindelijk tijd om per artiest hele collecties te downloaden. Dit gaf me pas de kans wat dingen te ontdekken.
Als een muziek stijl niet bij je karakter past zul je het volgens mij dus nooit gaan waarderen, maar je kunt muziek stijlen die wel bij je karakter passen leren te waarderen.
Nouja, leren... Het gaat helemaal vanzelf... Een liedje vind ik gewoon op het eerste gezicht mooi of niet. Ok, er zijn wel wat levels tussenin natuurlijk. Maar alleen als ik het mooi of redelijk vind zal ik er meer van downloaden.
Conclusie: Mensen die van de zelfde muziek stijlen houden, lijken op het eerste gezicht waarschijnlijk op elkaar, het is echter lastig te beoordelen of hun karakters ook op elkaar lijken.
Als je ze beide een tijdje kunt meemaken moet dat toch te doen zijn.
Op zondag 20 januari 2002 23:45 schreef haas het volgende:
Als muziek en karakter samen zouden hangen, zou ik in mijn leven vele karakters hebben gehad en nog steeds hebben. Ik luister dan ook nog steeds naar alle soorten muziek: [cut]
Ok, maar ook hier gaat het om het 'totaalplaatje', dus je hebt maar een karakter, alleen je houd van heel diverse muziek.
Ik denk dat muzieksmaak vooral samenhangt met de groep waarmee je omgaat en je leeftijd.
Mh, ik denk het dus niet... Al mijn vrienden luisteren andere muziek, deze muziektak heb ik in mijn uppie zitten verkennen...

Verwijderd

Niet mee eens! Ik houd bijvoorbeeld van heel veel verschillende soorten muziek. Van blackmetal tot zwaar brave muziek...

• PsyFlash
Op zondag 20 januari 2002 23:45 schreef haas het volgende:
Als muziek en karakter samen zouden hangen, zou ik in mijn leven vele karakters hebben gehad en nog steeds hebben. Ik luister dan ook nog steeds naar alle soorten muziek: Erasure, Dream Theater, Madonna, Savage Garden, Robbie Williams, Boney M, Bach, Kate Bush, Robert Miles, Jennifer Lopez,...
Gaaf, dat Kate Bush erbij staat, dan ken je ongetwijfeld Wuthering hights? Robert Miles is idd ook erg goed. Ik moet zeggen dat ik het toch wel eens ben met die laatste bewering. Tuurlijk zijn er dingen waar jij van houdt, en mensen uit je vrienden kring niet, maar ik denk dat het wel grote invloed uitoefent.
Op maandag 21 januari 2002 01:38 schreef Booster het volgende:
Ok, maar er is dus niemand in mijn omgeving die exact dezelfde muziek draait... De meeste luisteren juist het tegenover gestelde.
En deze muziek 'ontdekken' heb ik zelf gedaan, het is alleen wel afgeleid uit mijn vroegere 'vriendenkring'
Dat kan, omdat de muziek die jij graag luisterd dan waarschijnlijk bij je karakter past, of bij wat je enigsins gewend bent. Maar als er weinig mensen zijn die zich daar in kunnen vinden kan dat meerdere oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld zijn, dat bij de nieuwe vrienden kring heel andere karakters zijn, maar dat lijkt me een onwaarschijnlijkheid, omdat dat lastig vrienden maakt. Maar het kan ook zijn dat ze helemaal in een ander genre zitten, en dus eerst veel naar jou soort muziek moeten luisteren willen ze het gaan waarderen.

