Toon posts:

[2k] Hoe serieus moet ik dit event nemen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disk - "Het stuurprogramma heeft vastgesteld dat apparaat \Device\Harddisk0\DR0 binnenkort niet meer werkt. Sla uw gegevens direct op en vervang het vaste-schijfstation. Het kan zijn dat het apparaat al snel niet meer werkt."

Melding gehad op 11-1-2002. Daarvoor/na niet meer. Nieuwe PC met nieuwe HD. Is dit SMART, uitgelezen door de service? Iemand ervaring hiermee?

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Hmm Die is nieuw. ik gaat er van uit dat het een hoax is.
Of iemand moet wel een hele goeden motivatie geven dat het zo zal zijn maar tot dan zou ik er van uit gaan dat het een hoax is.
Dus iemand probeert leuk te zijn.
ik gaat uit van een trojan of zo.
scan je hd eens met zo'n anti trojan kan je vinden op www.download.com

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

edit:
ik begreep in eerste instantie dat het een smart melding was, dus iets minder relevant.... maar nog steeds diagnose software halen en ff testen geeft zekerheid

in zover... smart heeft de eerste defecten op je hardeschijf ontdekt...

en dan is idd de betrouwbaarheid weg... een volgend defect kan zomaar in een belangrijk bestand ontstaan... of in de partitie-tabel ofzo....

wat je kunt doen is een diagnose proggie van de schijfmaker gebruiken om te kunnen zien hoe ernstig het is....

iig op veel werkplekken worden deze schijven direct bij het grofvuil gemikt...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, voor de duidelijkkheid: dit is een event in het systeemlogboek.

Dat het een virus zou zijn lijkt me vreemd. De machine hangt wel aan de switch die aan het internet (ADSL) hagnt, maar in het IP-instellingending is de modem niet als gateway ingesteld zodat het ding volgens mij niet in verbinging staat met het net!

Verder heeft er alleen een installatieCD ingezeten van win2k.

Iemand dit eerder gezien???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30

Wildfire

Joy to the world!

Laat SiGuardian maar eens tijdens een paar computersessies meedraaien en kijk of 'ie een TEC voorspelt. Een TEC is dus het RIP-moment van je HD... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Owkay, het lijkt dus redelijk uniek: niemand het ook gehad? Ik ga dat proggie ff proberen! Dank je.
Pagina: 1