Hallo, gisteravond hebben we de adsl modem getweakt en deze op de hub aangesloten. Dit werkte tot nu toe allemaal, alleen nu werkt "my network places" niet goed meer (pingen bij sommige comps ook niet meer
) ip adressen zijn 10.0.0.138 (modem)en voor de comps gebruiken we 10.0.0.xxx (groter dan 150) . Is dit probleem bekend???!?!?!? en wat kan ik eraan doen!!!?!?
Op me werk heb ik ook ADSL-modem getweakt, werkt prima, nergens geen last van, dat vraag je toch?
Misschien iets meer info, welke ip's je comp precies hebben, welk OS, sunbet, enz..
Misschien iets meer info, welke ip's je comp precies hebben, welk OS, sunbet, enz..
Ey!! Macarena \o/
gebruik geen ip adressen in de 10.x.x.x series!
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
subnet 255.255.255.0Op zondag 20 januari 2002 17:50 schreef RaZ het volgende:
Op me werk heb ik ook ADSL-modem getweakt, werkt prima, nergens geen last van, dat vraag je toch?
allemaal windows XP
switch 10 / 100 mbit's
die Ip adressen : 10.0.0.151, 10.0.0.168 , 10.0.0.159 , en nog eentje
dat netwerkomgeving is sowieso brak. Gewoon in de verkenner "\\computernaam" invoeren. Dat gaat wel altijd goed.
Moet wel, anders kan je je hele ADSL-Router gaan her configgen voor een andere ip-rangeOp zondag 20 januari 2002 17:53 schreef ZuzZoo het volgende:
Ey!! Macarena \o/
want als ik dan op netwerk omgeving klik krijg ik "jongerden" is not accessibly (onze werk groep)Op zondag 20 januari 2002 17:58 schreef IvoB het volgende:
dat netwerkomgeving is sowieso brak. Gewoon in de verkenner "\\computernaam" invoeren. Dat gaat wel altijd goed.
ga daar maar niet aan klooien. gewoon alle ip's van de computers op 10.0.0.xxx zetten. moet goed gaan. Pas ook op de gebruiksnamen op computers bij het inloggen. En pas de toegangsrechten op de computers aan.
Verwijderd
dit probleem heb ik ook geloof ik 
jaja pfew
-----
- - - <---10mbit-> XP compu 2
-HUB-
- - - <---10mbit-> XP compu 1 <-100mbitcross-> 98SE compu
-----
|
|
ADSL modem
XP Compu 1 logged in op adsl (VPN).
Als ik de modem zelf laat inbellen dan kan ik geen FTP draaien
XP compu 2 kan ik niet op het netwerk krijgen en ook niet op internet. XP compu 1 ziet 2 wel maar andersom niet.
Pingen lukt weer wel in beide richtingen.
Netwerkverbinding naar HUB staat op 10.0.0.150
XP compu 2 staat op 10.0.0.151
Verbinding naar 98 compu in XP 1 staat op 192.168.0.1
en in 98 compu op 192.168.0.2
Hier kan ik geen 10.0.0.x waarde invullen omdat dan internet niet meer werkt.
Iemand suggesties ?
jaja pfew
-----
- - - <---10mbit-> XP compu 2
-HUB-
- - - <---10mbit-> XP compu 1 <-100mbitcross-> 98SE compu
-----
|
|
ADSL modem
XP Compu 1 logged in op adsl (VPN).
Als ik de modem zelf laat inbellen dan kan ik geen FTP draaien
XP compu 2 kan ik niet op het netwerk krijgen en ook niet op internet. XP compu 1 ziet 2 wel maar andersom niet.
Pingen lukt weer wel in beide richtingen.
Netwerkverbinding naar HUB staat op 10.0.0.150
XP compu 2 staat op 10.0.0.151
Verbinding naar 98 compu in XP 1 staat op 192.168.0.1
en in 98 compu op 192.168.0.2
Hier kan ik geen 10.0.0.x waarde invullen omdat dan internet niet meer werkt.
Iemand suggesties ?
Als ie niet getweaked is en je zit dan met 2 nic's dan mag je dat niet doen voor je lokaal netwerk omdat je dan met 2 netwerken zit.Op zondag 20 januari 2002 17:53 schreef ZuzZoo het volgende:
Maar als je hem tweak'd is ie gewoon een router en kan je die via een hub/switch in het zelfde netwerkzetten en dan moet je ook ip's uit hetzelfde netwerk gebruiken voor je netwerk...
RTFM> je mag alleen 10.0.0.15x adressen gebruiken voor je lokale PC's!
Gateway 10.0.0.138
Subnet mask 255.255.255.0
DNS servers van je ISP invullen!