Een voorbeeld is bepaalde oosterse muziek stijlen. Op het begin zal dit klinken als het bioritme van de hoogbejaarde artiest, maar als je wat langer luistert kun je zoiets gaan waarderen. Dat happy-hardcore is ook zoiets, als je niet goed luisterd, en van te voren al denkt dat je er niet van houdt zal het klinken als slechts een hoop gebonk. Zo is dat denk ik met alles. Als iets zeg maar alien aanhoort, omdat je het niet kent zul je het niet gauw meteen mooi vinden, maar als je het vaker hoort zal dat misschien veranderen.
Nouja, leren... Het gaat helemaal vanzelf... Een liedje vind ik gewoon op het eerste gezicht mooi of niet. Ok, er zijn wel wat levels tussenin natuurlijk. Maar alleen als ik het mooi of redelijk vind zal ik er meer van downloaden.
Kijk dat bedoel ik dus, je vind het meteen mooi of niet mooi. Als je probeert in het tweede geval gewoon wat beter te luisteren, kan er soms toch nog wel wat waardering worden opgebracht. (er zijn natuurlijk enkele beruchte uitzonderingen)
Mh, ik denk het dus niet... Al mijn vrienden luisteren andere muziek, deze muziektak heb ik in mijn uppie zitten verkennen...
Als je dus wilt weten of ook anderen zoals je vrienden het kunnen waarderen, moet je ze af en toe eens een stukje sturen. Wie weet... ;)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 11:51 schreef Dryade het volgende:
Niet mee eens! Ik houd bijvoorbeeld van heel veel verschillende soorten muziek. Van blackmetal tot zwaar brave muziek...
Ok, maar in dit geval maakt dit voor jou dus een totaalbeeld.

Ik houd *voornamelijk* van clubmuziek, dat wil niet zeggen dat ik niet van andere soorten houd of er niet naar luister. Maar club past denk ik het beste bij mij van allemaal. (wat dus betekend dat ik daar meer liedjes tegenkom die bij mij passen dan in andere stijlen)
Op maandag 21 januari 2002 11:52 schreef PsyFlash het volgende:
Dat kan, omdat de muziek die jij graag luisterd dan waarschijnlijk bij je karakter past, of bij wat je enigsins gewend bent. Maar als er weinig mensen zijn die zich daar in kunnen vinden kan dat meerdere oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld zijn, dat bij de nieuwe vrienden kring heel andere karakters zijn, maar dat lijkt me een onwaarschijnlijkheid, omdat dat lastig vrienden maakt. Maar het kan ook zijn dat ze helemaal in een ander genre zitten, en dus eerst veel naar jou soort muziek moeten luisteren willen ze het gaan waarderen.
Ok, dat zou kunnen... Je weet hoe mijn vriendenkring eruit ziet :) Ik stuur ze ook regelmatig stukjes muziek en leg erbij uit wat ik erbij voel.
Meestal komt het erop neer dat ze begrijpen wat ik voel, maar daar houd het redelijk op.
Een voorbeeld is bepaalde oosterse muziek stijlen. Op het begin zal dit klinken als het bioritme van de hoogbejaarde artiest, maar als je wat langer luistert kun je zoiets gaan waarderen. Dat happy-hardcore is ook zoiets, als je niet goed luisterd, en van te voren al denkt dat je er niet van houdt zal het klinken als slechts een hoop gebonk.
Ik denk dat dat bij mij best meevalt... Ik luister zeer aandachtig naar de muziek die anderen mooi vinden, maar toch moet ik telkens weer (hoe vaak ik ook luister) weer concluderen dat ik het niet mooi vind en me er niet in kan vinden.
En ik begin iig nooit te luisteren met 'dit zal wel niet mooi zijn', want dat slaat gewoon als een lul op een drumstel.
Kijk dat bedoel ik dus, je vind het meteen mooi of niet mooi. Als je probeert in het tweede geval gewoon wat beter te luisteren, kan er soms toch nog wel wat waardering worden opgebracht. (er zijn natuurlijk enkele beruchte uitzonderingen)
Zo zwart-wit wilde ik het niet uitdrukken, ik zal het anders zeggen:
Als ik iets *echt* mooi vind, iets wat bij mij past, dan hoor ik dit vrijwel instant. En uiteraard zijn er ook liedjes die niet bij mij passen maar die ik wel mooi vind :)
Als je dus wilt weten of ook anderen zoals je vrienden het kunnen waarderen, moet je ze af en toe eens een stukje sturen. Wie weet... ;)
Dat doe ik al, maar er zijn slechts weinig mensen die er
a. intresse in hebben (anders gezegt... er zijn gewoon mensen die NIET naar mijn muziek willen luisteren omdat het house is, of van een bepaalde artiest)
b. tijd voor hebben
c. het hele stukje luisteren, ipv 15 secs.

