Ik heb wel gehoord dat er aardig wat topics over zijn, waarin voornamelijk een hoop AMD- en Intelgeblaat staat. Daarom post ik bij deze eens wat "profielen" voor als je een bepaalde processor wil kopen. Zoek waar je zelf het beste bij past...Dit is natuurlijk niet altijd van toepassing maar slechts voor een idee 
Intel
-Relatief weinig kennis nodig van "het binnenste" van computers (zelfbouwers en mensen die hun cpu willen upgraden)
-Eventuele behoefte aan 24/7 machine
-Grote behoefte aan zekerheid voor latere upgrades (Intel heeft nu eenmaal een groot spaarpotje voor research, en jullie weten wat er vandaag de dag nog op een 440BX kan)
-Minder grote behoefte aan performance
-Vrij ruim budget beschikbaar, geld is iets minder belangrijk
-Behoefte aan vrij stille machine
AMD
-Behoefte aan absolute topperformance
-Laag budget
-Behoorlijke (theoretische) knowledge van "het binnenste" van computers nodig
-Geen behoefte aan 24/7 machine (dit heeft alles met de thermal diode (en geluid) te maken, je bent niet constant aanwezig bij een 24/7 machine, dus wellicht ook niet als er iets misgaat)
-Behoefte aan latere cpu upgrades wel aanwezig, maar mogelijk minder dan bij Intel (het zal zeker goed komen, maar feit is dat AMD atm verlies draait, en als dat zou doorzetten worden latere processors waarschijnlijk minder snel)
-Geen ergernis aan een beetje geluid (hoewel er uiteraard wel wat op te bedenken is moet er over het algemeen toch lawaaierige koeling op een AMD)
Via C3
-Behoefte aan een zo stil mogelijke pc (tegen een losse heatsink kan niks op)
-Weinig behoefte aan hoge performance
-Laag budget
-Behoefte aan latere upgrades (C3 kan op zelfde mobo's als Intel draaien, dus een latere upgrade naar P3 behoort tot de mogelijkheden)
-Relatief weinig kennis nodig van "het binnenste" van computers
Ik geloof dat ik het zo zo'n beetje heb...nu zou ik het leuk vinden als de mods hier er een slotje op gooien (voordat het gezeik met de AMD-blaters en Intel-flamers begint) en er een sticky van maken
En als jullie het erg slecht vinden gooi deze thread dan maar weg...ook geen probleem.
Ik hoop alleen hier misschien wat mensen mee te kunnen helpen
Intel
-Relatief weinig kennis nodig van "het binnenste" van computers (zelfbouwers en mensen die hun cpu willen upgraden)
-Grote behoefte aan zekerheid voor latere upgrades (Intel heeft nu eenmaal een groot spaarpotje voor research, en jullie weten wat er vandaag de dag nog op een 440BX kan)
-Minder grote behoefte aan performance
-Vrij ruim budget beschikbaar, geld is iets minder belangrijk
-Behoefte aan vrij stille machine
AMD
-Behoefte aan absolute topperformance
-Laag budget
-Behoorlijke (theoretische) knowledge van "het binnenste" van computers nodig
-Geen behoefte aan 24/7 machine (dit heeft alles met de thermal diode (en geluid) te maken, je bent niet constant aanwezig bij een 24/7 machine, dus wellicht ook niet als er iets misgaat)
-Behoefte aan latere cpu upgrades wel aanwezig, maar mogelijk minder dan bij Intel (het zal zeker goed komen, maar feit is dat AMD atm verlies draait, en als dat zou doorzetten worden latere processors waarschijnlijk minder snel)
-Geen ergernis aan een beetje geluid (hoewel er uiteraard wel wat op te bedenken is moet er over het algemeen toch lawaaierige koeling op een AMD)
Via C3
-Behoefte aan een zo stil mogelijke pc (tegen een losse heatsink kan niks op)
-Weinig behoefte aan hoge performance
-Laag budget
-Behoefte aan latere upgrades (C3 kan op zelfde mobo's als Intel draaien, dus een latere upgrade naar P3 behoort tot de mogelijkheden)
-Relatief weinig kennis nodig van "het binnenste" van computers
Ik geloof dat ik het zo zo'n beetje heb...nu zou ik het leuk vinden als de mods hier er een slotje op gooien (voordat het gezeik met de AMD-blaters en Intel-flamers begint) en er een sticky van maken
En als jullie het erg slecht vinden gooi deze thread dan maar weg...ook geen probleem.
Ik hoop alleen hier misschien wat mensen mee te kunnen helpen
Verstuurd vanaf mijn Computer®