Toon posts:

[HD terugsturen] wat voor seal :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga mijn HD terug sturen naar IBM (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/383815/1?limit=25)

ik heb dus de IBM site gechekt, heb nog garantie etc.

Nu staat er bij de packaging instructions:
"Enclose each drive in an ESD bag, and seal."
(http://www.storage.ibm.com/warranty/arma25.htm)

Die ESD bag is geen probleem, heb de originele verpakking van IBM nog, maar hoe zit dat met die seal? Een plakbandje zal wel niet geldig zijn verondertel ik? Een willekeurige sticker mis.?

En dan moet ik de schijf ook verpakken:
"Place the ESD bag with the enclosed drive in a cardboard box with thick foam rubber surrounding the drive."

zo'n kartonnen doos haal ik bij het postkantoor, maar zo'n foam rubber, in wat voor soort winkels kan ik dat vinden? Ik heb wel bubble wrap liggen, maar dat aanvaarden ze niet. Ook "styrofoam peanuts" is niet geldig.

(er staan foto's op die link hierboven)

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik denk dat ze van die zakjes met vocht werende korreltjes (dry seal) bedoelen om het product zo doog mogelijk te vervoeren :? (dat zat er als het goed is ook bij toen je em kocht)

Verwijderd

hoge ervaringsquota met retouren van HD's hier... :)

Ik heb momenteel ook een DTLA 307030 liggen die retour mag...
In een anti static (zonder zegel, als de zak maar heel is) en dan in een doosje, met voldoende demping tegen stoten (stukken schuim of zo). DIe doos goed dicht maken (liefst met een rol tape, tot deze op is ;-D )

Dan een geleide brief in de doos en op de doos (die op de doos met het adres naar voren)
edit:

Hmm misschie eerst de brief in de doos alvorens te dichten

Dan verzenden met PTT is voldoende, omdat zij werken met een tracking system, dat is wat er gevraagd wordt door IBM, ook Maxtor in Ireland en Seagate (die gaat net als IBM binnen nederland. maar dan krijg je ineens post uit Singapore WHOOOAA!)

voldoende uitleg zo?

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:29 schreef jhiemstra het volgende:
Ik denk dat ze van die zakjes met vocht werende korreltjes (dry seal) bedoelen om het product zo doog mogelijk te vervoeren :? (dat zat er als het goed is ook bij toen je em kocht)
Static bag met hdd en silicagelkorrels dus :)

En dat in een stevige kartonnen doos met papiersnippers of van dat 00-vormige schuim vierkantjes (snappie?)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 19:34 schreef Mad_Cookie het volgende:
hoge ervaringsquota met retouren van HD's hier... :)

Ik heb momenteel ook een DTLA 307030 liggen die retour mag...
In een anti static (zonder zegel, als de zak maar heel is) en dan in een doosje, met voldoende demping tegen stoten (stukken schuim of zo). DIe doos goed dicht maken (liefst met een rol tape, tot deze op is ;-D )
dat zakje inclusief die droogmakende korrels heb ik nog.
Dan een geleide brief in de doos en op de doos (die op de doos met het adres naar voren)
edit:

Hmm misschie eerst de brief in de doos alvorens te dichten
:D
Dan verzenden met PTT is voldoende, omdat zij werken met een tracking system, dat is wat er gevraagd wordt door IBM, ook Maxtor in Ireland en Seagate (die gaat net als IBM binnen nederland. maar dan krijg je ineens post uit Singapore WHOOOAA!)
Ik woon in België, dus geldt dat bij mij ook voor dat tracking systeem? wat is het precies?
voldoende uitleg zo?
zeker! :)
Op zondag 20 januari 2002 19:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Static bag met hdd en silicagelkorrels dus :)

En dat in een stevige kartonnen doos met papiersnippers of van dat 00-vormige schuim vierkantjes (snappie?)
op die site staat "geen styrofoam peanuts" en dat is toch wat je bedoelt met die schuim vierkantjes he? bovendien zijn papiersnippers toch niet zo schokbestendig, of wel?

edit: ze aanvaarden troouwens ook geen bubble wrap (zo'n plastic met luchtbubbeltjes), maar waarom niet, als ik er twee keer rondwikkel is dat toch schokbestendig, toch?