[edit]
Overigens, even heel duidelijk, ik heb dus wel respect voor de muziekkeuze van iemand anders.

• PsyFlash
Oei, wat een lange reply weer.
oke daar gaan we:
Op woensdag 23 januari 2002 20:12 schreef Booster het volgende:
Ik denk dat dat bij mij best meevalt... Ik luister zeer aandachtig naar de muziek die anderen mooi vinden, maar toch moet ik telkens weer (hoe vaak ik ook luister) weer concluderen dat ik het niet mooi vind en me er niet in kan vinden.
En ik begin iig nooit te luisteren met 'dit zal wel niet mooi zijn', want dat slaat gewoon als een lul op een drumstel.
Zeg dat niet te vlug. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar (misschien onderbewust) beoordeel je veel liedjes al de eerste paar seconden dat je ze hoort. En als je in je hoofd eenmaal een mening over een nummer vormt pas je niet geheel makkelijk weer aan. Ik zal je binnenkort eens wat nummers sturen die ik mooi vind, en je moet daar maar eens goed naar luisteren, ik denk dat je ze wel kunt waarderen. Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat meer voorbeelden uit je collectie.
[..]
Ik houd *voornamelijk* van clubmuziek, dat wil niet zeggen dat ik niet van andere soorten houd of er niet naar luister. Maar club past denk ik het beste bij mij van allemaal. (wat dus betekend dat ik daar meer liedjes tegenkom die bij mij passen dan in andere stijlen)
Dat klinkt inderdaad vrij logisch, als je een bepaalde stijl mooi vind, zal je proberen binnen die stijl andere mooie dingen tegen te komen, die dus ook bij je passen. Ik ben nog niet bepaald een gourou in de muziek wereld, maar sinds ik kabel internet heb, ben ik al veel tegengekomen. Ik denk dat terugkomende op mijn eerste post in deze topic, ik misschien moet herformuleren wat ik precies wil zeggen. Jij hebt het al over muziek die "bij je past". Ik beweerde dat je muziek mooi kunt vinden als deze bij je karakter past. Ook heb ik het gehad over denkwijze. Jij zij:
Als ik iets *echt* mooi vind, iets wat bij mij past, dan hoor ik dit vrijwel instant. En uiteraard zijn er ook liedjes die niet bij mij passen maar die ik wel mooi vind.
Hieruit concludeer ik dat liedjes toch bij je denkwijze kunnen passen, terwijl ze afwijken van je karakter. Overigens bedoel ik hier niet dat je het wel / of niet met de teksten eens moet zijn. Ik heb het hier over het geheel. De tekst is een onderdeel daarvan. Als je een nummer kunt waarderen, maar er toch niet veel naar luistert, omdat je het niet bij je zelf vind passen, kunnen we het denk ik in deze cathogory indelen.

Maar...
Dan is er nog het soort.
Ik heb vaak dat iemand mij een nummer laat horen. Ik vind het ook altijd leuk als mensen dat doen. Deze nummers kan ik soms ook in een derde cathegorie indelen. Namenlijk nummers die je niet mooi vind, en niet bij jezelf vind passen, maar waarvan je meteen hoort wat anderen er goed aanvinden. Dat zijn nummers die ik dus nooit luister, maar daarom nog steeds niet slecht vind...

Terug komende op de hoofdvraag :)
Ik denk nog steeds niet dat als twee mensen van de zelfde muziek houden dat ze dan het zelfde karakter MOETEN hebben. Of dat als mensen van verschillende stijlen houden, dat ze er heel andere denkwijzen op na houden.

