Ik heb een film die hapert en versnelt tijdens het spelen. Ik weet bijna zeker dat het DivX is. (Hoe kan je dat trouwens zien?). Ik heb in ieder geval versie 3.11 en nog een hele recente versie van de DivX codec. Hardware problemen (te weinig geheugen, langzame grafische kaart, harddisk, etc.) zijn absoluut uitgesloten.
wat zijn je specs? als die goed zijn is je divx gewoon een mega bagger rip
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
ik herken dat probleem. Bij mij was de oorzaak dat de cd waar de divx film opstond niet goed gelezen werd door mijn dvd-rom. Nadat ik de film tijdelijk op de hd gezet had, had ik het probleem niet meer. Probeer dat eens zou ik zeggen.
welke player gebruik je?
BSplayer: RMB op de video, properties, dan ze je de gebruikte filters en stuff..
by WM: File -> properties en daar staat ook welke decoder wordt gebruikt.
en verder raad ik je ook aan ff naar HD te copieren, scheelt hier ook een hoop kabaal
BSplayer: RMB op de video, properties, dan ze je de gebruikte filters en stuff..
by WM: File -> properties en daar staat ook welke decoder wordt gebruikt.
en verder raad ik je ook aan ff naar HD te copieren, scheelt hier ook een hoop kabaal
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Start even Mplayer2.exe in je directory Windows Mediaplayer in program files, daarmee open je je film, vraag properties op en dan kun je zien dat/of het divx is.
Mother, will they like this song?
Mijn specs:
AMD Athlon 1600+, 512MB RAM, Nvidia Geforce MMX 400 64MB, Maxtor 35GB 7200rpm HD (hehehe, lusten die computer van mij!).
Ik gebruik voor de film Windows Media player 8.0. Mijn OS: WinXP pro. Ik draai de film van mijn harddisk, dus een cdrom probleem is uitgesloten. Er liepen ook geen zware processen in de achtergrond toen ik de film speelde, het systeem was helemaal vrij.
De rip is een directe DVD rip, die zou dus goed moeten zijn.
Ik ga nu even jullie suggesties uitproberen.......
AMD Athlon 1600+, 512MB RAM, Nvidia Geforce MMX 400 64MB, Maxtor 35GB 7200rpm HD (hehehe, lusten die computer van mij!).
Ik gebruik voor de film Windows Media player 8.0. Mijn OS: WinXP pro. Ik draai de film van mijn harddisk, dus een cdrom probleem is uitgesloten. Er liepen ook geen zware processen in de achtergrond toen ik de film speelde, het systeem was helemaal vrij.
De rip is een directe DVD rip, die zou dus goed moeten zijn.
Ik ga nu even jullie suggesties uitproberen.......
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem op dit moment zoals jij.
Als ik een filmp(je?)wil afspelen, gewoon, divx of dvd, via harde schijf of dvd, krijg ik soms dat mijn videobeelden opeens versnellen.
Heb jij misschien een oplossing voor deze probleem???? Of hoe heb ijj het opgelost???
Het is een...... probleem!!!!
Comp. Specs:
PIII 1GHZ
512 MB
asus 32 mb gf2
hd 7200rpm
Als ik een filmp(je?)wil afspelen, gewoon, divx of dvd, via harde schijf of dvd, krijg ik soms dat mijn videobeelden opeens versnellen.
Heb jij misschien een oplossing voor deze probleem???? Of hoe heb ijj het opgelost???
Het is een...... probleem!!!!
Comp. Specs:
PIII 1GHZ
512 MB
asus 32 mb gf2
hd 7200rpm
heb idd soms hetzelfde probleem
Het rare is dat een bepaalde divx goed draaide, smijt een ghost image over mijn pc, installeer wat nieuwe proggies en nu zit ik met het probleem dat de spraak niet overeenkomt met de snelheid van de film.
heb wel veel verschillende drivers voor divx geïnstalleerd.
is er een goeie codec die werkt voor alle divx
codec 5 werkt toch ook niet altijd
Het rare is dat een bepaalde divx goed draaide, smijt een ghost image over mijn pc, installeer wat nieuwe proggies en nu zit ik met het probleem dat de spraak niet overeenkomt met de snelheid van de film.
heb wel veel verschillende drivers voor divx geïnstalleerd.
is er een goeie codec die werkt voor alle divx
codec 5 werkt toch ook niet altijd
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
Ik heb mijn probleem opgelost. Toevallig!!!
Heb de volgende handelingen gedaan.
In mijn BIOS van de moederbord, heb ik de volgende punten veranderd.
1. PCI palette snoop uitgezet.
2. SYMBIOS SCSI uitgezet ( ziet geen scsci app. in mijn computer)
Daarna heb ik ook de drivers voor mijn geluidskaart die ik van Internet heb geplukt, erafgehaald en de drivers die bij de CD zaten eropgezet.
Ik hoop dat jullie met deze oplossingen wat aan hebben.
Veel plezier verder.
Trouwens, ik zou de codec van DIVX 5.0.2 downloaden, die heeft geen problemen.
Heb de volgende handelingen gedaan.
In mijn BIOS van de moederbord, heb ik de volgende punten veranderd.
1. PCI palette snoop uitgezet.
2. SYMBIOS SCSI uitgezet ( ziet geen scsci app. in mijn computer)
Daarna heb ik ook de drivers voor mijn geluidskaart die ik van Internet heb geplukt, erafgehaald en de drivers die bij de CD zaten eropgezet.
Ik hoop dat jullie met deze oplossingen wat aan hebben.
Veel plezier verder.
Trouwens, ik zou de codec van DIVX 5.0.2 downloaden, die heeft geen problemen.
Pagina: 1