brak geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:23
ik heb een paar probleempjes:

ik heb er 352 MB Ram in zitten
1x256, 1x64 en 1x32. Nu geeft ie soms is het bios en in windows dat er 352 in zit, maar meestal zegt ie dat er maar 320 in zit (ook in windows).

verder loopt windows bij de eerste keer opstarten bij het 6e "i-tje" vast (met XP home) daarna reset ik de pc. Dan loopt ie door en zie je het logo en krijg ik een mooie foutmelding van c:\windows\system\drivers\ntfs.sys
reset ik hem nog een keer, dan loopt ie normaal door, maar blijft ie op de raarste momenten hangen |:(

[off topic]
ik heb dit al 2 keer getypt :P door vastlopers |:(
[/off topic]

het ligt niet aan het OS, ik heb ME er ook al opgehad.

bij voorbaad dank

edit:

ik heb ook toen ik het probleem kreeg ALLE clocksettings weer op default gezet. ook de Vcore staat weer netjes op default.
ik heb trouwens een 350 Watt enermax voeding

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens met alleen het 256 MB dimmetje. Als ie dan stabiel loopt lijkt me het probleem duidelijk.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

kijk eens op www.simmtester.com

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 20 januari 2002 17:41 schreef internetinfo het volgende:
Nu geeft ie soms is het bios en in windows dat er 352 in zit, maar meestal zegt ie dat er maar 320 in zit
Dus het probleem zit waarschijnlijk in dat 32Mb reepje.
Is dat 32Mb reepje niet 100Mhz? Ik heb nog nooit 32Mb 133Mhz geheugen gezien namelijk.
Anders heb je het nu dus op 133Mhz geclockt en kan ie dat niet hebben.

• internetinfo
en de rest van de problemen kunnen daarmee te maken hebben?

• internetinfo
niemand?

Verwijderd

rot geheugen zorgt voor de raarste dingen

Verwijderd

probleem heb ik vaker gezien.
Als je die van 32mb nu es in het eerste dimmslot zet, en de rest er8er, moet het probleem verholpen zijn. Bios kijkt nl eerst naar eerste dimmslot en gaat kijken hoe snel hij loopt, als dat 133MHz is zal hij de rest forcen om op 133MHz te lopen, en jou 32mb dimmetje kan dat niet aan. Doe je die van 32 in 1ste slot, zal het probleem verholpen moeten zijn, maar zal het geheugen niet sneller lopen dan 66/100MHz (ligt eraan hoe snel je 32 dimm is)

Verwijderd

Dit kan idd de oorzaak van je problemen zijn! Had zelf ook problemen onder Windows XP met "brak" geheugen. Alleen toen bleek dat een Bios-update de oplossing was!

• internetinfo
bios update heb ik al gedaan omdat ik er nu een AMD XP proc op heb gezet. verder kan ik de snelheden van het geheugen niet wijzigen in het bios. Ik kan alleen maar met het volgende knoeien (wat geheugen betreft :) )
* bank interleave - yes/no
* SDRam Cas latency - 2/3/auto

dat zijn de enige settings die ik kan wijzigen

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:31 schreef internetinfo het volgende:
bios update heb ik al gedaan omdat ik er nu een AMD XP proc op heb gezet. verder kan ik de snelheden van het geheugen niet wijzigen in het bios. Ik kan alleen maar met het volgende knoeien (wat geheugen betreft :) )
* bank interleave - yes/no
* SDRam Cas latency - 2/3/auto

dat zijn de enige settings die ik kan wijzigen
Kast openschroeven en geheugendimmen omwisselen. 32mb in dimmslot 1 de rest er8er. Al geprobeerd ?

• internetinfo
ja, helpt niet, hij blijft 320 aangeven en de fouten blijven. ook als ik het blokje er helemaal uit haal.

ik laat het er waarschijnlijk toch al uit, ik bedoel wat haalt 32 MB nu uit op 320? kan ik het beter aan m'n zusje geven of zo, die heeft maar 64.

dus wat doe ik nu nog fout?

Verwijderd

denk dan toch dat je de 32 eruit moet laten. Kun je de rest zo snel mogelijk laten lopen. En als je weer es ergens wat sneller en groter geheugen tegenkomt dat drin zetten, ben je wel van al je problemen af, tis niet echt de oplossing.

edit:

zelfs als je het blokje er helemaal uitlaat. En als je nu eens een complete cmos-clear doet na alle instellingen overgeschreven te hebben?

• internetinfo
bart zie edit

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:55 schreef internetinfo het volgende:
bart zie edit
Had et al gezien :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

http://www.memtest86.com daar staat een testproggie

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• internetinfo
maar ik zit nu nog steeds met die foutmeldingen

Verwijderd

zie mijn edit....
CMOS-Clear al geprobeerd ?

• internetinfo
al gedaan

Verwijderd

still foutmeldingen ?

• internetinfo
yep, vooral dat ntfs.sys

daar heb ik al wat op geprobeert (tevergeefs)

1. ik heb windows op een ntfs partitie gezet
2. ik heb windows op een fat partitie gezet.

maar ik bleef die fouten houden.

maar ook plotselinge vastlopers, en met de 1e keer opstarten dat ie bij het 5e "i-tje" blijft hangen, daarna nog een keer bij het logo

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

dan zou ik het zo 1,2,3 even niet meer weten......
/me gaat zich weer even in de boeken verdiepen wegens tentamens :'(

• internetinfo
wie kan me dan wel helpen
Pagina: 1