Ga dat maar eens na. Je kent genoeg mensen denk ik, waarvan je echt niet weet waarom ze op deze aardbol rondlopen. En van die mensen zijn er genoeg die van dezelfde muziek houden. Club is niet geheel onpopuliar.
En er zijn mensen die je als gelijkgestemden kunt beschouwen, en die toch van heel andere muziek kunnen houden.

conclusie
heel simpel:
Het een sluit het ander niet uit...
Dat doe ik al, maar er zijn slechts weinig mensen die er
a. intresse in hebben (anders gezegt... er zijn gewoon mensen die NIET naar mijn muziek willen luisteren omdat het house is, of van een bepaalde artiest)
b. tijd voor hebben
c. het hele stukje luisteren, ipv 15 secs.
Ja niet iedereen interesseerd zich voor muziek, ook een keuze die gerespecteerd moet worden. Zoals ik al zij, stuur een keer iets, want ik vind het wel leuk.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Ik ben niet van mening dat dezelfde muzieksmaak inhoudt dat er meer overeenkomsten zijn.
Uiteraard zijn er altijd een aantal overeenkomsten die samenhangen met de muzieksmaak.
Als je iemand aantreft die van (echte) metal houdt zal die over het algemeen niet zon hoge dunk ophebben van britney spears en de rest in de top40.
Maar bijvoorbeeld op politieke vlakken kan het heel verschillend wezen.
Zo ben ik zelf aardig rechts, voor harde straffen en meer politie terwijl een welbekend persoon uit de Groningse (black)metalwereld zo links en anarchistisch als de pest is.
Na een urenlange discussie kwam ik er wel achter dat hij zo ongeveer het tegenovergestelde van mij is met als enige overeenkomst zelfde muzieksmaak.

Politiek is natuurlijk geen karakter, maar het zegt wel aardig wat.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Ik denk dat muzieksmaak vooral samenhangt met de groep waarmee je omgaat
Dat klopt. Maar de mensen met wie je omgaat is niet willekeurig gekozen maar zijn vaak mensen die ongeveer hetzelfde zijn als jij, althans ze hebben meer overeenkomsten met je dan alleen muziek. In dat geval zou ik zeggen, ja, zelfde muziek = zelfde karakter.
Na een urenlange discussie kwam ik er wel achter dat hij zo ongeveer het tegenovergestelde van mij is met als enige overeenkomst zelfde muzieksmaak.
Dit is ook wel weer erg herkenbaar! Dat spreekt het dus weer aardig tegen.
Ik denk dat de stelling dus niet klopt, maar je kan het wel mooi omdraaien: als je van dezefde muziek houd vind je wel eerder een gelijkgestemde (zelfde karakter) die bij jou past.

• PsyFlash
Op vrijdag 25 januari 2002 12:00 schreef asmoday het volgende:
.....
Politiek is natuurlijk geen karakter, maar het zegt wel aardig wat.
Ja, ik vind het ook een apparte combinatie, omdat juist dat waar metal voor staat .. een beetje tegen "het systeem" is. Rechts (dus gematigd) is juist liberaal, ofwel ook tegen te veel bemoeienis.

Over het feit of politiek wel of niet je karakter is.
Ik denk dat politiek een samenvatting is van alle ideeën waar iemand voor staat, en waar hij niet alleen de maatschappij van wil overtuigen, maar hij wil ze ook doorvoeren. Als je dus zegt dat politiek geen karakter is, maar wel heel veel zegt, kan ik niet anders dan je gelijk geven.
Op vrijdag 25 januari 2002 13:26 schreef Long_Nils het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de mensen met wie je omgaat is niet willekeurig gekozen maar zijn vaak mensen die ongeveer hetzelfde zijn als jij, althans ze hebben meer overeenkomsten met je dan alleen muziek. In dat geval zou ik zeggen, ja, zelfde muziek = zelfde karakter.
Dat lijkt me grotendeel waar, behalve die laatste statement. Als je ziet wat Booster al zegt, hij heeft dus een vriendenkring die juist niet van de zelfde muziek houdt als hij doet. Ik denk dat dit een aardige is:
Een karakter is iets van je zelf wat alleen jij echt grotendeels ziet. Sommige mensen zijn zich zelf meer dan anderen, maar dat ter zijde. Een deel van dat karakter toon je aan anderen in je dagelijks leven. Een een klein deel daarvan is ook je muziek keuze. Muziek != karakter. Muziek keuze is een klein onderdeel.
Het deel van je karakter wat je toont is samen met een gedeelte wat je laat zien aan anderen, wat niet bij je karakter hoort, maar waarvan jij verwacht dat je het hoort te tonen, (damnit wat een zin) het geen, wat anderen aanzien voor jouw karakter.
Dan krijg je vervolgens natuurlijk de constructie dat mensen denken dat een nummer goed is, omdat veel mensen dat zeggen, en dan krijg je het type meeloper, dat anders doet dan ie is. Hij zal dan verkondigen van het ene type muziek te houden (en dat misschien nog gaan geloven ook) terwijl het totaal niet bij zijn karakter past.

