Iemand ervaring met B&W subs?

Pagina: 1
Acties:

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ben op zoek naar een sub voor me HT set, maar ben er nog niet uit welke... de meesten zeggen gelijk REL, maar over B&W hoor je vrij weinig.

Ben al wezen kijken maar ben geen B&W sub tegengekomen wel wat RELs(Q150 €899, Quake €449), zit te denken aan de ASW1000, of toch een REL afhankelijk van de argumentatie :D

Gaat erom of men goede/slechte ervaring met deze dingen heeft.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Even een vraag je van mijn kant (ik weet geen antwoord op je vraag, sorry), omdat ik ook aan een subwoofer zit te denken:

Ik heb nu B&W speakers (B&W DM5, 20 jaar oud), en ik wil ik een subwoofer erbij aanschaffen. Is het beter voor het totale klankbeeld (weet ik veel :P ) als die sub ook van B&W is, of maakt het echt geen hol uit?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Nikel
  • Niet online
Knakker:

Nee dat maakt niet zo heel veel uit, in lage tonen heb je veel minder kleuring van het geluid, zoals dat bij hoge wel het geval is als je verschillende speakes vergelijkt.

Speel je trouwens ook piano over die speakers? Hoe klinkt dat?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat maakt geen hol uit :). B&W subs staan wel aardig bekend. De ASW2000 is heel vaak bekroond met het een of ander. De ASW1000 moet je vergelijken met een Velodyne of REL van rond de 700-800 euro... Ik weet niet echt zeker of die dan ook gaat winnen.

Voor dat geld scoor je een 2ehands Mirage BPS150 of een zelfbouw peerless :9 of een duo Mordaunt Short subs of of of heel veel. Het hangt van je smaak af ook.

Paradigm koop je al een flink grote sub van die een enorme geluidsdruk kan veroorzaken voor 1200 piek (richersounds).

Waar woon je? je zou eens een paar zaken af kunnen struinen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Mijn laatste reply om de topicstarter niet te irriteren (als dat al het geval is): Ja, ik speel ook piano over die boxen (via mn Roland FP3), en dat klinkt op zich wel goed. Alleen de hoge tonen worden wat ondergesneeuwd door het middensegment (goed te horen in hele drukke stukken waar je zowel links als rechts op klavier tegelijk bezig bent).

Geef mij maar een Warsteiner.

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op zondag 20 januari 2002 19:01 schreef JvS het volgende:
..

Voor dat geld scoor je een 2ehands Mirage BPS150 of een zelfbouw peerless :9 of een duo Mordaunt Short subs of of of heel veel. Het hangt van je smaak af ook.

Paradigm koop je al een flink grote sub van die een enorme geluidsdruk kan veroorzaken voor 1200 piek (richersounds).

Waar woon je? je zou eens een paar zaken af kunnen struinen.
Ik was bij RAF geweest(A'dam, hier woon ik dus ook ;)) maar die had niet veel... 1 REL (Quake) en dat niet eens aangesloten :( en nog wat klein grut, ook was het drukker dan ik d8 (er is uitverkoop), ik ga donderdag weer ff kijke, maar wat is nu echt een zaak met veel subs?

btw. hij moet het ook goed doen als aanvulling op me 602S2's tbv. muziek. Budget €800.
Mijn laatste reply om de topicstarter niet te irriteren (als dat al het geval is)
Neuh hoor... kan alleen maar interessanter worden toch ;)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik zou eens bij Correct in rotterdam kijken. Ben ik ook eens geweest en hebben aardig wat subs (duur en goedkoop).

Succes is een keuze

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou eens naar een Q200e kunnen kijken. Die kost 830euro bij zwolsman of bij richersounds voor de wat heftigere (minder subtiele :P) paradigm subs.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 10:29

kolderindekop

yeaahhhh

Denk ook eens aan dali toppertje en niet duur voor die kwaliteit ga eens luisteren
peter

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Pagina: 1