Gateway 10.0.0.138
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
ik heb ongeveer het zelfde probleem. ik heb um ook getweakt en nu doet ineens het netwerk het soms niet meer. en de modem pingen lukt ook niet echt. maar ik denk dat je dan gewoon 2 netwerk kaartjes in 1 PC moet doen)
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
]Op zondag 20 januari 2002 20:09 schreef _DPC_Null2k het volgende:
ik heb ongeveer het zelfde probleem. ik heb um ook getweakt en nu doet ineens het netwerk het soms niet meer. en de modem pingen lukt ook niet echt. maar ik denk dat je dan gewoon 2 netwerk kaartjes in 1 PC moet doen)
wat kan het dan zijn
Waar ging je anders die adressen gaan gebruiken danOp zondag 20 januari 2002 20:00 schreef Tranced het volgende:
Gateway 10.0.0.138
Trouwens je mag 10.x.x.x volledig gebruiken lokaal.
Volledig privaat vrijgegeven.
1)Waarom maak je niet gewoon gebruik van de DHCP server?
2)subnet mask voor 10.x.x.x adressen is volgens mij 255.0.0.0
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
die netmask kies jezelf.Op zondag 20 januari 2002 21:44 schreef Chemist het volgende:
1)Waarom maak je niet gewoon gebruik van de DHCP server?
Maar 10.x.x.x is volledig vrijgegeven als 255.0.0.0 voor lokaal gebruik.
dus kan je natuurlijk als een 255.255.255.0 netwerkje gebruiken... Wat handiger is.
Als /8 is ie veel te groot...
192.168.x.x is volledig als 255.255.0.0 net vrijgegeven.
Maar dat ga je toch ook niet meteen als 1 netwerk gebruiken
Klopt, maar je router gebruikt 255.0.0.0 als subnetmask en 2 subnetmasks op 1 netwerk gaat niet werken ...Op zondag 20 januari 2002 22:05 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
die netmask kies jezelf.
Maar 10.x.x.x is volledig vrijgegeven als 255.0.0.0 voor lokaal gebruik.
dus kan je natuurlijk als een 255.255.255.0 netwerkje gebruiken... Wat handiger is.
Als /8 is ie veel te groot...
192.168.x.x is volledig als 255.255.0.0 net vrijgegeven.
Maar dat ga je toch ook niet meteen als 1 netwerk gebruiken
Ik heb die modem ook getweaked :
Modem [10.0.0.138] -> Defserver= 10.0.0.150
PC1 [10.0.0.150] -> Windows 2000 Prof
PC2 [10.0.0.151] -> Windows NT 4.0
Alles naar een hub.
Werkt PERFECT. Gewoon je modem eens resetten naar default en rustig eens opnieuw beginnen, ik heb ook een aantal maal moeten proberen, maar nu werkt het echt ongeloofelijk goed.
Btw als ik een PC op de hub hang, workgroup instel, iptje geef en gateway instel, heb ik meteen internet, shared printing en file sharing...
Zou bij jou ook vlekkeloos moeten gaan. Probeer anders eens eerst een werkend netwerk te krijgen en dan pas de modem te integreren.
Veel succes.
Alles naar een hub.
Werkt PERFECT. Gewoon je modem eens resetten naar default en rustig eens opnieuw beginnen, ik heb ook een aantal maal moeten proberen, maar nu werkt het echt ongeloofelijk goed.
Btw als ik een PC op de hub hang, workgroup instel, iptje geef en gateway instel, heb ik meteen internet, shared printing en file sharing...
Zou bij jou ook vlekkeloos moeten gaan. Probeer anders eens eerst een werkend netwerk te krijgen en dan pas de modem te integreren.
Veel succes.
Sluit je PC maar eens aan op een getweakt modem en laat hem automatisch IP verkrijgen en kijk maar eens naar subnetmask ...
Hoe werkt je naamresolutie? Heb je een DNS server? Heb je een WINS server?Op zondag 20 januari 2002 17:46 schreef mast3r het volgende:
[..]
nu werkt "my network places" niet goed meer
(pingen bij sommige comps ook niet meer
[..]
en later
want als ik dan op netwerk omgeving klik krijg ik "jongerden" is not accessibly (onze werk groep)
Heb je nagedacht over je network browser service? Begin hier eens te lezen
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Het niet goed kunnen pingen duidt toch eerder op een fout subnetmask hoor.Op zondag 20 januari 2002 22:44 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Hoe werkt je naamresolutie? Heb je een DNS server? Heb je een WINS server?
Heb je nagedacht over je network browser service? Begin hier eens te lezen
Bovendien zijn WINS/DNS servers een beetje overkill bij slechts een paar PC's (waar ik even vanuit ga)
LOL!.. Ga jij lekker RTFM blaten..Op zondag 20 januari 2002 20:00 schreef Tranced het volgende:
Gateway 10.0.0.138
10.x.x.x kan je gebruiken, en daarbij hoort subnet: 255.0.0.0
DOH
Ey!! Macarena \o/
Een machine 10.0.0.138 mask 255.0.0.0 en een andere 10.0.0.150 mask 255.255.255.0 kunnen elkaar prima pingen. Zolang beide machinen maar in het kleinste subnet vallen gaat dat goed.Op zondag 20 januari 2002 22:47 schreef Chemist het volgende:
[..]