Nogmaals Muziek is niet Karakter. Maar je karakter is wel van invloed op wat jij als mooie muziek beschouwd...

Verwijderd

Kijk hetzelfde karakter is natuurlijk onzin, want voor een karakter heb je met veel meer factoren te maken, dat heeft niks met je muzikale smaak te maken.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 11:39 schreef PsyFlash het volgende:
Hieruit concludeer ik dat liedjes toch bij je denkwijze kunnen passen, terwijl ze afwijken van je karakter. Overigens bedoel ik hier niet dat je het wel / of niet met de teksten eens moet zijn. Ik heb het hier over het geheel.
Tekst luister ik in eerste instantie niet bewust naar. In 2de instantie vind ik de tekst meestal ook best redelijk, zelfs als het maar om 2 regels gaat :)
Deze nummers kan ik soms ook in een derde cathegorie indelen. Namenlijk nummers die je niet mooi vind, en niet bij jezelf vind passen, maar waarvan je meteen hoort wat anderen er goed aanvinden. Dat zijn nummers die ik dus nooit luister, maar daarom nog steeds niet slecht vind...
Dat heb ik ook :) Het is dan ook meestal zelfs vrij makkelijk te horen wat iemand er mooi aan vind. Om het te omschrijven is lastiger.
Terug komende op de hoofdvraag :)
Ik denk nog steeds niet dat als twee mensen van de zelfde muziek houden dat ze dan het zelfde karakter MOETEN hebben. Of dat als mensen van verschillende stijlen houden, dat ze er heel andere denkwijzen op na houden.
Ok, daar ben ik het dus 100% mee eens. (Ik verwoord dingen niet altijd even goed)
Ga dat maar eens na. Je kent genoeg mensen denk ik, waarvan je echt niet weet waarom ze op deze aardbol rondlopen. En van die mensen zijn er genoeg die van dezelfde muziek houden. Club is niet geheel onpopuliar.
True, maar ook binnen de club heb je verschillende stijlen.
En ik bedoel meer: als 2 muziekstijlen echt redelijk exact overeen komen.
Ja niet iedereen interesseerd zich voor muziek, ook een keuze die gerespecteerd moet worden. Zoals ik al zij, stuur een keer iets, want ik vind het wel leuk.
Dit waren zeker wel mensen die zich voor muziek intresseren, en daarom mag ik concluderen dat ze gewoon niet naar mijn muziek willen luisteren door de naam die eraan hangt oid.
Op vrijdag 25 januari 2002 12:00 schreef asmoday het volgende:

Ok, maar praten we hier over muzieksmaak in-depth, of 'ik houd van metal, jij ook?' ?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik maak even een aparte post met mijn volgende idee.

Hieronder staat een rij met nummers die ik mooi vind. Ik probeer er ook nog wat aparte nummers tussen te zetten voor een wat totaler beeld.
Ik heb geprobeerd om liedjes te kiezen waarvan ik weet (cq, ervaren heb) dat niet *iedereen* ze mooi vind want daar heb je dan ook minder aan.

Jullie mogen die gaan luisteren als jullie willen en daarna een soort van profiel opmaken...
Alle soort kenmerken mogen jullie noemen, zolang het maar een beetje gecontroleerd kan worden.

