Toon posts:

Internet delen problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er echt helemaal nix meer van...

ik zal het ffies uitleggen (:))
Ik heb 2 pc's met winXP erop...
1 van die pc's deelt het i'net (Standaard inet delen via winxp)
Dit werkte altijd goed en ik had bijna nooit problemen...

had ja...

Af en toe kapt de boel er bij mij mee... ik kan geen internet pagina bekijken icq'en enz...
ik kan nog wel pingen enzo..

Als ik mijn netwerk uitschakel en weer inschakel doet ie het weer perfect (voor een tijdje)

Ik heb 2 Safeway netwerkkaartjes (100Mbit) en een Safeway Switch... (als je je afvraagt waarom de !@#$ ik een switch heb... dat is omdat ik binnenkort een 3e pc erbij krijg)

Ik heb mijn netwerkkaart drivers en troep eraf gedonderd en protcollen opnieuw geinstalleerd en ingesteld.. ik weet het nie meer... :( |:( HELP :)
het is nogal frustrerend als je aan het online gamen bent en je netwerk kapt ermee...

terwijl ik dit aan het tikken was kapte die er ook mee... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem misschien opgelost :?

ik heb mijn netwerkkaart in een ander PCI slot geramt (ja geramt... was nogal frusti) en nu doet ie het nog steeds :)

vaag... maarjaa... *D

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 20 januari 2002 18:52 schreef Darkl1ght het volgende:
Ik heb het probleem misschien opgelost :?

ik heb mijn netwerkkaart in een ander PCI slot geramt (ja geramt... was nogal frusti) en nu doet ie het nog steeds :)

vaag... maarjaa... *D
Een NIC wil altijd een eigen IRQ dus misschien moest ie zijn IRQ delen met iets anders ?
Ff versteken wil dan vaak helpen en dat lijkt mij hier de oorzaak geweest te zijn :)
maar kom goed dat het opgelost is.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

als die het nog niet doet moet je gewoon bij de client de server als gateway instellen (bv 192.168.0.1) en bij DNS de DNS servers van je PC (bv 195.121.1.34 en 195.121.1.66 die zijn van planet)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late