Het niet goed kunnen pingen duidt toch eerder op een fout subnetmask hoor
[..]
Überdem is "niet kunnen pingen" een diffuus begrip; als er als antwoord komt "Ping request could not find host" kan het heel goed een naam resolutie probleem zijn. Tiep maar eens in: "PING BESTAATNIET".
Ik zeg ook niet dattie 't moet gaan doen; ik vraag of hij het hep. Alstie een DNS of WINS server heeft draaien, dan is dat wel relevante info. Een aanvullende vraag wordt overigens: "Heb je ooit HOSTS of LMHOSTS files aangemaakt?"[..]Bovendien zijn WINS/DNS servers een beetje overkill bij slechts een paar PC's (waar ik even vanuit ga)
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Als dat router ding echt standaard als subnetmask 255.0.0.0 neemt klop er dan met een hamer op...Op zondag 20 januari 2002 22:47 schreef Chemist het volgende:
[..]
Het niet goed kunnen pingen duidt toch eerder op een fout subnetmask hoor.
Bovendien zijn WINS/DNS servers een beetje overkill bij slechts een paar PC's (waar ik even vanuit ga)
Want dan is het wel een erg
Vink de optie automatisch ip adres verkrijgen eens aan...bij mij krijgen de pjutertjes van de modem een ip adresje in de 10.xxx.xxx.xxx reeks.
Moet je natuurlijk wel eerst de DHCP server in je modem aanzetten ...Op maandag 21 januari 2002 11:19 schreef Bl@de het volgende:
Vink de optie automatisch ip adres verkrijgen eens aan...bij mij krijgen de pjutertjes van de modem een ip adresje in de 10.xxx.xxx.xxx reeks.
Ahum....Op zondag 20 januari 2002 22:49 schreef RaZ het volgende:
[..]
LOL!.. Ga jij lekker RTFM blaten..
10.x.x.x kan je gebruiken, en daarbij hoort subnet: 255.0.0.0
DOH
Toevallig staan die dingen ingesteld met een netmask 255.255.255.0
Dat betekent:
network address = 10.0.0.0
broadcat address = 10.0.0.255
Dan zijn de volgende adressen beschikbaar voor de LAN:
10.0.0.1 t/m 10.0.0.137 EN 10.0.0.139 t/m 10.0.0.254
De modem staat ingesteld op 10.0.0.138
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Wat denk je dat we gedaan hadden!?!?!??!Op zondag 20 januari 2002 22:23 schreef XTerm89D het volgende:
Ik heb die modem ook getweaked :
Alles naar een hub.
Veel succes.
Verwijderd
Heb je hiervoor ook enige vorm van onderbouwing? Deze range is nl. het Alcatel modem eigen, je kunt het veranderen, maar geef 1 reden waarvoor je al die moeite zou doen...Op zondag 20 januari 2002 17:53 schreef ZuzZoo het volgende:
Verwijderd
Goed, bij mij ging ook alles goed. Tweaken ok, ppp en pptp gezeur ging ook ok (behalve dat ik dit alleen kon veranderen als ik connectie met internet had??? (via gewone telefoon-modem)).
Maar na dit alles blijkt mijn computer geen internetconnectie via mxstream te kunnen maken. Heb btw als dns gebruikt 195.121.1.34 en .66 , provider is planet, maar heb geen dns gegevens ontvangen. Las ergens dat deze dns-en van planet waren.
Klopt dit alles? Moet ik nog iets instellen in de alcatelmodem na hem getweaked te hebben volgens alle gebruiksaanwijzingen?
(ps ik krijg modem error nr 651..)
Maar na dit alles blijkt mijn computer geen internetconnectie via mxstream te kunnen maken. Heb btw als dns gebruikt 195.121.1.34 en .66 , provider is planet, maar heb geen dns gegevens ontvangen. Las ergens dat deze dns-en van planet waren.
Klopt dit alles? Moet ik nog iets instellen in de alcatelmodem na hem getweaked te hebben volgens alle gebruiksaanwijzingen?
(ps ik krijg modem error nr 651..)
Verwijderd
Ik kom er niet uit. Telnet gebeuren was succesvol.
10.0.0.38 ging ook helemaal volgens boekje.
(behalve dat ik een verbinding met internet nodig had om die modem/router in te kunnen stellen).
DNS staat goed. IP's ook.
Dit alles meerdere malen opnieuw geprobeerd.
MAAR KAN GEEN VERBINDING KRIJGEN. krijg error met modem.
HELP MIJ ALSJEBLIEFT!
10.0.0.38 ging ook helemaal volgens boekje.
(behalve dat ik een verbinding met internet nodig had om die modem/router in te kunnen stellen).
DNS staat goed. IP's ook.
Dit alles meerdere malen opnieuw geprobeerd.
MAAR KAN GEEN VERBINDING KRIJGEN. krijg error met modem.
HELP MIJ ALSJEBLIEFT!
Pagina: 1