In random order:
Whitney Houston Vs The Ones - Emotionally Flawless (Discoheadz Mix)
Da Slammin Phrogz - Something About The Music
Dj Tonka - She Knows You (Club Mix)
Guano Apes - Living In A Lie
Guano Apes - Open Your Eyes, Open Your Mind
Dominica - Gotta Let You Go (Dj Tonka Mix)
Phat's & Small - Feel Good (en hiervan ook de Chris & James Remix)
Moodymann - The Dancer (Dj Tonka Radio Edit)
K's Choice - Old Woman
Dj Tonka - Radical Noise
Modjo - Change
Plaything - Into Space (Public Domain Mix)
Supakings - Back & Forth
Twarres - She Couldn't Laugh
Herman van Veen - Hilversum III
Charly Lownoise & Mental Theo - Girls (Pulsdriver Remix)
Filur - Shame (Afro Mix)
Dj Tonka - Happiness
Fused - Saving Mary (Robbie Rivera's Vocal Mix)
Kenny Blake - Tom's Diner (Club Mix)
Eternal - Power Of A Woman
Dj Tonka vs. Louise - All That Matters
Jeff Mills - Changes of life
King Arthur - Faith

edit:

ps. be warned, ik houd van herhaling

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Misschien dat een stel kleuters die fan zijn van K3 wel hetzelfde denken maar anders lijkt me dit echt complete onzin.

Ik ben een metalhead en veel vrienden met mij, en het is niet zo dat wij nooit een discussie hebben. En het karakter is al helemaal anders, dat heeft vrijwel niets met muziek-smaak te maken.

Volkomen onzin deze stelling als je het mij vraagt :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(dj_tonka)-dont_be_afraid_(straight_disco_mix__mod).mp3

Is het enige wat ik heb van DJ Tonka, maar wel goed nummer..

Misschien heeft die gast gewoon ongeveer hetzelfde gevoelsleven als jij. Je verschilt qua karakter wel (in andere omgeving opgegroeid), maar gaat op dezelfde manier met gevoelens om. Tonka zet die gevoelens om in muziek, die jij op je beurt goed vind..

Expanding the inexpandable

• PsyFlash
Lastig.. Hier moet ik echt even naar kijken. Maar heb pas donderdag weer tijd, dus dan, kan ik even de nummers die ik (nog) niet ken even beluisteren.
Ik denk dat met een paar nummers misschien niet een karakter stijl te schetsen is, maar dit zijn er wel redelijk wat en in mijn ogen zijn het ook nummers die nou niet bepaald overal aanslaan.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 08:27 schreef Expander het volgende:
(dj_tonka)-dont_be_afraid_(straight_disco_mix__mod).mp3

Is het enige wat ik heb van DJ Tonka, maar wel goed nummer..

Misschien heeft die gast gewoon ongeveer hetzelfde gevoelsleven als jij. Je verschilt qua karakter wel (in andere omgeving opgegroeid), maar gaat op dezelfde manier met gevoelens om. Tonka zet die gevoelens om in muziek, die jij op je beurt goed vind..
Hier kan ik best in komen ja :)
Het zou ook prima kunnen dat hij ongeveer hetzelfde gevoelsleven heeft... Dat vind ik het intressante eraan.

Ik ga me dan altijd afvragen of ik het bijvoorbeeld goed zou kunnen vinden met die mensen.

En zoals jij het zegt klopt het dat mijn karakter niet hetzelfde zou zijn, opgroeien in een DJ-wereldje is wat anders dan mijn leven...
Op dinsdag 29 januari 2002 12:28 schreef PsyFlash het volgende:
Ik denk dat met een paar nummers misschien niet een karakter stijl te schetsen is, maar dit zijn er wel redelijk wat en in mijn ogen zijn het ook nummers die nou niet bepaald overal aanslaan.
Ghe :) Nee mijn lijstje is niet allemaal top40/bekend bij het grote publiek.

Ik heb expres redelijk wat nummers neergezet, aan een 4-tal nummers heeft niemand natuurlijk wat.

Pagina: 1