Toon posts:

koel fan uit kapotte voeding voor case koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik misschien een koeler uit een kapotte voeding halen en die dan als case koeling gebruiken???of gaaan er dan gekke dingen gebeuren.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dat kan heel goed, velen zijn je voorgegaan :)
er zit alleen een ander soort stekkertje aan maar een beetje tweaker weet daar wel raad mee :)

Verwijderd

Topicstarter
ja hij zit nu op hdd voeding kabel.
maar mag het weerstandje er ook tussen uit????

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Op zondag 20 januari 2002 19:20 schreef Smooth_criminal het volgende:
ja hij zit nu op hdd voeding kabel.
maar mag het weerstandje er ook tussen uit????
Zit daar een weerstandje aan dan?

Verwijderd

Ik zie nu al een zwart rookwolkje uit de kast komen..dat weerstandje moest blijven zitten dus :) Ik weet nie beter of die fans zitten gesoldeerd of met een stekkertje op de 12V

Verwijderd

Topicstarter
Tenminste dat dacht ik, het is een blauw klein bolletje
dat op rode+ zit "qc-c 500" staat erop

Verwijderd

Ik hebv zelf ook 3 oude fans uit voedingen (ik heb dr al heel wat gemold). Ze zijn lekker stil, en houden de boel toch nog lekker koel. Aan mijn vaporateur hangt er ook een op 9V. De rest op 12V.

Zorg wel ff dat je als je vaste 80mm fan gaten uit je case gat gebruiken dat je ze eerst ff uitzaagt en er een 80mm grilletje voor zet (ong 5 gulden/stuk). Scheelde bij mij ook een hoop herrie, ik hoor nu alleen de HD af en toe, komt boven alle systeemfans uit, zo stil zijn ze. Ik heb ook een aantal PC's met nieuwe 300W ATX voedingen, die maken per stuk veel meer herrie dan mijn 1GHz @ 1,55GHz :P .

Verwijderd

Ohja, en dat blauwe bolletje is hoogst waarschijnlijk een temperatuur afhankelijke weerstand. Heb ik ook ergens aanhangen. Heeft geen nut, en je kunt m er best afhalen. Als je PSU te heet wordt gaat normaal de fan sneller draaien omdat de weerstand dan lager wordt.

Verwijderd

Topicstarter
jaja dat is mooi dus zo kan ik mijn voeding goedkoop stiller maken dmv geoon een superstil coolertje te kopen!!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 20 januari 2002 19:56 schreef Smooth_criminal het volgende:
jaja dat is mooi dus zo kan ik mijn voeding goedkoop stiller maken dmv geoon een superstil coolertje te kopen!!
van papst bijvoorbeeld :)
je kan je voeding ook wel stiller maken door de fan op 7 volt te zetten, koelt ie nog wel genoeg en scheelt weer een nieuwe kopen
Pagina: 1